PDA

View Full Version : Fender Strat VG



joskedentweede
10 december 2007, 18:44
Heeft er hier iemand al eens een VG strat getest?
Ik heb er eentje zien staan in de winkel, maar ik mocht niet testen.
Het enige wat ik weet is dat het van modes kan switchen (Humbucker, tele, akoestisch) en tonen via een extra element van Roland.
Het interesseert me wel, maar is het wat?

BrianMay
10 december 2007, 18:58
Een winkel waar je niet mag testen? Raar :S

joskedentweede
10 december 2007, 19:07
ja, mr het was bijna sluitingstijd :p
en ik was niet van zin om ze te kopen
kzou eigenlijk eens terug moeten gaan :D
mr ik wil vooral weten of iemand ze ooit al eens getest heeft

JeeBee
10 december 2007, 19:07
Op de site van Fender is er een special aan deze gitaar gewijd.
Kijk maar eens voor alle specs + video.
Je moet er van houden, maar het is een indrukwekkende staaltje techniek....

http://www.fender.com/vgstrat/home.html

iWishmaster
10 december 2007, 19:36
Ik heb er een keer op gespeeld, maar was niet bijzonder onder de indruk. Hij speelt lekker, zoals een strat hoort te spelen. Er zitten gewoon 3 single coils in, dus in feite is het enige verschil met een gewone usa strat het roland element. Je kunt als de batterij leeg is nog gewoon op de 3xS spelen, alleen het roland element stopt er dan mee.

Er zitten digitale simulaties in van verschillende gitaren; oa 2xH strat, tele, akoustisch en je kunt verschillende stemmingen (drop d, open g, 12-string simulatie) gebruiken door aan de extra knopjes te draaien. Ik was niet bijzonder onder de indruk, het klinkt goed, maar voor het geld kun je (IMHO) beter een mexican strat, een epiphone en een akoustische gitaar kopen die allemaal stuk voor stuk beter klinken als de simulaties ... Het knopje om van stemmingen te wisselen is wel ERG handig moet ik zeggen, maar om daar 1800 euro voor uit te geven ...

Mijn conclusie: geinig maar erg duur speelgoed, en doe mij maar liever een echte gitaar, of 3.

JeeBee
10 december 2007, 19:39
Ik heb er een keer op gespeeld, maar was niet bijzonder onder de indruk. Hij speelt lekker, zoals een strat hoort te spelen. Er zitten gewoon 3 single coils in, dus in feite is het enige verschil met een gewone usa strat het roland element. Je kunt als de batterij leeg is nog gewoon op de 3xS spelen, alleen het roland element stopt er dan mee.

Er zitten digitale simulaties in van verschillende gitaren; oa 2xH strat, tele, akoustisch en je kunt verschillende stemmingen (drop d, open g, 12-string simulatie) gebruiken door aan de extra knopjes te draaien. Ik was niet bijzonder onder de indruk, het klinkt goed, maar voor het geld kun je (IMHO) beter een mexican strat, een epiphone en een akoustische gitaar kopen die allemaal stuk voor stuk beter klinken als de simulaties ... Het knopje om van stemmingen te wisselen is wel ERG handig moet ik zeggen, maar om daar 1800 euro voor uit te geven ...

Mijn conclusie: geinig maar erg duur speelgoed, en doe mij maar liever een echte gitaar, of 3.

Ik hoef hem ook niet, maar als ik nou in zo'n top 40 cover bandje zou spelen week in week uit....misschien wel handig.....

iWishmaster
10 december 2007, 19:42
Ik hoef hem ook niet, maar als ik nou in zo'n top 40 cover bandje zou spelen week in week uit....misschien wel handig.....
Daar zit wat in inderdaad. Maar persoonlijk vind ik dat de simulaties van de Line 6 variax toch beter klinken, zeker in combinatie met een POD of Vetta II. Als ze dat systeem nou is in een fatsoenlijk bespeelbare gitaar zouden stoppen ipv dat brandhout (iig bij de 300 en 500, de 600 en 700 heb ik nog niet op gespeeld moet ik eerlijk bekennen).

LP_CL
10 december 2007, 19:57
Dus het algemeen gevoel is -als ik het correct begrepen heb- dat deze strat als stratocaster moet onderdoen voor een gewone standard strat?

Zoniet vindt ik het eigenlijk wel een koopje: een degelijke USA strat + vele andere mogelijkheden...

Maar voor 1800€ zou ik dan toch eerder een EJ strat erkiezen denk ik. Die dingen zijn gewoon goddelijk.

iWishmaster
10 december 2007, 21:15
Ik denk eerlijk gezegd dat wanneer je de stock pickups veranderd (als dat zomaar kan met al die elektronica eromheen) denk ik niet datie onder zou doen voor een gewone strat.

Maar alle extra functies lopen via de 4e randall pickup, welke WEL onderdoet voor de dingen die hij simuleert als je het mij vraagt. Daar betaal je zoveel geld voor, de rest is een standard usa strat. Hoewel het hout natuurlijk flink uitgehold wordt om plaats te maken voor al dat extra's, dus dat zal wel invloed hebben op de klank. Daar kom je alleen achter door 'em zelf te testen.