PDA

View Full Version : Avatar cabs, wie heeft ze geprobeerd?



Nielsje
10 december 2007, 19:46
Ik ben op zoek naar een 2 x 12 om mijzelf muzikaal genot toe te dienen.
De vraag is natuurlijk: welke?

Ik speel verschillende muziekstijlen, veelal bluesy/(classic)(pop)rock achtige dingen. Zeker geen metal. Daarom lijkt een cab met een openback (of een variabele) best te doen en zorgt voor een aangename spreiding.

De speakers ben ik nog niet uit, V30's? G12-65's? of toch die lekkere greenbacks? (al dan niet heritage). Dan zou ik wel 2 buizen moeten trekken ivm mijn 100 watt versterker.

Mat wat voor cab? De bogner 2 x12 OS klinkt geweldig, en ziet er ook heerlijk uit, sterker nog, zo'n look heeft de voorkeur. Nu heeft Avatar redelijk betaalbare cabs met goeie looks klik hier maar (http://www.avatarspeakers.com/vintage%20g212.htm) , maar de nederlandse dealer is spoorloos (mitch, weet jij het?) en zijn er hier ook mensen met ervaringen met die dingen qua sound, feel constructie e.d.?

Prijs maakt me niet extreem veel uit, maar als het goedkoper kan...
wellicht vul ik dit lijstje zo aan, eerst even eten...

AART
10 december 2007, 20:01
Avatar was hier redelijk duur ofzo volgens mij.

Misschien moet je eens naar Kool en Elfring kijken, dat is redelijk cheap en ook classy uiterlijk als je dat wil.

Lexvandoef
10 december 2007, 20:13
Avatar was hier redelijk duur ofzo volgens mij.

Misschien moet je eens naar Kool en Elfring kijken, dat is redelijk cheap en ook classy uiterlijk als je dat wil.

Dat uiterlijk van K&E vindie maar niks :satisfie:

Als ik jou was Niels, zou ik gaan voor een Bogner 2x12 met G12-65's, hoef je ook geen buizen te trekken en dan kijk ik nog es tegen een fijne combinatie aan :hippie:

pol
10 december 2007, 20:15
buizen trekken moet je zowiezo nooit doen, klinkt altijd slechter.

Nielsje
10 december 2007, 20:18
buizen trekken moet je zowiezo nooit doen, klinkt altijd slechter.

motiveer uw antwoord! :)

Lexvandoef
10 december 2007, 20:19
buizen trekken moet je zowiezo nooit doen, klinkt altijd slechter.

Daarom heb ik zelf ook G12-65's in mijn 2x12. Die lijke qua karakter heel erg veel op de greenbacks vind ik, maar kunnen wel 65 Watt per stuk aan.

Nielsje
10 december 2007, 20:21
Avatar was hier redelijk duur ofzo volgens mij.

Misschien moet je eens naar Kool en Elfring kijken, dat is redelijk cheap en ook classy uiterlijk als je dat wil.

K & E hebben echt een fantastische optie lijst, en allemaal voor dezelfde poen, hulde daarvoor! Alleen vind ik het uiterlijk niet zo. Die dunne randen aan de voorzijde e.d. Ik vind qua uiterlijk de bluesbreaker/bogner/avatar look erg tof, zodoende dat die cabs mij ook aanspraken.

a darker shade of grey
10 december 2007, 20:49
Avatar verscheept niet meer buiten Amerika! Ik heb ook op die site zitten rondneuzen voor cabs, tot ik dus zag dat ze alleen nog maar binnen amerika verschepen...

Nielsje
10 december 2007, 21:50
kut kut kut kut (vanwege de 10 tekens..)

Mr.Bluesbreaker
10 december 2007, 22:37
buizen trekken moet je zowiezo nooit doen, klinkt altijd slechter.

?

Bij welke amp is dat het geval geweest bij jou?
Bij mijn 2203 heeft het wel een lekker resultaat gehad eigenlijk.

-Heineken-
10 december 2007, 22:53
Avatar is superpopulair in Amerika omdat ze daar spotgoeiekoop zijn. Koop je ze hier betaal je door het importeren eigenlijk de hoofdprijs voor een budgetcabinetje. (Al dan niet stukken beter als dat Behringer spul hoor, die cabinetten klinken echt afgrijselijk naar mijn mening) Schat dat ze hier ongeveer zo duur zijn als een nieuw Marshallcabinet? Zou ik toch voor die laatste gaan. Die Bogner's klinken wel fantastisch, maar ook weer hetzelfde verhaal met importeren. Mesa idemdito. Zou dan toch, als je iets exclusiefs wilt, voor iets van europese makelaardij gaan. Diezel,Engl,Koch bijvoorbeeld? Dan heb je in ieder geval waar voor je geld en niet voor een enkeltje over de atlantische oceaan betaald.

Lexvandoef
10 december 2007, 23:02
Avatar is superpopulair in Amerika omdat ze daar spotgoeiekoop zijn. Koop je ze hier betaal je door het importeren eigenlijk de hoofdprijs voor een budgetcabinetje. (Al dan niet stukken beter als dat Behringer spul hoor, die cabinetten klinken echt afgrijselijk naar mijn mening) Schat dat ze hier ongeveer zo duur zijn als een nieuw Marshallcabinet? Zou ik toch voor die laatste gaan. Die Bogner's klinken wel fantastisch, maar ook weer hetzelfde verhaal met importeren. Mesa idemdito. Zou dan toch, als je iets exclusiefs wilt, voor iets van europese makelaardij gaan. Diezel,Engl,Koch bijvoorbeeld? Dan heb je in ieder geval waar voor je geld en niet voor een enkeltje over de atlantische oceaan betaald.

Bogners kan je trouwens gewoon bij v/d Haar kopen, hoef je niet te importeren, en ik heb zo het idee dat Nielsje niet nog een Marshall wil. :hippie:

Mr.Bluesbreaker
10 december 2007, 23:09
Of je koopt gewoon een 2ehands Bogner.
Heb voor mijn 4*12 met flightcase evenveel betaald als een nieuwe 1960 A van Marshall. Kwestie van geduld hebben, komt vanzelf wel wat langs.

pol
11 december 2007, 00:08
motiveer uw antwoord! :)

het is niet zoveel + de eindtransfo is ontworpen voor 4 buizen, met 2 krijg je een mismatch, is nooit ideaal eigenlijk.

was ook een 2203 waarop ik dit getest had, en vond het niks, klonk een stuk beter & voller & dynamischer met alle buizen er gewoon in.


en dan nog, een 100 watt top op 2 greenbacks kan best, gewoon niet overdrijven qua volume dan, die speakers springen niet ineens stuk he, beetke voorzichtig zijn en dat kan geen kwaad, je hoort het wel als de speakers beginnen te vervormen, dit zijn geen hifi tweeters die het bij de minste overbelasting begeven he.

Lexvandoef
11 december 2007, 00:30
en dan nog, een 100 watt top op 2 greenbacks kan best, gewoon niet overdrijven qua volume dan, die speakers springen niet ineens stuk he, beetke voorzichtig zijn en dat kan geen kwaad, je hoort het wel als de speakers beginnen te vervormen, dit zijn geen hifi tweeters die het bij de minste overbelasting begeven he.

Dan nog, als je dan een keertje wat harder moet kan het niet, lijkt me psychologisch gewoon niet zo fijn spelen, misschien ligt het wel aan mij, maar op de een of andere manier zou het minder veilig voelen. :stop:

-Heineken-
11 december 2007, 00:47
Bogners kan je trouwens gewoon bij v/d Haar kopen, hoef je niet te importeren, en ik heb zo het idee dat Nielsje niet nog een Marshall wil. :hippie:

Jahaah maar dat zit al bij Haartje z'n prijsje inbegrepen hoor... Hij gaat ze echt niet zelf halen in de states op 'n waterbakfiets ofzo hé....

Lexvandoef
11 december 2007, 00:58
Jahaah maar dat zit al bij Haartje z'n prijsje inbegrepen hoor... Hij gaat ze echt niet zelf halen in de states op 'n waterbakfiets ofzo hé....

hehe zou toch wat zijn, op zijn waterbakfiets. :satisfie:

Maare, zo'n beetje alle gangbare merken moeten worden geimporteerd, muv Koch en wat andere kleinere bouwers. Je betaalt dus ook over de marshalls, mesa's, diezels enz, diezelfde kosten.

Niels, wacht gewoon tot er een leuke 2dehands Bogner OS 2x12 op marktplaats/gitaarmarkt verschijnt, en stop er dan na een tijdje je favo speakers in. Jij geilt gewoon op dat ding en moet er eentje hebben :satisfie:
En dan koop ik na een tijdje een Shiva, en gebruik jij live mijn marshall 2x12 en ik jouw bogner en hebben we zo een mooi setje op het podium ;)

-Heineken-
11 december 2007, 01:35
hehe zou toch wat zijn, op zijn waterbakfiets. :satisfie:

Maare, zo'n beetje alle gangbare merken moeten worden geimporteerd, muv Koch en wat andere kleinere bouwers. Je betaalt dus ook over de marshalls, mesa's, diezels enz, diezelfde kosten.

Nouja das niet helemaal waar hoor, een Diezel of Engl ofzo kost hier evenveel als in Duitsland waar ze vandaan komen. Koop die maar 's in de USA. Betaal je makkelijk een rug meer. Net als viceversa met Mesa of Bogner hier. Okok 't is allemaal nog al krom op het ogenblik met die lage dollarkoers, voor ons is 't intressant om iets daar te kopen, voor hun is het momenteel zo'n beetje schandalig om iets europees te kopen. Merken als Marshall,Vox en Fender worden tegenwoordig allemaal in de aziatische landen gemaakt da's net zo ver dus dat scheelt weinig in prijs.

Lexvandoef
11 december 2007, 01:56
Nouja das niet helemaal waar hoor, een Diezel of Engl ofzo kost hier evenveel als in Duitsland waar ze vandaan komen. Koop die maar 's in de USA. Betaal je makkelijk een rug meer. Net als viceversa met Mesa of Bogner hier. Okok 't is allemaal nog al krom op het ogenblik met die lage dollarkoers, voor ons is 't intressant om iets daar te kopen, voor hun is het momenteel zo'n beetje schandalig om iets europees te kopen. Merken als Marshall,Vox en Fender worden tegenwoordig allemaal in de aziatische landen gemaakt da's net zo ver dus dat scheelt weinig in prijs.

Oke, wist ik niet, dat je in de USA zo veel meer betaalt dan wij voor een Engl of Diezel of Koch. Dacht altijd dat wij zo de lul waren als het om prijzen van gear ging. :hippie:

the sure thing
11 december 2007, 21:47
Sorry hoor, maar die Avatar cab lijkt echt op een ripoff van Bogner..... Anyway:

1- ga niet met een 100W top op een 50W cab spelen, ik ken iemand die zijn greenbacks ECHT naar de kloten heeft geholpen hiermee!
Twee eindbuizen eruit trekken lijkt mij dan een betere oplossing.
2- ga voor een Bogner 2x12 OS met V30's. Gewoon een ad plaatsen (heb ik ook gedaan!) en dan krijg je snel reactie. Ik moet wel toegeven: de Greenbacks klinken een tikkeltje warmer dan de V30's, maar ook rommeliger.