PDA

View Full Version : Wat moet ik kopen



CarlosRocks
10 december 2007, 18:45
Ik ben een beginner :noob: en wil graag een electrisch gitaar kopen..
Ik heb al op een paar gitaren gespeeld (zonder versterker). En een tele vond ik wel de lekkerste. Maar hebben telecasters ook een lekkere sound voor distortion en overdrive? En zo ja welke moet ik dan kopen? Zelf heb ik 100 euro en ik krijg 300 euro voor alles + versterker en tas etc. :chicken: :chicken:

Jellyfish00
10 december 2007, 19:04
Wat voor muziek speel je? Welke gitaren heb je nog meer geprobeerd? en probeer de zoekfunctie eens ;)

iwamoto
10 december 2007, 19:06
ik raad de zoekknop van gitaarnet aan, erg betrouwbaar model, oh, ze hebben ook het "check de topics bovenaan de pagina" model, daar zou ik eens naar kijken

je bent niet de eerste met deze vraag hoor ^^

Gitaar4LifeDude
10 december 2007, 20:45
blijft leuk die antwoorden op dé standaardvraag xD

Blend
10 december 2007, 20:47
waarom, WAAROM, WAAAAROM kijken die verdraaide idioten nou niet gewoon eventjes rond, ipv deze achterlijke vragen te stellen ??

iwamoto
10 december 2007, 22:39
waarom, WAAROM, WAAAAROM kijken die verdraaide idioten nou niet gewoon eventjes rond, ipv deze achterlijke vragen te stellen ??
naja, nu ook iemand die vraagt of ie iets speciaals nodig heeft voor een links handige gitaar.....beginners zijn gewoon sukkels

Luke-wannabe
10 december 2007, 22:45
waarom, WAAROM, WAAAAROM kijken die verdraaide idioten nou niet gewoon eventjes rond, ipv deze achterlijke vragen te stellen ??
Gast chill de fuck uit. Reageer gewoon niet als je dit niet trekt.
@ Topicstarter: Met 400 eu als startbod kun je zeker een leuk setje kopen! Ga gewoon checken welke gitaristen je een mooi geluid vind hebben en ga daarmee aan de slag :)

Vonk
10 december 2007, 23:34
Gast chill de fuck uit. Reageer gewoon niet als je dit niet trekt.

Eigenlijk zou Gitaarnet jou in moeten huren om dit soort vragen te beantwoorden. Gewoon om de normale gebruikers niet lastig te vallen.

LaurentB
10 december 2007, 23:45
Gast chill de fuck uit. Reageer gewoon niet als je dit niet trekt.
(...)

Precies. Denk er toch eens even aan hoe onzeker je zelf was toen je ooit voor het eerst een gitaar ging kopen, en bang om domme vragen te stellen. Voor mij is dat dertig jaar geleden en ik haal het niet in mijn hoofd een beginner die iets wil weten af te zeiken.
Luke-wannabe geeft een goed advies, overigens. Luister eens naar wat voor gitaristen je een mooi geluid vindt hebben. En daarna ga je wekenlang shoppen in allerlei muziekwinkels, het leukste deel van nieuwe gitaren aanschaffen.

TimmU
10 december 2007, 23:48
Precies. Denk er toch eens even aan hoe onzeker je zelf was toen je ooit voor het eerst een gitaar ging kopen, en bang om domme vragen te stellen. Voor mij is dat dertig jaar geleden en ik haal het niet in mijn hoofd een beginner die iets wil weten af te zeiken.
Luke-wannabe geeft een goed advies, overigens. Luister eens naar wat voor gitaristen je een mooi geluid vindt hebben. En daarna ga je wekenlang shoppen in allerlei muziekwinkels, het leukste deel van nieuwe gitaren aanschaffen.
echt wel ,met een rooie kop je gitaarsnoertje inpluggen in de line out van de versterker.De opmerking "Die jongen moet denk ik een rockgitaar kopen hoor!" , toen ik aan kwam zetten met m'n huidige strat....:)

@ TS : Toch wil ik je wel aanraden de zoekfunctie te gebruiken, over standaard modellen als de Telecaster is al zooo veel geschreven! Voor meer tips kun je altijd terecht bij o.a. Kim wilson, nellyrocks, en ricktekent, die hebben allebei zo'n ding. Zoek gewoon vrolijk verder. Ga een paar daagjes de hele dag de muziekzaak in , en testen die planken ! alles spelen wat je kan spelen, met wat voor technieken dan ook ,en opeens heb je de gitaar in je handen die je nooit meer los wil laten. Dan is het gebeurd, en willen wij foto's zien!

Als je nou is komt met een lijstje, als je nog twijfelt, dan kunnen we je een veel makkelijker advies geven over wat te kiezen, prijs/kwaliteit verhouding, en of het past bij je stijl.
Om je vraag even te beantwoorden : tele's klinken lekker met overdrive. Met distortion kán ,maar daar is het niet de ideale gitaar voor.

Luke-wannabe
11 december 2007, 00:04
Eigenlijk zou Gitaarnet jou in moeten huren om dit soort vragen te beantwoorden. Gewoon om de normale gebruikers niet lastig te vallen.
Lijkt me handig. Een x bedrag per post should do the trick :hippie:

Orpheo
11 december 2007, 00:06
Ik ben een beginner :noob: en wil graag een electrisch gitaar kopen..
Ik heb al op een paar gitaren gespeeld (zonder versterker). En een tele vond ik wel de lekkerste. Maar hebben telecasters ook een lekkere sound voor distortion en overdrive? En zo ja welke moet ik dan kopen? Zelf heb ik 100 euro en ik krijg 300 euro voor alles + versterker en tas etc. :chicken: :chicken:

USE THE FUCKIN SEARCH AND STICKIES, ARSE-ITCH!!!

Luke-wannabe
11 december 2007, 00:06
Wtf Orf...

Orpheo
11 december 2007, 00:07
Wtf Orf...

oh? is 't te klein? groter kan helaas niet...

Luke-wannabe
11 december 2007, 00:23
oh? is 't te klein? groter kan helaas niet...
Wel dikker!

Orpheo
11 december 2007, 00:24
Wel dikker!

beter nu?:D

Luke-wannabe
11 december 2007, 00:25
Veel beter jongen

Lexvandoef
11 december 2007, 00:25
hehe gefrustreerd orpheo? :hippie:

Orpheo
11 december 2007, 00:31
hehe gefrustreerd orpheo? :hippie:

beetje. Ik erger me heel erg aan de newbies die een topic als dit openen. Het forum is ruim bedeeld met een goeie search en de stickies die door ons goed worden onderhouden, en dan een dork als dit die dan weer dit opent, en dat iedereen er dan ook nog eens lief en aardig op/in reageert!! aarghhh!!

Lexvandoef
11 december 2007, 00:51
beetje. Ik erger me heel erg aan de newbies die een topic als dit openen. Het forum is ruim bedeeld met een goeie search en de stickies die door ons goed worden onderhouden, en dan een dork als dit die dan weer dit opent, en dat iedereen er dan ook nog eens lief en aardig op/in reageert!! aarghhh!!

Ach weet je, ik heb ook vaak zat domme vragen, dus ga ik dat anderen niet aanrekenen, en vaak open ik die topics niet eens. :hippie:

En de keren dat ik wel reageer vind ik het leuk om beginners enthousiast te maken over het gitaar spelen :rockon:

Orpheo
11 december 2007, 00:59
Ach weet je, ik heb ook vaak zat domme vragen, dus ga ik dat anderen niet aanrekenen, en vaak open ik die topics niet eens. :hippie:

En de keren dat ik wel reageer vind ik het leuk om beginners enthousiast te maken over het gitaar spelen :rockon:

ja maar domme vragen als in 'hoe zet ik een jack vast' vs 'welke gitaar moet ik kopen'. voor het een zijn zat stickies en searchopties, en het andere is wat lastiger.

iwamoto
11 december 2007, 01:04
en soms is het nog leuk als er daarna een post komt dat iemand zijn nieuwe gitaar heeft gekocht en er helemaal blij mee is, maar vaak verdwijnen ze meteen weer omdat het toch niet is wat ze willen, en dan is het gewoon verspilde moeite omdat we toch altijd zeggen dat ie een london city moet kopen...verdomde eikels!!!

bass blom
11 december 2007, 01:06
En de keren dat ik wel reageer vind ik het leuk om beginners enthousiast te maken over het gitaar spelen :rockon:

gitaarspelen IS ook heel leuk.
hoppa, met de billen bloot op mijn nieuwe pocketpod :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/cleverpod-01.mp3

http://www.hetgelegevaar.nl/LPClevernutz.jpg

Lexvandoef
11 december 2007, 01:08
Tsja, ach ik kan me er gewoon niet zo druk om maken. Die 30 sec die het met kost om te reageren, daar lig ik niet wakker van. Het kost me veel meer moeite om me er druk over te maken eigenlijk. :stop:

Edit: @Bass, tof, klinkt nog helemaal niet slecht zo'n pod. Ook leuk die harmonien in de solo :hippie:, wie zingt? Ik vind net een opname terug van een bandje zo'n 3/4 jaar geleden, ook opgenomen met een pod. Klinkt nog niet eens zo slecht qua geluid, het gitaarspel is niet echt top moet ik zeggen :seriousf: Hier, het heeft 'white horse': http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=449782

Edit2: en ja gitaarspelen IS leuk!

bass blom
11 december 2007, 01:16
lex :o je gaat me toch niet vertellen dat je herman brood niet kent?

Lexvandoef
11 december 2007, 01:19
lex :o je gaat me toch niet vertellen dat je herman brood niet kent?

Oke, hier komt mijn domme vraag dan :satisfie: : Hoe kan Herman Brood dit inzingen terwijl jij gitaar speelt?

Edit: wacht, dat in die solo waren geen harmonien, maar jij speelt daar gewoon over het nummer heen? :seriousf:

bass blom
11 december 2007, 01:22
Oke, hier komt mijn domme vraag dan :satisfie: : Hoe kan Herman Brood dit inzingen terwijl jij gitaar speelt?

Edit: wacht, dat in die solo waren geen harmonien, maar jij speelt daar gewoon over het nummer heen? :seriousf:

het nut van de pocketpod is dat je met een mp3 speler kan meespelen :D
gewoon het hele nummer, de CD dus.

lekker wel, dat muziekje van je bandje :chicken:
alles goed duidelijk hoorbaar.
hoor ik ook knipjes in de drums?
en als die solo begint, lijkt ook beetje bruut.

edit: ik heb er een topic van gemaakt, van never be clever.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1496942#post1496942

Lexvandoef
11 december 2007, 01:31
lekker wel, dat muziekje van je bandje :chicken:
alles goed duidelijk hoorbaar.
hoor ik ook knipjes in de drums?
en als die solo begint, lijkt ook beetje bruut.

edit: ik heb er een topic van gemaakt, van never be clever.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1496942#post1496942

Ja nu snap ik het Bass, vond de zanger al zo'n vette stem hebben :seriousf: handig zo'n pod!

Tis trouwens ex-bandje, ik zit nu weer samen met Nielsje van hiero in een ander coverbandje.
Tis idd een beetje lomp geknipt hier en daar, ik wilde extra gitaren onder de solo (de andere gitarist had een of ander slappen strat met een clean geluid ;) en toen ging het knippen door de tech niet zo heel netjes. Dit was de eerste keer dat ik zo'n solo in moest spelen, was nog nooit zo zenuwachtig :hippie:

bass blom
11 december 2007, 02:08
ach ja, de 1 gaat er van kotsen, de ander wordt hard ergens en alles er tussen in :D

gitaar spelen is heel leuk

:lp:

Kim Wilson
11 december 2007, 07:59
Wéér die discussie... :roll:

Een korte vraag aan de zeikstralen hier: toen jullie hier nieuw waren, hebben jullie toen nooit beginnersvragen gesteld? Domme vragen bestaan niet. Een beginner heeft nog niet zo'n brede kennis als de mensen die hier al jaren zitten. Hou daar effe rekening mee. En bedenk dat wij met onze kennis deze beginners een heel eind kunnen helpen. En Orf in het bijzonder, doe normaal man, gek.


@ TS:

Ik zie dat je een honderd of 4 te besteden hebt. Dat houdt niet echt over, maar als je een beetje zoekt, moet je wel wat kunnen krijgen. London City maakt hele leuke Tele's voor weinig. Typische Tele-sound, zeker met een maple (licht hout) hals.

Het ligt er een beetje aan wat voor muziek je speelt, maar er zijn wel leuke oefenversterkers op de markt. Als je houdt van een goed clean geluid en een bluesy overdrive/rocksound, zou ik kiezen voor de Vox AD30VT-XL. Heb je liever een hi-gain/hardrock/metal geluid, denk ik dat je beter uit bent met de Roland Cube 30. Je kunt je in het laatste geval ook afvragen of de Tele dan wel de juiste gitaar is, want voor metal is ie niet echt geschikt. Je kunt er verder wel alle kanten mee op. Country, blues, rock, rock&roll...
Het voordeel van beide versterkers is dat er diverse versterkermodellen inzitten, en ook een partij effecten. Zo kun je met 1 amp langzaam je eigen sound zoeken.

Succes!