PDA

View Full Version : Duotone!



a darker shade of grey
10 december 2007, 20:48
Check deze (http://www.youtube.com/watch?v=jaFE9UfngIs) sound eens! Man wat klinkt dit lekker!

Dit is dus denk ik zo'n beetje wat ik zoek, zou je er met bijvoorbeeld een Boss SD-1 ervoor ook een iets strakkere metal sound kunnen krijgen???


ik zit dit filmpje nu al voor de derde keer te bekijken......

Jimwoud
10 december 2007, 20:54
Klinkt inderdaad erg lekker! Klinkt al best wel strak toch?

a darker shade of grey
10 december 2007, 20:54
Klinkt inderdaad erg lekker! Klinkt al best wel strak toch?

Jah klinkt ook strak, maar ik bedoel echt zeg maar 'Petrucci strak' 'mesa mark strak...'


ow en edit: als iemand zich geroepen voelt dit met zijn absolute gehoor om te zetten in tabs....denk aan mij asjeblieft :hippie:

Tho
10 december 2007, 21:04
pffff... die gast heeft nogal last van feedback zeg! spelen kannie wel

AART
10 december 2007, 21:05
Jah klinkt ook strak, maar ik bedoel echt zeg maar 'Petrucci strak' 'mesa mark strak...'


ow en edit: als iemand zich geroepen voelt dit met zijn absolute gehoor om te zetten in tabs....denk aan mij asjeblieft :hippie:

Dan moet je misschien Mesa Mark kopen? :satisfie: Die kunnen ook die lossere sound best aan.

BTW: Ik kan er compleet naast zitten, maar het lijkt wel alsof hij greenbacks in die kast heeft zitten, die geven zo'n 'sag' mee met high gain amps. Ik heb na de laatste meeting mijn Mark nog even over Lennarts '70s Marshall cab met greenbacks gegooid en dat gaf ook zo'n rond hoog/mid aan het geluid mee.

a darker shade of grey
10 december 2007, 21:10
Dan moet je misschien Mesa Mark kopen? :satisfie: Die kunnen ook die lossere sound best aan.

BTW: Ik kan er compleet naast zitten, maar het lijkt wel alsof hij greenbacks in die kast heeft zitten, die geven zo'n 'sag' mee met high gain amps. Ik heb na de laatste meeting mijn Mark nog even over Lennarts '70s Marshall cab met greenbacks gegooid en dat gaf ook zo'n rond hoog/mid aan het geluid mee.

Haha nee, ik hoef geen mesa, maar ik wilde ff aangeven in welke richting ik het 'strak' zocht...

AART
10 december 2007, 21:34
Haha, ik sanp het. Maar ik denk dat greenbacks een redelijk aandeel hebben in deze sound.

bass blom
10 december 2007, 22:03
ik snap het duotone niet?
ik zie wel emg's toch?

a darker shade of grey
10 december 2007, 22:25
ik snap het duotone niet?
ik zie wel emg's toch?

de versterker is een hughes & kettner duotone ;)

@aart: zou goed kunnen dat hij greenbacks gebruikt, ik hoor ook wel een beetje die 'fuzziness' bij gebrek aan een beter woord. Ik ga eens een winkel zoeken waar ze hem hebben staan om hem eens over V30's te jagen, alleen in Nederland niet zo gek veel winkels die hem in assortiment hebben :(

bass blom
10 december 2007, 22:27
ah.

maar ik bedoel dat die emg's wellicht ook veel bijdragen aan het geluid :D

olaf
11 december 2007, 19:50
de versterker is een hughes & kettner duotone ;)

@aart: zou goed kunnen dat hij greenbacks gebruikt, ik hoor ook wel een beetje die 'fuzziness' bij gebrek aan een beter woord. Ik ga eens een winkel zoeken waar ze hem hebben staan om hem eens over V30's te jagen, alleen in Nederland niet zo gek veel winkels die hem in assortiment hebben :(

Op marktplaats staat een duotone combo te koop!

a darker shade of grey
11 december 2007, 20:08
Op marktplaats staat een duotone combo te koop!

weet ik, had ik ook gezien, maar ik vind de combo helaas echt zo lelijk dat ik er nooit openbaar mee wil verschijnen ;)

Dus als het een duotone wordt, wordt het de head+ een mooie zwarte cab :)

Squier4ever
11 december 2007, 20:13
wat ik me toch maar weer eens afvraag:
hoe kun je iedere keer weer op een youtube filmpje afgaan om te bepalen dat je iets vet vind klinken en dat je het wilt hebben?

a darker shade of grey
11 december 2007, 20:36
wat ik me toch maar weer eens afvraag:
hoe kun je iedere keer weer op een youtube filmpje afgaan om te bepalen dat je iets vet vind klinken en dat je het wilt hebben?

dat is toch niet zo heel moeilijk te begrijpen?
Ik weet wel dat de meeste mensen hier zoiets hebben van: je moet het zelf testen anders weet je niet of dat is wat je wilt hebben, en je moet het zelf horen anders kun je geen mening geven erover.
Eerlijk gezegd vind ik dat onzin. Punt 1 woont niet iedereen om de hoek bij een grote muziekzaak om te pas en te onpas binnen te wandelen om de meest dure gear te testen.
Punt 2: waarom zou je in godsnaam aan de hand van een youtube filmpje niet kunnen bepalen wat je lekker vind klinken? :???:
Dit filmpje is zowiezo al professioneel opgenomen, dus zelfs met de compressie van youtube is de kwaliteit van de opname goed en dus redelijk representatief voor de sound van de versterker. Daarbij komt dat ik gewoon een bepaald geluid in mijn hoofd heb waarvan ik weet dat ik dát zoek, en niet iets anders. In modeling software probeer ik dat te benaderen, maar ik blijf het natuurlijk zoeken in een buizenamp. En als ik dus niet continu kan gaan testen in een muziekzaak, dan zoek ik wel ergens anders uit wat ik een lekker geluid vind. En waarom dan niet op youtube?
Als ik vind dat deze gast zo'n ontzettend lekker geluid heb, en dit geluid benadert akelig dicht het geluid dat ik altijd in mijn hoofd heb gehad, waarom zou ik dan niet mogen concluderen dat ik deze versterker wel eens graag zou kunnen willen hebben?

Squier4ever
11 december 2007, 20:37
dat is toch niet zo heel moeilijk te begrijpen?
Ik weet wel dat de meeste mensen hier zoiets hebben van: je moet het zelf testen anders weet je niet of dat is wat je wilt hebben, en je moet het zelf horen anders kun je geen mening geven erover.
Eerlijk gezegd vind ik dat onzin. Punt 1 woont niet iedereen om de hoek bij een grote muziekzaak om te pas en te onpas binnen te wandelen om de meest dure gear te testen.
Punt 2: waarom zou je in godsnaam aan de hand van een youtube filmpje niet kunnen bepalen wat je lekker vind klinken? :???:
Dit filmpje is zowiezo al professioneel opgenomen, dus zelfs met de compressie van youtube is de kwaliteit van de opname goed en dus redelijk representatief voor de sound van de versterker. Daarbij komt dat ik gewoon een bepaald geluid in mijn hoofd heb waarvan ik weet dat ik dát zoek, en niet iets anders. In modeling software probeer ik dat te benaderen, maar ik blijf het natuurlijk zoeken in een buizenamp. En als ik dus niet continu kan gaan testen in een muziekzaak, dan zoek ik wel ergens anders uit wat ik een lekker geluid vind. En waarom dan niet op youtube?
Als ik vind dat deze gast zo'n ontzettend lekker geluid heb, en dit geluid benadert akelig dicht het geluid dat ik altijd in mijn hoofd heb gehad, waarom zou ik dan niet mogen concluderen dat ik deze versterker wel eens graag zou kunnen willen hebben?

van mij mag je alleen zou ik dat zelf nooit kunnen....

faasie
11 december 2007, 20:41
Is het niet een triamp mk2?

a darker shade of grey
12 december 2007, 14:17
Is het niet een triamp mk2?

Nee, die heeft iets meer knopjes ;)

Maar ik heb wel eens gelezen dat een duotone gewoon kanaal 1A en 3A van een triamp is....en dat een Trilogy een stripped versie is van de Triamp, dus die wil ik ook eens aan de tand voelen....