PDA

View Full Version : Wat heb ik nodig?



0zz0
10 december 2007, 20:14
Hoi,

Ik wil graag een linkshandige elektrische gitaar kopen maar wat heb ik daar allemaal voor nodig.
Natuurlijk een gitaar en versterker maar zijn er nog dingen nodig of niet ? of handige dingen om er bij tehebben etc. :speed:

Makor1966
10 december 2007, 20:16
Geld is handig :D

0zz0
10 december 2007, 20:26
ja idd :)
maar behalve dat

Tho
10 december 2007, 20:27
ja idd :)
maar behalve dat

een dikke piemel in je reet :)



het noodzakelijke: versterker, kabel, gitaar

that's it

RammerStein
10 december 2007, 20:28
stemapparaat is volgens mij ook wel handig voor beginners, en een kabel die van je gitaar naar je versterker loopt natuurlijk :)

tho is me net voor zie ik over die kabel -_-''

:chicken:

Yannicks
10 december 2007, 20:28
snaren schijnen ook een vereiste te zijn.

Lexvandoef
10 december 2007, 20:30
een standaard is ook wel handig, kan je je gitaar ergens kwijt als je ff iets anders wilt doen.

JeeBee
10 december 2007, 20:32
Ik mis nog de gitaarband.... :cheerup:

JeeBee
10 december 2007, 20:32
O jee....en plectrums natuurlijk.... :speed:

gerritje tralalalala
10 december 2007, 20:40
en een dosis talent komt altijd van pas :seriousf:

Blend
10 december 2007, 20:42
10 vingers (hoewel 12 ook cool zou zijn)

hesse
10 december 2007, 20:45
De extreem nuttige hulp van de mensen van gitaarnet blijkbaar...

Vonk
10 december 2007, 22:09
De extreem nuttige hulp van de mensen van gitaarnet blijkbaar...

Weet je wat extreem handig had geweest? Als ie die vraag gewoon stelt aan de verkoper.

Of zie ik dat verkeerd? Mis ik iets hier? Nee toch? Het is toch een achterlijke vraag?

robert-gitarist
10 december 2007, 23:40
een dikke piemel in je reet :)



het noodzakelijke: versterker, kabel, gitaar

that's it

Danku,
Die is wel sigwaardig :D

Echt weer een Tho opmerking.

TimoSomers
10 december 2007, 23:42
een dikke piemel in je reet :)



het noodzakelijke: versterker, kabel, gitaar

that's it


Tu est geniale.

G.G.
11 december 2007, 00:29
Hoi,

Ik wil graag een linkshandige elektrische gitaar kopen maar wat heb ik daar allemaal voor nodig.
Natuurlijk een gitaar en versterker maar zijn er nog dingen nodig of niet ? of handige dingen om er bij tehebben etc. :speed:

Let er dan ook op dat je versterker en je plectrum ook linkshandig zijn. Met name met de plectrums maakt dat nogal wat verschil.

Wat je nodig hebt, kan je ook vinden als je naar de inhoud van een startersset kijkt, dan heb je een beetje een idee.

Acap
11 december 2007, 00:32
Let er dan ook op dat je versterker en je plectrum ook linkshandig zijn. Met name met de plectrums maakt dat nogal wat verschil.


goed naar dit advies luisteren, daar heb je nog is wat aan :P

Lexvandoef
11 december 2007, 00:54
Let er dan ook op dat je versterker en je plectrum ook linkshandig zijn. Met name met de plectrums maakt dat nogal wat verschil.


hehe, vandaar dat mijn gitaar zo lekker klinkt, mijn amps zijn links :satisfie:

@TS, als je er zeker van witl zijn dat je alles hebt kan je ook gewoon een all-in startersset kopen. Ben je gelijk klaar, en die zijn goed genoeg om gitaar op te leren spelen.

Kim Wilson
11 december 2007, 08:23
Ga gewoon lekker naar de muziekwinkel en laat je adviseren. Daar zijn die mensen voor. Die kunnen je een compleet setje samenstellen (inclusief kabel, plectrum, extra setje snaren, stembakkie, standaardje, etc.), zodat je lekker kunt gaan gitaar spelen. :)

Rormo
11 december 2007, 09:53
Denk er aan dat je ook snaren koopt voor een linkshandige gitaar. Die zitten nl precies in spiegelbeeld tov een rechtshandige gitaar.

Dark_Tranquillity
11 december 2007, 09:58
Tho, wat heb je ook weer een gigantische lul, ben je een gigantische lul bedoel ik.

Anyway, ben het met Vonk eens, ga lekker naar de muziekwinkel of koop net zoals mij blindelings de eerste de beste gitaar die je mooi vind.

PS: koop zn viersnarige, die zijn gaaf!

0zz0
12 december 2007, 18:38
Weet je wat extreem handig had geweest? Als ie die vraag gewoon stelt aan de verkoper.

Of zie ik dat verkeerd? Mis ik iets hier? Nee toch? Het is toch een achterlijke vraag?

wat is hier nu weer achterlijk aan een forum is toch vragen testelen !
of vind je mischien dat het is om mensen aftezijken!

RammerStein
12 december 2007, 18:47
Let er dan ook op dat je versterker en je plectrum ook linkshandig zijn. Met name met de plectrums maakt dat nogal wat verschil.


is dit trouwens echt waar?:)

G.G.
12 december 2007, 18:53
is dit trouwens echt waar?:)

Nee joh, tuurlijk niet. Wat bijvoorbeeld wel waar is, is dat je bij aansluiten van nieuwe potmeters even rekening moet houden dat ze de goeei kant opdraaien. Soldeerschema's zijn altijd rechtshandig. Verder maakt het geen ruk uit (alleen misschien met duimplectrums (die dingen die je over je duim heen schuift). Verder kan ik echt geen verschillen ontdekken.

Acap
12 december 2007, 18:53
is dit trouwens echt waar?:)

wat denk je zelf? :)

ExRxIxC
12 december 2007, 18:55
Jongens, dit gaat weer helemaal nergens over.

Edit: :cheerup:

RammerStein
12 december 2007, 19:01
Nee joh, tuurlijk niet. Wat bijvoorbeeld wel waar is, is dat je bij aansluiten van nieuwe potmeters even rekening moet houden dat ze de goeei kant opdraaien. Soldeerschema's zijn altijd rechtshandig. Verder maakt het geen ruk uit (alleen misschien met duimplectrums (die dingen die je over je duim heen schuift). Verder kan ik echt geen verschillen ontdekken.

haha oke :seriousf:
ik twijfelde alleen een beetje omdat je ook nog andere plectrums hebt zoals je al hebt genoemd die duimplectrums

Rormo
12 december 2007, 19:03
wat is hier nu weer achterlijk aan een forum is toch vragen testelen !
of vind je mischien dat het is om mensen aftezijken!

Ja het is om vragen te stellen. Maar het is niet om vragen te stellen waar je met 3 minuten google of de zoekfunctie gebruiken zelf een antwoord op had kunnen vinden. Of door gewoon een winkel binnen te stappen.

G.G.
12 december 2007, 19:10
OzzO, als je in google "guitar starterspack" intikt, dan wordt je wel wat wijzer. Kijk maar eens wat er allemaal in zo'n pakket hoort te zitten.