PDA

View Full Version : Gezocht: beginners



Coco
10 december 2007, 21:30
Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar ik ben op zoek naar gitaristen die net als ik het beginnersniveau maar niet kunnen ontstijgen.

Ik heb inmiddels 2 jaar les (helaas niet regelmatig), maar ik schiet geen steek op. Graag zou ik met wat andere beginners afspreken om af en toe samen wat te spelen.

Even wat over mijzelf:
Ik ben 34 jaar en speel ruim 2 jaar.
Mijn muzieksmaak is zeer ruim, van blues tot metal, maar spelen kan ik alleen wat simpele beginnersnummers.
Mijn woonplaats is Tiel, dus als je uit die omgeving komt is dat helemaal prima, maar ik heb er geen bezwaar tegen om te reizen.

Als we een groepje beginners bij elkaar zouden kunnen krijgen, kunnen we misschien ergens een oefenruimte huren op een centrale plaats.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.

@ mod: als ik op de verkeerde plaats gepost heb, sorry. Wil je hem dan op de juiste plaats zetten?

Groet,

Coco

AriaProII
11 december 2007, 10:21
Hoever wil je reizen? Ik woon in Den Haag, en lijk ook maar niet voorbij die paar simpele nummers te komen...

Coco
11 december 2007, 19:59
Den Haag is geen probleem. Ik kom regelmatig in Voorburg.
Ik neem aan dat er in Den Haag ruimtes genoeg te krijgen zijn?

Maar eerst maar eens kijken of er nog meer liefhebbers zijn, dan zouden we misschien iets in Utrecht kunnen regelen. Mooi centraal in het land.

Sami
18 december 2007, 11:36
Hoi,

Ik ben nog een beginner en woon in den haag. Ik zou best met jullie willen spelen. Mijn smaak is ook zeer divers en idd van blues tot metal. Ik heb een auto dus elders in het land is geen probleem.

greets Sam

AriaProII
18 december 2007, 14:00
Hoi Sami,

In welke buurt woon je? Ik woon zelf in Bezuidenhout (Laan van NOI)...

Sami
19 december 2007, 17:06
Hoi Aria pro,

Ik woon in de buurt van het rode kruis ziekenhuis.

X3Laura
19 december 2007, 17:49
hoi
ik ben laura ik kan ook nog niet zoveel
maar t enige probleem is dat ik een beetje ver woon (kermt-hasselt) in belgië

X

Sami
19 december 2007, 18:46
hahahaha dat is niet centraal in nederland. ;)

AriaProII
22 december 2007, 16:13
He Sami, als je een keer een sparring partner nodig hebt voor de gitaar, geef dan een seintje... ;)

Djankie
22 december 2007, 18:11
ik ben ook nog opzoek naar mensen om te spelen, na 5 maanden alleen spelen, is het tijd voor het groter werk. kom ook uit Den Haag btw.

Sami
28 december 2007, 00:59
He Ariapro,

Ik had je al een pm terug gestuurd, maar dat lijkt mee heel goed idee. Moeten we in het nieuwe jaar effe gaan :blast: jammen :blast: . Stuur me effe een pm met je prive-mail adres en dan kunnen we het effe regelen.

Coco
28 december 2007, 22:56
Veel beginners in Den Haag dus.

Is het te regelen om daar iets van een oefenruimte te vinden, ik ben nog steeds geinteresseerd.

Coco

Row
2 januari 2008, 21:19
In Den Haag heb je veel oefenruimtes.
Bijvoorbeeld muziekcafe Musicon!

Sami
9 januari 2008, 21:48
He Coco, In den haag zijn inderdaad veel oefenruimtes, dus kunen we best effe een keer gaan knallen met zijn allen. (jij dus ook djankie)

Moeten we effe kijken hoe we dat gaan doen en wie er alemaal van de partij zijn.

Ik ben in ieder geval van de partij.

Djankie
9 januari 2008, 22:30
ik ben ook wel van partij. alleen hoe gaan we dit regelen, wanneer, waar, hoe etc.

AriaProII
10 januari 2008, 14:41
ik heb volgende week denk ik wel weer wat tijd. dit weekend zit ik helemaal vol.

robthg1
10 januari 2008, 19:19
Ik hou dit in de gaten....

Coco
12 januari 2008, 15:20
Even een opzetje:

Locatie: wie is er voldoende bekend in Den Haag om dit te vullen?

Deelnemers ..........Mogelijke data

Coco ...................19/1 02/02 09/02 16/02 (voor alle dagen: vanaf 13.00uur)



Als je mee wilt doen, kopieer dan het staatje en zet je naam en de dagen dat je kan er onder.

rocker_71
12 januari 2008, 16:35
Goed initiatief jongens! Ik krijg bijna zin om ook te komen, maar dan wordt het helemaal en zooitje.

Tip: zorg wel dat er in de ruimte waar jullie gaan jammen voldoende versterkers staan. Zou anders jammer zijn.

Sami
12 januari 2008, 23:20
Zoals in de PM(coco) ga ik effe mijn rooster checken.

Ik ben zowoeson heel bekend in den haag, want ik woon er al mijn hele leven.

Moeten denk ik ook op tijd contact opnemen met musicon, want daar zijn we ook afhankelijk van.

greets,

Sam

VDP
13 januari 2008, 04:46
Dit lijkt me een heel tof idee moet ik zeggen.

Leuk, leerrijk ...

Ik zou af en toe eens afkomen als ik niet net als Laura vlak tegen Hasselt (Belgie) woon :( een beetje ver dus

Zou zeggen, amuseer jullie

hesse
13 januari 2008, 14:59
Euhm, er zijn nog beginners in Belgie.
Ik zit alleen niet in de buurt van Hasselt helaas...

AriaProII
14 januari 2008, 09:00
Even een opzetje:

Locatie: wie is er voldoende bekend in Den Haag om dit te vullen?

Deelnemers ..........Mogelijke data

Coco ...................19/1 02/02 09/02 16/02 (voor alle dagen: vanaf 13.00uur)



Als je mee wilt doen, kopieer dan het staatje en zet je naam en de dagen dat je kan er onder.

Zaterdag 19 januari lijkt mij prima. evetueel kan ik ook mijn combo meenemen. Sami weet al dat dat een heel solide ding is...;)

Djankie
14 januari 2008, 23:25
zaterdag 19 januari zou ik ook wel kunnen komen.

Sami
15 januari 2008, 17:14
Ik kan zaterdag niet jammergenoeg. Ik denk dat musicon op zo,n korte termijn ook wel vol zit, maar dat weet ik natuurlijk niet.

En ja, de combo van Aria is top :rockon: , allen ze hebben in die oefenruimte al hele goede versterkers staan.

greets,

Sam

AriaProII
16 januari 2008, 09:13
update: 02/02 en 16/02 kan ik ook.

jeof76
20 januari 2008, 09:29
hallo,
ik zal me ook voorstellen. Ben Jeoffrey (31jr) en wonend in Delft. Heb nu zo ongeveer 3jr gitaarles en ook ik heb t gevoel dat ik een beetje blijf steken. ook ik zou het een keer leuk vinden om met andere beginners te gaan spelen.Ik speel van blues tot metal (althans, dat probeer ik)
Reacties zijn altijd welkom.







Gear: ESP LTD KH-202, Laney VC15-110, Rocktron Zombie, Bad Monkey

Djankie
20 januari 2008, 09:36
update: 02/02 en 16/02 kan ik ook.

dan kan ook

Sami
20 januari 2008, 12:31
volgens mij kan ik 2/2 en 16/2 ook.

stratestic
20 januari 2008, 17:41
Wat willen jullie daar dan precies gaan doen in die oefenruimte?
Ik vind het een leuk idee maar als het alleen lullen wordt is het misschien handiger (en goedkoper) om dat gewoon op het forum te doen. Kan er beter op het forum ideeen enz uitgewisseld worden.

Als jullie iets willen gaan spelen moet er dan wat ingestudeerd worden?

AriaProII
22 januari 2008, 09:07
Wat willen jullie daar dan precies gaan doen in die oefenruimte?
Ik vind het een leuk idee maar als het alleen lullen wordt is het misschien handiger (en goedkoper) om dat gewoon op het forum te doen. Kan er beter op het forum ideeen enz uitgewisseld worden.

Als jullie iets willen gaan spelen moet er dan wat ingestudeerd worden?

Goed. Sami en ik hebben eerder al eens wat afgesproken om te spelen. Dat waren o.a.:

Lenny Kravitz - are you gonna go my way
Metallica / thin lizzy - whiskey in a jar
Metallica - sanitarium
Pixies - where is my mind
Pixies - ana
Jane's addiction - just because
electric six - gay bar

Deze nummers heb ik uitgezocht omdat ze meestal twee-gitarig zijn, en omdat ze niet al te moeilijk zijn. Suggesties voor andere nummers die met meerderen te spelen zijn, zijn welkom. Ik ben inmiddels ook While my guitar gently wheeps van the beatles gaan oefenen, omdat de solo best wel goed te doen is.

Coco
23 januari 2008, 19:29
Oef, als ik die nummers zie, zijn jullie toch echt een eind verder dan ik ben.
Ik kom niet verder dan simpele nummers als new shoes en hey ya.

Sami
24 januari 2008, 00:46
Ik heb die lenny kravitz eens gechecked en met een beetje oefenen komen we er echt wel uit.

Als jij goede voorstellen hebt die meer in jou straatje liggen moet je dat even opgooien.

greets,

Sami

Djankie
24 januari 2008, 23:04
ik zou, indien nodig, ook gewoon mn bas mee kunnen nemen, want een nr met 4 e-gitaristen dat gaat niet altijd even makkelijk. geen van de nrs komt mij bekend voor eergelijk gezegd :D maja kzal ze is ff op youtuve checken.

Coco
25 januari 2008, 11:59
Ok, zullen we de knoop maar doorhakken dan?

Ik zeg 16 februari van 15.00 tot 18.00 uur in Musicon Den Haag (heb net gebeld, die is nog vrij).

Kosten zijn € 37,50 voor de ruimte, dus bij 4 deelnemers nog geen tientje pp.
Dat is een grote ruimte, lijkt me wel handig met het oog op het aantal versterkers (niet iedere band komt met een aantal gitaristen aanzetten).

Volgens mij komen we nu op de volgende deelnemers:

Coco, Sami, AriaProII en Djankie

Klopt dat, of hebben we nog meer liefhebbers?
Ps. Weet iemand hoeveel gitaaraansluitingen beschikbaar zijn?

Djankie
25 januari 2008, 20:44
ik ben wel van partij :)

Sami
26 januari 2008, 12:42
Ik ben ook van de partij. Moet wel effe kijken of ik moet werken, maar daar kom ik wel uit. Ik heb de site gechecked, maar ik weet niet hoeveel versterkers er zijn.

Met dit cluppie komt het wel goed denk ik. Ik kan ook een beetje drummen en zag net dat iemand ook zijn bas ging meenemen, dus het gaat nog op een bandje lijken ook hahaha.

AriaProII
28 januari 2008, 08:59
Ik ben er ook bij.

Djankie
28 januari 2008, 15:54
mss domme vraag, maar weten jullie waar je cheape taskan kopen voor gitaar, want ik heb er namelijk nog geen :D

Coco
28 januari 2008, 20:26
Ok, ik heb de ruimte gereserveerd voor de 16e.

In de grote ruimte staan 2 versterkers, dat is misschien wat krap.

Sami
28 januari 2008, 22:18
Bijalle gitaartoko's heb je wel goed geprijsde tassen. Ik heb er een van de casa benelly( voor de acoustische gitaar 25 euro) en een van de vanilla musicstore (40 euro voor de electrische gitaar).

Als je dan toch een tas gaat kopen koop dan meteen een goede met dikke padding, want anders ga je je toch maar ergeren.

bij feedback kan je er een bestellen en daar hebben ze ook goede spullen.

succes

AriaProII
29 januari 2008, 10:19
Ok, ik heb de ruimte gereserveerd voor de 16e.

In de grote ruimte staan 2 versterkers, dat is misschien wat krap.

Ik kan als het moet mn combo wel meenemen.

ps: moeten we nog contact gegevens uitwisselen?

070_RHCP_070
29 januari 2008, 18:33
Haha veel Hagenezen hier!! :hippie: ik ook :hippie: Ik kom ook maar niet vooruit.. :mad: wordt gek.. ben nu met de toonladders bezig.. heb zelf les in Den Haag bij Eddy Chatelin van de Tielman Brothers..

ben 5 maandne bezig maar ken nog bijna niets spelen ik vind alles zo moeilijk :mad: ik ken spelen: Hey joe van jimi hendrix jingle bells en veel intros van nummers maar verder kom ik niet helaas

Tho
29 januari 2008, 19:14
Haha veel Hagenezen hier!! :hippie: ik ook :hippie: Ik kom ook maar niet vooruit.. :mad: wordt gek.. ben nu met de toonladders bezig.. heb zelf les in Den Haag bij Eddy Chatelin van de Tielman Brothers..

ben 5 maandne bezig maar ken nog bijna niets spelen ik vind alles zo moeilijk :mad: ik ken spelen: Hey joe van jimi hendrix jingle bells en veel intros van nummers maar verder kom ik niet helaas


Gast, ten eerste: Praat Nederlands.

En hoe speel je Jimi Hendrix dan als je nog amper kan spelen?

AriaProII
30 januari 2008, 09:01
Gast, ten eerste: Praat Nederlands.

En hoe speel je Jimi Hendrix dan als je nog amper kan spelen?

Hey Joe = C G D A E.

nou niet het moeilijkste akkoordenschema.

070_RHCP_070
30 januari 2008, 10:23
Gast, ten eerste: Praat Nederlands.



spreek ik russisch dan?

@AriaProII idd is makkelijk ;)

Tho
30 januari 2008, 10:26
spreek ik russisch dan?

@AriaProII idd is makkelijk ;)

Nee, je lult Haags ;)

Ow je speelt gewoon de akkoordjes. Dat verklaart het

070_RHCP_070
30 januari 2008, 10:44
Nee, je lult Haags ;)

Ow je speelt gewoon de akkoordjes. Dat verklaart het

haha oke;)

ja.. meer ken ik ook niet echt althans het introtje ook wel.. heb ik bij gitaarles geleerd.. :hippie:

070_RHCP_070
30 januari 2008, 17:09
http://nl.youtube.com/watch?v=1Y9GM-HXMnI

mijn hey joe versie :cooler:

Djankie
1 februari 2008, 15:49
hmm bah, mn gitaar heeft het net begeven :(. Ik stuur em zometeen terug voor repair (duitsland) dus ik weet niet of ik nog beschikbaar ben de 16de, Ik heb er zelf weinig vertrouwen in maar goed. Ik kan alsnog me basgitaar meeneme :D

AriaProII
2 februari 2008, 15:50
hmm bah, mn gitaar heeft het net begeven :(. Ik stuur em zometeen terug voor repair (duitsland) dus ik weet niet of ik nog beschikbaar ben de 16de, Ik heb er zelf weinig vertrouwen in maar goed. Ik kan alsnog me basgitaar meeneme :D

Bij deze is dit topic een tijdelijk condoleance-register geworden. wij wensen u en uw gitaar beterschap. :dontgeti:

AriaProII
12 februari 2008, 13:10
Heeft iedereeen er nogsteeds zin in zaterdag? Ik wel namelijk.

mauritsl
13 februari 2008, 14:58
Ik ben er al een beetje laat mee, maar misschien kan het nog :)

Ik speel nu 1,5 jaar gitaar (heb ook les), en kan redelijk wat qua techniek en ken de theorie ook redelijk. Maar ik speel niet echt veel nummers en heb nog nooit samen met andere gitaristen / drummers (anders dan mijn gitaarleraar en een oud-collega) gespeeld, en dat zou ik wel graag willen. Ik kan even kijken welke riffjes whatever ik nog kan leren voor zaterdag, het lijkt me gaaf om erbij te zijn maar zal dus niet veel mee kunnen spelen helaas. Laat even weten of jullie er nog voor open staan.

Mijn gitaarversterker is niet zo groot (15 watt Vox), ik speel meer via m'n studiomonitors (via mengpaneel).

Ik woon nu sinds een halfjaar in Leusden (bij Amersfoort), daarvoor woonde ik in Dordrecht. Maar ik heb een auto, dus vervoer is geen probleem (parkeren wel?). Voor de mensen die interesse hebben heb ik wel een ruimte in Leusden waar in het weekend geoefend kan worden.

LP_CL
13 februari 2008, 17:32
Heeft iedereeen er nogsteeds zin in zaterdag? Ik wel namelijk.

Laat zeker weten hoe alles verlopen is...


...en vergeet DE FOTO'S NIET!!!!!!!

Coco
13 februari 2008, 19:38
Heeft iedereeen er nogsteeds zin in zaterdag? Ik wel namelijk.

Zeker weten!

Lijkt me echt heel leuk, al ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik niet op jullie niveau zit (Lenny lukt nog niet best en heb nauwelijks tijd om te oefenen).

@ Mauritsl: wat mij betreft van harte welkom!

Foto's worden trouwens ook geregeld.

AriaProII
15 februari 2008, 11:30
Ehm, er was eerder al vermeld dat er slechts twee versterkers in de ruimte aanwezig zouden zijn. klopt dit? En moet ik anders mn eigen versterker meenemen?

mauritsl
15 februari 2008, 18:05
Er staat nergens hoeveel versterkers er zijn idd, dus we zullen zelf ook versterkers mee moeten nemen lijkt me. Ik kijk nog even wat ik meeneem, maar ik heb maar één versterker, is een kleintje...

Coco
15 februari 2008, 21:32
Yep, 2 versterkers volgens de beste man aan de telefoon. Ik weet alleen niet hoeveel aansluitingen.

Ik heb nog wel een prutsversterkertje van 15 watt, maar volgens mij kom ik daarmee nooit boven de rest uit. Ik zal hem in elk geval meenemen.

Zie jullie morgen.

Sami
15 februari 2008, 21:37
Ik krijgvandaag pas te horen of ik vrij krijg, maar ik heb gister een randall rg75 gekocht dus 75 watt pure knallers. Als ik kom neem ik die wel mee.

greets,

Sam

ps hoe laat ook al weer in musicon????

mauritsl
15 februari 2008, 22:39
Ik zeg 16 februari van 15.00 tot 18.00 uur in Musicon Den Haag (heb net gebeld, die is nog vrij).
Neem dus aan om 3 uur :)

Coco
16 februari 2008, 10:59
Neem dus aan om 3 uur :)

Klopt helemaal!

hugo123
16 februari 2008, 14:19
Hoe bevalt die rg75, ik zou er ook een kopen, maar ik werd overboden en ik heb toen de rg 50(de oude uit de 80 jaren niet de nieuwe)gekocht.
Trouwnes heel veel plezier allemaal!

Sami
16 februari 2008, 22:01
Die rg75 bevalt me uitstekend!!!! Mooie warme clean en natuurlijk 2 gainkanalen waar je van een beetje distortion tot fullblown metal-scheur uit kan toveren.

kortom topversterker!!!!

timmie155
17 februari 2008, 16:25
Beste Coco

Ik weet wel wat om gitaar les te krijgen ik heb een programma op mijn computer en dar kan ik nmr van inter net afhalen en zet dat programma ze in tab ik heb hier heel veel nmr van afgehaald het werkt egt ik ben er ook erg mee opgeschoten.

gr timmie155

Coco
17 februari 2008, 19:16
Even een linkje naar de foto's: http://www.msxhinter.nl/Gitaarnet/

Was echt hartstikke leuk gister. Doen we zeker een keer over.

@timmie155: klinkt leuk, hoe heet dat programma?

Fa!nT
17 februari 2008, 19:29
Guitar Pro 5 .... Is voor Power Tabs ;)

AriaProII
17 februari 2008, 19:32
Toffe foto's!

Coco
17 februari 2008, 20:05
Guitar Pro 5 .... Is voor Power Tabs ;)

GP5 zet toch zelf niets om in tabs??

Fa!nT
17 februari 2008, 20:13
GP5 kan dat ook maar als je van internet download zit de tab er al in ...;)

Sami
17 februari 2008, 22:13
He mensen,

Was zeker gezellig. Toffe foto's ook!!!!

greets,

Sami

mauritsl
19 februari 2008, 02:30
Zijn zeker mooie foto's geworden, de volgende keer ben ik ook weer van de partij!

Djankie
24 februari 2008, 10:41
bah, jammer dat ik niet kon meedoen. Ik heb men guitar net weer terug gekregen, dus volgende keer ben ik wel van partij :)

Sami
24 februari 2008, 15:23
Ja zonde man. Was echt wel gezellig. Maar volgende keer beter!!!!

AriaProII
28 februari 2008, 17:32
He dames & heren, misschien vinden jullie dit te snel na de vorige afspraak, maar ik weet hoe lastig het kan zijn om met zoveel mensen wat af te spreken. Dus: zullen we ee nieuwe afspraak maken? Persoonlijk ben ik in maart de meeste weekenden wel beschikbaar, behalve het weekend van 23 maart.

Coco
28 februari 2008, 20:07
Was zeker voor herhaling vatbaar.

Misschien een idee om over een maand of zo af te spreken en dan eerst wat nummers te benoemen die dan thuis geoefend worden.

Ik ben op moment bezig met Twist and Shout van de Beatles. Goed te doen.