PDA

View Full Version : Vetta en Dynamiek



Nocki
10 december 2007, 18:09
Hoi,

Er is hier al veel geschreven over line6 gear en ik heb zelf de nodige ervaring met verschillende amps. Ik heb al gemerkt dat ze allemaal anders reageren op je spel en allemaal andere mogelijkheden hebben.

De line6 Flextone III XL was een leuke amp maar mijn probleem was dat deze amp als ik zacht speel hij zacht klonk en als ik hard speel hard klonk maar er tussen was het geen opgaande lijn. vaak was er geen middenweg tussen hard en acht. is dit bij de vetta ook zo? Ik verwacht er eigenlijk veel van. Ik was aan het kijken voor een 2e mark IV maar dacht eraan een vetta te kunnen nemen ipv een 2e set. Deze zou dan in de kerk komen te staan waar ik toch hele andere eisen stel. Ik heb een paar leuke combo's met flightcase en floorboard zien staan en het principe van 2 amps tegelijkertijd modelen spreekt me ook heel erg aan.

Kan iemand me meer vertellen over de dynamiek van de vetta?

alvast bedankt!

toneblo
10 december 2007, 19:09
geen goede ervaring met vetta in kerken..mijn mening, beetje veel te schraal qua klank, als het kan even een klein buizen bakkie nemen, werkt prima!!

Vetta gaat verschrikkelijk snijden in een kerk....nogmaals, puur mijn mening

LCH
10 december 2007, 21:10
Kan iemand me meer vertellen over de dynamiek van de vetta?
Naar mijn idee is een Vetta er vooral voor de eindeloze mogelijkheden. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is met een Vetta mogelijk. Ik vond de Vetta niet uitblinken in dynamiek, maar dat kan ook komen omdat ik 'm niet heel uitgebreid aan de tand heb kunnen voelen. Met een Flextone heb ik trouwens precies dezelfde ervaring als jij.

Natuurlijk is het een kwestie van smaak en vooral testen, maar bekijk toch deze filmpjes eens:

Filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=fM1SiNM-Gi0)
Mooi spul, (http://www.youtube.com/watch?v=asSLMYfWzOU) dat Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=5D5um0kRcQQ)

De Vetta wordt hier wel redelijk te kakken gezet door een Hughes & Kettner Zentera. Als je het hebt over warmte, dynamiek en tone kun je niet om die Zentera heen. Hoe het met de top zit weet ik niet, maar misschien is dit een suggestie. ;)

Ash ketchum
10 december 2007, 21:24
Ik gebruik mijn studiotone met veel plezier elke zondag in de kerk. Recht toe recht aan zonder effecten. Hij kan zacht als het moet maar kan ook lekker hard. Ideaal IMHO, maar de sound moet je wel liggen.

johantipker
10 december 2007, 22:43
Hoi,

Er is hier al veel geschreven over line6 gear en ik heb zelf de nodige ervaring met verschillende amps. Ik heb al gemerkt dat ze allemaal anders reageren op je spel en allemaal andere mogelijkheden hebben.

De line6 Flextone III XL was een leuke amp maar mijn probleem was dat deze amp als ik zacht speel hij zacht klonk en als ik hard speel hard klonk maar er tussen was het geen opgaande lijn. vaak was er geen middenweg tussen hard en acht. is dit bij de vetta ook zo? Ik verwacht er eigenlijk veel van. Ik was aan het kijken voor een 2e mark IV maar dacht eraan een vetta te kunnen nemen ipv een 2e set. Deze zou dan in de kerk komen te staan waar ik toch hele andere eisen stel. Ik heb een paar leuke combo's met flightcase en floorboard zien staan en het principe van 2 amps tegelijkertijd modelen spreekt me ook heel erg aan.

Kan iemand me meer vertellen over de dynamiek van de vetta?
alvast bedankt!

Sorry, kan je nix vertellen over de dynamiek van de Vetta.. wel over het spelen in kerken. Dat heb ik namelijk jaar in jaar uit gedaan...

Het mooie van het spelen in kerken: men wil in de regel graag een gitaar horen die vet scheurt en goed dik klinkt... maar je mag 'm niet horen.... :D :D :D (snapt u t nog?)

Als het echt niet hard mocht, bleef ik in regel gewoon clean te spelen, dat klonk dan het best. Een scheurend geluid op laag volume klonk dan vaak zo als een nijdige horzel, als een zaagtand zonder body...

Met de huidige modeling amps zou het moeten kunnen; laag volume en toch dik vet scheuren. Je geeft zelf al aan dat de Flextone afvalt. Ik vind de Vetta dan wel een hele dure optie ipv de Flextone. Ik zou in de richting van Vox kijken, bijv VOX AD50VT, deze reageren ook wel goed op overdrive pedaaltjes, net echt enzo. Wil je max personal controle over je sound, dan misschien toch een losse modeler + aktieve monitor..

Nocki
10 december 2007, 22:58
Iedereen heel erg bedankt voro de reacties en tips.

Het volgende heb ik in de kerk (het is meer een gymzaal :-) ) uitgeprobeerd:

Line6 PODXT Live met actieve monitor.
Line6 Flextone III XL
Vox AC-15 met pedalen
Mesa Caliber met pedalen

Mn mark IV heb ik nog niet echt uitgeprobeerd maar wel in die ruimte gebruikt voor oefeningen met een band.

Het gebruik van de XT live sprak me enorm aan en dat is bij de Vetta alleen maar meer en beter. Combinatie van actieve speaker en de xt live daarintegen was om te huilen.

De combinatie van preamp, poweramp en speaker van de flextone IIIXL was daarintegen wel heel fijn en gaf de beste geluiden. Alleen de dynamiek was niet super.

Vandaar dus mijn vraag over de Vetta. Mijn afweging is dus uiteindelijk voo rin de kerk:

of Mark IV met rack ( is al compleet hoef alleen nog een 2e mark IV)
of Rackje met daarin een preamp (ik was wel gecharmeerd van die VHT GP3 valvulator of een triaxis maar van die laatste ben ik niet gek vanwege het gebruik.
of een line6 amp.

Kim Wilson
11 december 2007, 08:10
Probeer iig met weinig gain te spelen. Liever een beetje overdrive dan distortion. Het kan niet hard genoeg om een beetje laag/druk te krijgen, dus krijg je idd zo'n cirkelzaaggeluid.

Nocki
11 december 2007, 08:12
Overdrives en high gain sounds waren geen probleem voor me. Alles klonk als een klok moe tik zeggen bij de flextone III. Ik heb veel tijd moeten steken in het tweaken maar het resultaat was ernaar. alleen merkte ik dat het reageren op mijn speelstijl niet zo makkelijk ging.

vettavillenl
11 december 2007, 09:31
Ik heb geen ervaring met spelen met een Vetta in de kerk, maar wel met spelen met een Vetta. De dynamiek is groter dan bij Flextone, maar voelt niet zoals bij een buizenamp. Zoals je zelf al opmerkte reageren de verschillende Line 6 amps versrchillend op je spel. In een aantal gevallen pas je daar je spel uiteindelijk ook op aan.

In mijn optiek is de dynamiek bij de POD X3 beter dan bij de POD xt dus wellicht is dat ook nog iets om uit te proberen.

Nocki
11 december 2007, 10:05
Het gaat ook niet echt om de combinatie Kerk en Vetta maar uitsluitend om de dynamiek.

Ik denk dat ik m eerst maar eens moet uitproberen voor ik m koop... heel erg bedankt!

bass blom
11 december 2007, 10:09
in een kerk spelen is leuk, heb ik ook ooit langs geleden eens gedaan, helemaal alleen, nee, met 1 gast erbij, vanaf daarboven bij het orgel.
keihard met een strat op een twin ofzo, vette shit :cheerup:

Nocki
11 december 2007, 17:17
Nog een andere vraag die hier niets nee te maken heeft...

Ik heb het idee dat er iets nieuws zit aan te komen heel binnenkort wat de Vetta gaat vervangen. Klopt dit?
Dit idee krijg ik door de manier waarop er over de vetta gesproken wordt en de prijs. Dit komt ook een beetje door de nieuwe X3 die bijna de zelfde dingen kan als de vetta.

Met deze vermoedens zou het niet zo'n goed idee zijn om te investeren in de vetta op dit moment maar juist nog even te wachten ermee. Iemand hier ideeen over?

vettavillenl
11 december 2007, 17:28
Alle info die je vindt op het ineternet over een mogelijke Vetta opvolger zijn uitingen van personen die een verwachting 'neerzetten'. Op dit moment is er geen enkele uiting van Line 6 geweest die dit op enige wijze onderbouwt.

De 'aanbiedingen' van Vetta van rond de 1700,- zijn inderdaad wat lager dan een jaar eerder (toen ca. 2000-2100,-) maar ik heb geen indicatie dat Line 6 structureel de prijs heeft verlaagd. Het zijn aanbiedingen die de betreffende dealer zelf maakt.

Nocki
11 december 2007, 17:57
Kijk! bedankt voor deze info. Ik kan de Vetta nu met een iets geruster gevoel gaan halen.
Heb je zelf het idee dat ik beter zou kunnen kijken naar de X3 of is de Vetta nog steeds het vlaggenschip?

vettavillenl
11 december 2007, 18:58
Vetta is nog steeds het vlaggenship, echter de modeling in X3 wordt gedaan middels nieuwere processoren en de aanpassingen van de tussenliggende periode (sinds de laatste Vetta update) om het e.e.a. natuurgetrouwer te maken.

Vetta kan ook meer (op amp /fx gebied niet op bass of zang) als X3, omgekeerd is ook waar. Het is eerder waar jij de voorkeur aangeeft.

X3 op een eindtrap / combo kan verschillende resultaten geven (evenredig aan de ingestelde geluiden i.c.m. de gegeven combinatie).

Kaboemba
11 december 2007, 19:39
Nocki,

Probeer is een yamaha dg212 of een dg80, ik heb verschilende line6 spullen gehad maar was echt verbaast over de yamaha.
Een wereld van verschil in dynamiek, control en openheid.
De line6 flextone en pod vond ik altijd klinken alsof er een deken over heen lag en weinig variatie in tone (een beetje neuzig). Dit is bij de yamaha echt heel anders.
Heb zelf een dg212 en ben er zeer over te spreken, zacht aanslaan is zacht klinken en meer clean, hard aanslaan is hard klinken en meer gain.
Kortom redelijk buizenachtig met voldoende dynamiek.

pol2711
12 december 2007, 10:19
Ik ga een eindje met Kaboemba mee. Spelen in de kerk heb ik nooit gedaan maar wel met de Vetta en POD XT Live. Omdat ik een ombouw Variax speel was de Vetta mijn eerste keus. Wegens omstandigheden van de hand gedaan maar de Vetta was een meester in de cleane en very high gain geluiden. Toch miste ik iets in dat grote middenstuk en idd dynamiek. Het was allemaal te linear, té digitaal. Eindeloos tweaken en 1000en patches downloaden hielp niet. Ik was er overigens wel erg tevreden mee maar die zoektocht naar die tone...
Maar goed Vetta weg en via een POD XT Live (dat vond ik dus echt geen tone hebben) Vox tonelab LE gekocht over een simpel buizenbakje. En ja hoor...daar was ie!! En ik had potd....nog niet eens aan de toneknopjes gedraaid. Inpluggen en hoppa!!! Wat ik zocht zat dus bleek dus in die tonelab te zitten. Mesa 50/50 eind er bij gekocht en zeer tevreden. Vind de combi echt veel beter klinken dan de Vetta maar daas mijn mening. Ik speel de rock van Anouk, AC/DC, Kravitz et cetera en daar past die combi echt geweldig bij.
Maaruh....een POD X3 Live is on it's way. Ik heb die Variax transplantgitaar waar ik hele erg gelukkig mee ben En instellingen van die gitaar kan ik in een POD mee laten saven met een patch. Iets wat bij die Tonelab niet kan en wat ik best wel mis. Die tonelab hou ik hoor maar ga die X3 gewoon proberen. Als ik niet gelijk de tone vind die ik wil hebben dan zal ie snel zijn weg op marktplaats vinden denk ik. Ben er inmiddels achter dat tone voor mij toch belangrijker is dan versatiliteit en het aantal mogelijkheden.
Mocht ik die X3 hebben dan kun je ze komen testen naast de tonelab, no probleem. PM me dan maar even mocht je dat willen.

En dat met Kaboemba mee gaan heeft te maken met een simpele DG stomp die ik van Yamaha gekocht had (UB99) nadat ik de Vetta van de hand had gedaan. Tone, tone, en tone zat er in.

Nocki
12 december 2007, 10:37
Heel erg bedankt!

De Yamaha staat toevallig in de kerk en is ooit aangeschaft voor de gitaristen maar ik kan me er helaas niet zo in vinden. misschien ook niet genoeg in verdiept maar toch... niet echt mijn ding. Je brengt me erg aan het twijfelen en misschien is het dan toch nog verstandig om toch maar een 2e mark IV of een compleet buizen rack neer te zetten :)

Erg moeilijk. Het wordt tijd om de vetta maar eens in het echt te gaan aanhoren!

Butger
12 december 2007, 11:28
Misschien moet je mijn ZenTera eens uitproberen! :satisfie:
Ik gebruik hem niet veel meer, oftewel hij kan best een nieuwe eigenaar gebruiken..

Aan de andere kant, nu ik mijn studiotone een paar weken in gebruik heb, mis ik nu al de warmte en mogelijkheden van mijn Zen, maarja dat kreng is me te zwaar en heeft te veel vermogen voor mijn gebruik... :sssh:

marc_olly
12 december 2007, 11:38
waarom is er nog geen rack variant van de nieuwe X3 ??

Nu is er alleen die boon en het floorboard, maar als dit toch het moddeling vlaggeschip is van Line6 dan is een rackversie toch wel het eerste waar je aan denkt of zit ik er naast?

Ik wil graag mijn Pod XT upgraden naar de X3, maar ik hoef geen boon of floorboard !

Rutger
12 december 2007, 11:47
Het verbaast me een beetje dat je zoveel ambities voor je sound hebt in de kerk. Mijn ervaring in kerkdiensten is, dat clean veruit het belangrijkst is en dat je daarnaast wel een goeie overdrive kunt gebruiken, maar daar houdt t wel zo'n beetje op. Ga je teveel de beest uithangen dan wordt je er of op aangesproken, of de geluidsman draait je weg. Men is over het algemeen erg zuinig in geluidsvolume en rockgehalte, omdat met jong en oud rekening dient te worden gehouden. Dus een kleine cleane bak met een overdrive ervoor is zat voor een kerkdienst.

In jeugddiensten is wat anders, dat is gewoon een rockconcert :D

pol2711
12 december 2007, 11:57
Ik heb ook gehoord dat die Zentera véél malen beter klinkt dan de Vetta maar ook hier....is allemaal persoonlijk en je moet het zelf ontdekken.
Op Yourtube heeft ene Armin Heinrich filmpjes gemaakt met aan de ene kant de Vetta en aan de andere kant de Zentera. De verschillen (dynamiek, feel enzo) kon ik duidelijk horen. Maar dat was op mijn gebied (old rock school)!. Clean is de vetta een meester! Koch en Fender hebben in dat department er een broertje bij. Higain scoort de Vetta ook. Maar gewoon ouweschoolrock....dat JCM800 geluid...nee..dat is wat ik wilde hebben en er niet uit kreeg.
O ja, die armin heeft zelfs ook nog filmpjes staan op yourtube waar hij de Mesa Lonestar naast de Zentera zet. Kijk en verwonder je.

johantipker
12 december 2007, 21:25
Het verbaast me een beetje dat je zoveel ambities voor je sound hebt in de kerk. Mijn ervaring in kerkdiensten is, dat clean veruit het belangrijkst is en dat je daarnaast wel een goeie overdrive kunt gebruiken, maar daar houdt t wel zo'n beetje op. Ga je teveel de beest uithangen dan wordt je er of op aangesproken, of de geluidsman draait je weg. Men is over het algemeen erg zuinig in geluidsvolume en rockgehalte, omdat met jong en oud rekening dient te worden gehouden. Dus een kleine cleane bak met een overdrive ervoor is zat voor een kerkdienst.

In jeugddiensten is wat anders, dat is gewoon een rockconcert :D

Zijn de zalen groter, dan kan er weer meer, het geluid kan dan beter weg. Sommige soundtechnici uit deze scene zijn echt geboren zeikerds die een hekel aan gitaren (en waarschijnlijk nog meer aan gitaristen... :D ... wat natuurlijk zeer wederzijds was of werd op den duur..... :seriousf: ..voordeel er wordt een prachtige oefenschool gecreerd voor de woorden van Jezus: hebt uw vijanden lief.........)

wat me nog te binnenschoot; ik heb wel eens een korg pandorra px4 voor m'n buizenamp aangesloten, kon je toch nog wat levensechte amp simulaties op laag volume horen... dit klonk ook alleen goed op laag volume, op hoog volume klonk het weer nergens naar, maar daar zocht ik toen ook niet naar...

o ja ... in juli 2006 heb ik nog eens in de Noorderkerk in Amsterdam gespeeld,
zo'n prachtige ouwerwetse galmbak, ik had voor mijn gevoel een mooie jazzy leadsound (neck p.u. paf humb) op een Fender HRDL, helemaal clean gespeeld, tijdens de solo's wat harder... echt helemaal puur natuur met die waanzinnige Noorderkerk reverb.....

Nocki
12 december 2007, 21:49
Het verbaast me een beetje dat je zoveel ambities voor je sound hebt in de kerk. Mijn ervaring in kerkdiensten is, dat clean veruit het belangrijkst is en dat je daarnaast wel een goeie overdrive kunt gebruiken, maar daar houdt t wel zo'n beetje op. Ga je teveel de beest uithangen dan wordt je er of op aangesproken, of de geluidsman draait je weg. Men is over het algemeen erg zuinig in geluidsvolume en rockgehalte, omdat met jong en oud rekening dient te worden gehouden. Dus een kleine cleane bak met een overdrive ervoor is zat voor een kerkdienst.

In jeugddiensten is wat anders, dat is gewoon een rockconcert :D



Tja. Het ligt er maar aan hoe je zelf bent heb ik begrepen.

Ik vind het heel belangrijk om lekker te kunenn spelen met spullen die 100% werken voor wat ik doe. Daarnaast vind ik het belangrijk om bij elk type nummer een geluid te hebben wat ook in het nummer past.
En daarnaast wil ik inderdaad het zo doen dat ik niet wordt weggedraaid maar dat de geluidsmensen mij leren kennen en weten dat ik niet opeens rare dingen doe maar mn spullen onder controlle heb.
Het heeft me lang geduurd maar de laatste 3 a 4 jaar heb ik het voor elkaar dat er vaak gevraagd word of ik wat harder wil kwa volume terwijl ik mezelf wel al lang kan horen.
Ook hoor ik inderdaad gitaristen die hun spel en spullen niet onderr controlle hebben en die dus weggedraait worden. das erg zonde van al dat oefenen en de spullen die je hebt.
Bij ons in de kerk gaat het heel erg goed en hebben we echt een band ipv een pianist met daaromheen vulling :-)

Ik ben zeker in het verleden aangesproken op gedrag op het podium, volume en spel type maar je kunt niet iedereen blij maken helaas. gelukkig is dat in deze muziek ook niet het uitgangspunt. Het gaat om Jezus!

Ik heb met TSU in zeer behoudende kerken gespeeld die het ontzettend waardeerde en de mensen over zicht lieten komen wat er kwam maar ook in jeugdkerken waarbij later mensen zeiden dat het te hard was. dus gebeurt nu eenmaal. Je kan op verschillende manieren reageren...

Naast dat deze amp in de kerk gebruikt gaat worden zal er meer mee gedaan wordenen ook dan is het leuk om wat goeds te hebben.

Zou ik nog steeds op mn eerste amp spelen (marshall vs265) dan zou ik mezelf nog steeds niet horen en het teveel aan volume aan hoge tonen het publiek in blazen. dan geef ik iedereen gelijk dat het te hard is enzo. maar met goede gear heb ik er al zoveel mogelijk aan gedaan om een goed geluid neer te zetten...

johantipker
13 december 2007, 12:04
Ok ok, gettin' the picture... ik was wellicht wat boud in mijn beweringen, ik denk dat je ook wel een hele goeie attitude hebt zo.

zat nog eens te denken.... bij scheuren op laag volume kan een wet/dry set up ook een grote meerwaarde geven... heb je daar wel eens aan gedacht?
Mesa Boogie mark serie amps stonden er vroeger ook al om bekend dat ze dermate veelzijdig zijn, dat ze op laag volume ook al echt goed kunnen klinken.. misschien toch de mark 4 icm wat wet fx uit een apart speakerkastje?

Nocki
13 december 2007, 12:08
ja. dat was een eerste gedacht evan me. de MArk IV is gewoon een super amp. ik heb er 1 dus 2 zou leuk zijn. 1 voor thuis en 1 voor in de kerk. overal dezelfde sound en alleen slepen met mn pedaal en gitaar. Bij leuke optredens kan ik dan met 2 mark IV sets tegelijk spelen. leek me wel heel erg leuk maar wel een gedoe met aansluiten en wat duurder. de vetta gaf me meer veelzijdigheid en meer "speel" plezier kwa rommelen...

Maar het moet goed zijn. de flextone en xt live bevielen me wel alleen was de dynamiek nog het probleem. in principe had ik al een vetta op het oog maar heb op dit moment de tijd niet om 6 uur in de auto te zitten :-)

nocki

Kim Wilson
13 december 2007, 12:11
Is het je dat waard? Een MarkIV erbij omdat je te lui bent om je amp te vervoeren? Mèn, dan heb je echt geld teveel...

Nocki
13 december 2007, 12:19
Is het je dat waard? Een MarkIV erbij omdat je te lui bent om je amp te vervoeren? Mèn, dan heb je echt geld teveel...

hihi. dat is ook een manier om het te zien :)
Geld teveel heb ik helaas niet. Maar ik heb wel wat te besteden...
En er moet iets bij komen want ik heb inderdaad er een hekel aan om mn hele set steeds van vrijdagavond tot zondag te laten staan. Ook het sjouwen ermee, en het risico om de boel kapot te maken zijjn het me waard om er een set bij te hebben. scheelt ook met aansluitenen heel de boel.

tis inderdaad een combinatie van luiheid, gemak en voorzcihtigheid met mn spullen.

Kim Wilson
13 december 2007, 13:06
hihi. dat is ook een manier om het te zien :)
Geld teveel heb ik helaas niet. Maar ik heb wel wat te besteden...
En er moet iets bij komen want ik heb inderdaad er een hekel aan om mn hele set steeds van vrijdagavond tot zondag te laten staan. Ook het sjouwen ermee, en het risico om de boel kapot te maken zijjn het me waard om er een set bij te hebben. scheelt ook met aansluitenen heel de boel.

tis inderdaad een combinatie van luiheid, gemak en voorzcihtigheid met mn spullen.
Ik ben ook voorzichtig met mijn spullen. Ik zorg ook altijd dat ik de amp in en uit de bus haal, en dat ik zelf de boel op het podium zet. Natuurlijk kan er wel eens iets stuk gaan, maar voor het geld van een complete tweede set kan ik nog een heleboel laten repareren. Als je bang bent dat dingen kapot gaan, moet je ze niet gebruiken. :)

Maar zo denk ik erover. Het is natuurlijk wel cool, en makkelijk, als je een dubbele set hebt. :)

Nocki
13 december 2007, 13:11
Ik ben ook voorzichtig met mijn spullen. Ik zorg ook altijd dat ik de amp in en uit de bus haal, en dat ik zelf de boel op het podium zet. Natuurlijk kan er wel eens iets stuk gaan, maar voor het geld van een complete tweede set kan ik nog een heleboel laten repareren. Als je bang bent dat dingen kapot gaan, moet je ze niet gebruiken. :)

Maar zo denk ik erover. Het is natuurlijk wel cool, en makkelijk, als je een dubbele set hebt. :)



Ik ben niet bang dat dingen kapot gaan maar ik ben er zeker van dat het gebeurt. Ik heb een hekel aan de 3 deuren die automatisch sluiten waar ik doorheen moet met mn spullen, de mensen die in de weg staan en de behulpzame mensen die wel even helpen.

Daarbij is het makeklijker om in 1 keer alles klaar te hebben staan enzo. Ik heb de centen en het is het me waard.

Daarnaast kan ik thuis altijd met mn spullen spelen als ik zin heb zonder dat ik een paar avondjes moet wachten tot alles weer terug heb.
maar goed. dit is een compleet andere zienswijze en totaal niet rock en roll :)

We moeten dus nog even afwachten wat er verschijnt op marktplaats :)

TimmU
13 december 2007, 13:18
daarbij, met 2 sets, heb je altijd je setup ook thuis staan. en heb je een keer een retegrote gig ,dan ben je de übermensch met 2 stacks natuurlijk!:)

Kim Wilson
13 december 2007, 13:20
Ik heb ook altijd mijn setup thuis staan. In de woonkamer nog wel. :)

Synx
13 december 2007, 13:40
Nocki wellicht is het ook eens een idee om naar een demo te gaan van Line 6 met Joost Vergoossen. Dan hoor je echt wat een vetta wel en niet kan.

minoin
13 december 2007, 13:48
Die Joost Vergoossen speelt me een pot gitaar...

Wat de Vetta betreft, ik VIND het gewoon ruk. Iedereen die Symphony X is geweest in de Ahoy weet dat Romeo alleen maar een bak ruis toevoegt aan de muziek en absoluut niet door de mix snijdt.
Aan de andere kant heb ik gehoord dat de gitarist van Xystus er wel een goed geluid uit kan halen.
Hoedanook, ik heb nog nooit een Vetta gehoord met een fatsoenlijke Dynamiek.

Trouwens, een Mark IV..... Mooooooi.....

Nocki
13 december 2007, 13:54
Nocki wellicht is het ook eens een idee om naar een demo te gaan van Line 6 met Joost Vergoossen. Dan hoor je echt wat een vetta wel en niet kan.


Ik heb toen de Vetta er net was een demo meegemaakt van Ron en dat vond ik super. Maar het probleem is dat het bij mijn speelstijl moet passen. Dat het geluid van de Vetta goed is voor wat je ervoor betaald staat buiten kijf. En dat het staat of valt met je instelling is al lang bekend natuurlijk.

Ik heb me laatst ook nog verdiept in een Gp3 van VHT en wederom de Triaxis maar het blijft toch een verhaal om het goed te doen...

Ik zal m gewoon eens ergens moeten gaan beluisteren met mn eigen vingers en eigen gitaar.

LCH
13 december 2007, 17:56
En toch blijf ik erbij dat een Zentera superieur is aan een Vetta. Maarja, wie ben ik?

Een gitarist die het liefst zulk eenvoudig mogelijk materiaal heeft. En duidelijk geen zin heeft bakken met geld uit te geven. Al is het natuurlijk wel cool om zulk verschrikkelijk goed spul te hebben als Nocki heeft. :cooler:

Daemon
13 december 2007, 18:21
Aan de andere kant heb ik gehoord dat de gitarist van Xystus er wel een goed geluid uit kan halen.


Klopt, maar ze hebben dan ook:
1) er een goed geluid op geprogrammeerd
2) een goede geluidsman

Ze zeiden me al dat ze best vaak in een zaal hebben geoefend om de boel geluidtechnisch goed te krijgen, maar 't heeft wel goed gewerkt moet ik zeggen. Ze hadden prima geluid toen we er 2 weken terug mee optraden.

Ibanez666
13 december 2007, 23:20
Ik heb heel lang over een Vetta II top gespeeld en mijn indruk ging van wow, super vet naar... best goed....naar hmm....in een jaar tijd. hij was gelukkig niet van mij

Nocki
17 december 2007, 22:35
De Kogel is door de kerk (leuk woordgrapje he: :) ). Ik zal m maar uit proberen. Ik wacht nog even op een akkoord van de verkoper en hoop m nog deze week in huis te hebben!

Als tie bevalt gaan mn marshall eindtrap, korg tuner en 1 van de 2 rocktron units eruit (replifex of intellifex weet nog niet welke)
Die units heb ik nog even vast gehouden omdat ik niet wist of het een nieuw rackje zou worden of een vetta ofzo...

We zullen zien hoe de dynamiek is. van een aantal mensen die zowel de vetta als de Flextone III kennen heb ik vernomen dat de dynamiek al is het een modeler beter is in de vetta dan in de flextone III... dus we zullen zien! Als het niet bevalt kan het altijd nog weg! Maar daar ga ik natuurlijk niet vanuit. Als het wel bevalt heb ik een leuke en goedkope oplossing om niet meer te tillen maar nog wel lekker veel geluiden onder mn voeten te hebben!

Butger
18 december 2007, 11:21
Als het wel bevalt heb ik een leuke en goedkope oplossing om niet meer te tillen maar nog wel lekker veel geluiden onder mn voeten te hebben!

Vetta II... Goedkoop? :???:

Daemon
18 december 2007, 11:43
Waarschijnlijk bedoelt hij goedkoper dan een top+cab+rack+pedalen ;)

Nocki
18 december 2007, 12:29
Inderdaad. En dan nog is een 2ehands Vetta niet echt duur!

Natuurlijk is het bedrag van 1000 een hoop gld maar ik hoop dat hij doet wat ik wil. Er zitten naast de mogelijkheid voor 2 amps tegelijk of dus 2 amps onder 1 programma knop ook een handige mogelijkheid op om de globale eq van de amp te wijzigen aan bepaalde ruimtes!


Wat ik zelf doe met het instellen van mn boogie is het meespelen en dus draaien aan de knoppen op een backing track in de juiste stijl. Ik heb al gemerkt dat je dan heel anders speeld en je jezelf vaak makkelijker hoort later in de mix. Als je je amp insteld zonder band erbij klinkt het toch heel anders dan met de band.
Zijn er meer mensen die dit doen?

gradje pbc
19 december 2007, 19:05
Als je een vetta zonder vergelijking en zonder band erbij hoort, denk je:
tja, klink best wel....

Als je er een willekeurige buizenbak langs zet kom je tot een andere
conclusie.

vetta en dynamiek, gaan niet samen!

Sj03rd
19 december 2007, 19:49
precies:

- niet door de mix komen
- heel veel geluiden maar NET niet het geluid dat je zoekt....

dat is de vetta.

Als ik zelf in een kerk zou spelen (nooit gedaan maar ik stel het me voor) dan wil ik gewoon een goed geluid en niet 423 bijna goede....
bovendien: als je het ter plekke wilt instellen, is dat vrij onmogelijk, dan is een goeie buizenamp veel makkelijker. Thuis instellen lijkt me vrij nutteloos aangezien het geluid dan totaal anders zal zijn...

Sjouw nou maar gewoon met de Mark IV daar heb je veel meer aan :)

Synx
20 december 2007, 00:32
Een vetta of ander line 6 product komt zeker wel door de mix heen hoor. Ooit wel eens een vetta gehoord ? XTLive ? En dan geen mafkees die alle mids wegdraait;)
Zou je verbazen hoe goed een vetta kan klinken in de juiste handen. Inc. dynamiek...

Marc Oblivian
20 december 2007, 10:13
Ik heb ook altijd mijn setup thuis staan. In de woonkamer nog wel. :)

Ik ook: nu zelfs een London City top en een Powerball incl 4x12.
Nodigt wel uit tot spelen hoor.....
Maarreh....heb ik wel al een aantal keren ruzie om gehad met vrouwlief....heheh. (ook omdat ik regelmatig deathmetalteringherrieriffs sta te oefenen in de huischkamert)

Nocki
20 december 2007, 11:05
Hebben de mensen die negatieve ervaringen daar ook een uitleg bij?
Heb je de vetta alleen in de winkel geprobeerd of bij iemand anders gehoord of bezeer je de mening op een andere line6 amp?
Mijn Mark Iv is ook een vreselijke versterker die heel slecht klinkt met weinig dynamiek en ook de mark IV komt totaal niet door de mix heen...
Maar na een tijdje draaien en inregelen zijn dat allemaal problemen die tot het verleden behoren...

kunnen jullie die negatieve beoordeling ook wat verder uitdiepen?

Ik ga m vanavond eens beluisteren en ben dus erg benieuwd!

Butger
20 december 2007, 11:11
Een vetta of ander line 6 product komt zeker wel door de mix heen hoor. Ooit wel eens een vetta gehoord ? XTLive ? En dan geen mafkees die alle mids wegdraait;)
Zou je verbazen hoe goed een vetta kan klinken in de juiste handen. Inc. dynamiek...

Uiteindelijk geld dit natuurlijk gewoon voor alle versterkers.

En het hele "modelers hebben geen dynamiek" vind ik wel zo'n bullshit..
Als iemand kan uileggen wat dan "dynamiek" wel niet is, want iedereen gooit met die term en iedereen bedoelt wat anders. Feit is dat een goede modeler net zo goed volume-dynamiek heeft als een buizenbak. Dat er bij een buizenbak misschien iets met je geluid gebeurt (en misschien niet bij een modeler) wanneer je hem over zijn nek laat gaan o.i.d. is gewoon héél wat anders dan "dynamiek".

Nocki
20 december 2007, 11:26
In dit topic betekent het eigenlijk met gevoel spelen. hard aanslaan klinkt hard. zacht klinkt zacht en er tussen is is er tussen in. :)

met gevoel... dus

Kaboemba
20 december 2007, 11:46
In dit topic betekent het eigenlijk met gevoel spelen. hard aanslaan klinkt hard. zacht klinkt zacht en er tussen is is er tussen in. :)

met gevoel... dus

Nou niet helemaal Nocki, als een versterker goed met dynamiek omgaat dan is de vervorming ook evenredig aan het hard dan wel zahct aanslaan.
Oftewel, bij zacht aanslaan (of volume gitaar wat dicht) geen/lichte vervorming bij hard aan slaan meer.

Synx
20 december 2007, 12:01
Nou niet helemaal Nocki, als een versterker goed met dynamiek omgaat dan is de vervorming ook evenredig aan het hard dan wel zahct aanslaan.
Oftewel, bij zacht aanslaan (of volume gitaar wat dicht) geen/lichte vervorming bij hard aan slaan meer.

En dat kan een vetta ook hoor. Lijkt me nou juist ook 1 van de dingen die je als modeller wilt kopieren van de analoge kant.
Maar ik ben zelf ook geen line6 fan mbt de ultieme tone, dan moet je toch echt buizen hebben ;) Speel maar eens een jaar op een vetta of xt en dan op een buizenbak, klinkt nergens naar. ( en dan bedoel ik dus je eigen spel, niet de amps )

Nocki
20 december 2007, 12:03
Nou niet helemaal Nocki, als een versterker goed met dynamiek omgaat dan is de vervorming ook evenredig aan het hard dan wel zahct aanslaan.
Oftewel, bij zacht aanslaan (of volume gitaar wat dicht) geen/lichte vervorming bij hard aan slaan meer.


Jawel. In dit topic betekent dat wel :) Maar je hebt wel een beetje gelijk. Maar mijn vraag ging alleen om wat ik vroeg...

BeeJee
20 december 2007, 12:09
Over dynamiek en modeling gesproken:
Ik heb afgelopen weekend een Zentera (2e hands) erbij gekocht. Speel o.a. in een allround coverband en heb daar een uitgebreid high-end midi buizen racksysteem met alle toeters en bellen. Klinkt als een klok en superveelzijdig, maar.... Ook altijd veel sjouwwerk en alle sores vandien. Ik wilde dus ook iets makkelijks erbij, voor repetities en kleinere optredens.
Ik heb dus de Zentera geprobeerd en was vrijwel direct verkocht. Gisteravond voor het eerst op een repetitie gebruikt, en yes! Hij drukt als een dolle en ligt geweldig in de mix, en nog belangrijker; De meeste sounds die ik thuis heb geprogrammeerd, waren ook direct goed bruikbaar zonder tweaken.
Kortom ,wat een power en dynamiek. Dat ding voelt en reageert echt voor 95% als een zeer goede buizenbak. Ik durf zelfs te beweren dat hij soepeler reageert dan een aantal buizenbakken die ik gehad heb. Er zitten echt een paar zeer goede modellen in. De AC30 bijv. daar valt je bek echt van open. Over dynamiek gesproken. Idem bij de Plexi's die erin zitten. Zelfs met de volumeknop op je gitaar helemaal open, wordt bijv. de Plexi50 zo goed als clean als je zacht aanslaat, en alles er tussenin. Draai je je volumeknop dicht, dan gebeurt er hetzelfde. Een scala aan bruikbare sounds, met 1 plexi-patch. Het is gewoon een echte versterker en geen 'speelgoed'. Het is vooral de modeling in dat ding wat echt goed is. Hierbij verbleekt echt al het andere modeling-spul dat ik ken en heb gehad. Ik had tot nu toe echt de ervaring, veelzijdig en leuk/handig voor thuis, maar niet 'in real life'.
De effecten zijn qua aantal beperkt, en ook qua instelbare parameters zijn beperkt. De midi-implementatie is dramatisch, dus via midi real-time parameters aanpassen zit er niet in. Daarvoor heb je het bijbehorende Z-board nodig, daar kan het wel allemaal mee (leve de marketing!). Gelukkig zit er een effectloop op, dus ik ga mijn Rocktron Xpression er nog bij hangen in de loop.
1 januari het volgende optreden en ik denk dat ik de Zentera mee op het podium neem voor de vuurdoop. Echt een zeer cool, goedklinkend en bruikbaar apparaat.

LCH
20 december 2007, 12:51
Eindelijk! Iemand die de kwaliteit van een Zentera erkent!

In dit topic heb ik al een paar keer gezegd dat een Zentera veruit superieur is aan een Vetta. Nocki zou er goed aan doen zo'n Zentera te proberen, als je dat een keer gehoord hebt wil je nooit meer aan een Vetta. In de versterkerwereld is er altijd meer, zelfs in de top van modeling.

Daemon
20 december 2007, 13:06
Ik heb zelf een h&k triamp, maar die zentera van hun wil ik ook nog weleens uitproberen. Naar wat ik zag van video's ervan klinkt dat ding inderdaad beter dan een vetta, maarrrrr het prijskaartje is ook wel "iets" hoger ;)

BeeJee
20 december 2007, 13:27
Ik denk dat Nocki inderdaad blijer van een Zentera wordt, dan van een Vetta.

Synx
20 december 2007, 14:35
Over de Zentera en Nocki... Als je niet blij was met de XT dan zal de Vetta je niet heel veel beter gaan bevallen. Wellicht dan toch een Zentera proberen?

ponq
20 december 2007, 14:48
Mss handig, Vetta face to face met een Zentera op Youtube:

Medium Gain (http://youtube.com/watch?v=fM1SiNM-Gi0)

High Gain (http://youtube.com/watch?v=asSLMYfWzOU)

Low Gain (http://youtube.com/watch?v=i4Jit6xaXBg)

LCH
20 december 2007, 15:03
Op die filmpjes kun je inderdaad niet om de Zentera heen. Maar ook in het echt klinkt 'ie gewoon geweldig: ballen, dynamiek... hij heeft het allemaal.

BeeJee
20 december 2007, 15:59
Bijna allemaal... Als ie nou een goede midi-implementatie had gehad. Helaas is dat niet het geval. Je kunt via midi dus niet optimaal gebruik maken van de onboard effecten. Dus wil je wat meer dan alleen met (al dan niet zelfgemaakte) presets werken, zoals tap-tempo, of de intensiteit van een bepaald effect variëren, dan ben je veroordeeld tot het Z-board dat er bij hoort, of het gebruik van een aparte fx-unit in de loop. Dat laatste ga ik in eerste instantie doen. Wellicht ga ik later dan nog voor een Z-board erbij.

Butger
20 december 2007, 16:15
Mijn Z-Board is ooit eens kapot geweest (toen heb trouwens meteen een nieuwe gehaald) en ik heb hem laten maken bij een tech, alleen die kon hem niet maken.. Hij heeft wél dat hele ding onderzocht en zei dat de Z-Board in principe ook gewoon MIDI is, en dat er best iets te fixen is waardoor je dus alles via MIDI zou kunnen aansturen..

BeeJee
20 december 2007, 17:03
Kun je daar meer over vertellen? En waar heb je dat laten doen toen?

johantipker
20 december 2007, 22:09
Ik had vanavond een kerstviering in een kerk, heb mijn strat rechtstreeks ingeplugd in de HRDL, clean en jazzy gespeeld, klonk goed daar.. tenminste in mijn oren
(ben nu die pek en veren eraf aan het schuren :D )

Synx
21 december 2007, 00:36
Mss handig, Vetta face to face met een Zentera op Youtube:

Medium Gain (http://youtube.com/watch?v=fM1SiNM-Gi0)

High Gain (http://youtube.com/watch?v=asSLMYfWzOU)

Low Gain (http://youtube.com/watch?v=i4Jit6xaXBg)

Ik vind die filmpjes nou niet echt representatief. Vetta klinkt behoorlijk ruk daar maar van diezelfde gast:
http://youtube.com/watch?v=a26jqJaekRY&feature=related

Klinkt meteen een stuk beter ( nog niet lekker ) ook al is en blijft t een grappige duitser die engels praat :P
Blijf erbij, mits je de vetta goed instelt klinkt het behoorlijk vet. Iemand bekend met de digitech twintube? Kan ook aardig goed klinken, in de juiste handen. Zelfde verhaal

Nocki
21 december 2007, 08:44
Hij is binnen! Zal m komende weken eens in gaan stellen en daarna komen met een revieuw.
Wat betreft mn eerste vraag. die is beantwoord!

De vetta reageert beter op mn spel dan de flextone. en de mogelijkheden passen ook meer bij wat ik wil. Ik laat het nog weten...

Butger
21 december 2007, 10:16
Kun je daar meer over vertellen? En waar heb je dat laten doen toen?

Ik heb hem bij Huigens in Hengelo langsgebracht. De techneut daar, wist me uiteindelijk te vertellen dat de MIDI module van de Z-Board kapot was en dat er een nieuwe in moest. Maar toen had ik toch al een nieuwe Z-Board dus dat heb ik niet laten doen. Mij board ligt daar nu nog steeds en die techneut (Dennis) heeft ontslag genomen, dus die werkt er niet meer. Hij heeft wél schema's opgevraagd bij Hughes & Kettner, maar of hij die ontvangen heeft weet ik ook niet.
Hoe dan ook, volgens zei ie zoiets van dat de Z-Board aansluiting gewoon MIDI + een aantal extra schakeling voor Tap-tempo / Wah aan / tuner / maar verder niet al te ingewikkeld.
Of echt zo simpel is weet ik niet, want mijn board was dan wel kapot, maar alle lampjes deden het nog wel correct, en de pedalen ook, alleen alle knoppen deden niks meer - ook wah knop niet.

Een goeie tech-nerd zal er wel wat mee kunnen denk ik in ieder geval, als je nog interesse hebt in mijn kapotte z-board zodat iemand er in kan hakken en zagen :p pm me maar.

johantipker
21 december 2007, 19:31
Hij is binnen! Zal m komende weken eens in gaan stellen en daarna komen met een revieuw.
Wat betreft mn eerste vraag. die is beantwoord!

De vetta reageert beter op mn spel dan de flextone. en de mogelijkheden passen ook meer bij wat ik wil. Ik laat het nog weten...

Gefeliciteerd en veel plezier! Jij bent iig lekker van de straat met de feestdagen!

BeeJee
22 december 2007, 23:56
Ik zat gisteren nog ff Roger Waters- In the Flesh te kijken. Doyle Bramhall speelt daar over zo'n Yamaha DG digitale top. Daar haalt hij ook een behoorlijk lekkere sound uit. Klinkt zeer 'buizig'.

Nocki
23 december 2007, 18:59
Gefeliciteerd en veel plezier! Jij bent iig lekker van de straat met de feestdagen!



hihi inderdaad :)
Ik heb m nu een dag of 3 en de basis van het eerste geluid is klaar. Alleen nog de instellingen van de delay, chorus, phaser, tremelo, screamer en tubedrive instellen.
Als dat eerste kanaal klaar is kan ik verder naar de andere 4 kanalen die ik nog wil maken dan. De grootste verassing was het favourite channel knopje wat op het floorboard zit! De opzet van de amp wordt dit:

Ik gebruik maar 1 bank voor al mn sounds. Dit doe ik eigenlijk al jaren! 4 basis sounds elk met de mogelijk heid voor een chorus en delay. niks geen geshift naar de volgende bank en zo...

geluid 1: Clean
prefx: Screamer, tubedrive en phaser
fxloop: Tremolo, chorus en delay
dit geluid doet dus bijna alles wat ik wil. de chorus en de delay zijn er echt als ambiance effect. leukke tokkels en mooi vol slagwerk.
Dit is eigenlijk al jaren hetzelfde maar elke keer op een andere amp. bij de Vetta komen de stompboxes en tremelo erbij.

deze moeten nog komen
Geluid 2:Clean.
prefx: screamer, en 2 leuke of gekke fx. om te rommelen.
fxloop: tremolo, chorus en delay.
Dit geluid wordt een beetje mn u2 achtige dingetje.

Geluid 3: overdrive
denk in de richting van marshall meets mesa mark II

Geluid 4: High gain
dit wordt iets in de richting van satriani, vai enzo.

Maar eerst clean maar eens afmaken... :-) tegen volgend jaar zal ik wel eens
het podium op kunnen ermee.
Zojuist heb ik er ook nog wielen onder gezet, de hoekjes geverfd en het darth vader logo eraf gehaald. Tjonge wat is die amp lelijk zeg :)

vettavillenl
24 december 2007, 11:41
Gefeliciteerd Nocki.

Wellicht kun een een 5e kanaal maken met je fav. button, naast de vier beschreven banken kun je daarmee een link leggen maar ongeacht welke patch, nogmaals op trappen en je gaat weer terug naar de bankpatch waar je vandaan kwam.

Na enige tijd kun je ook de Double tracker 's proberen, die dat maar in een band situatie en begeleidingsstuks (ritme), voor een dikkere/bredere sound.

De aanslag intervallen is instelkbaar daardoor lijkt het of twee gitaristen dezelfde partij spelen maar met een iets andere timing..

Nocki
24 december 2007, 13:18
Hoi,

Wat ik tot nu toe doe is 2 amps tegelijkertijd gebruiken voor een voller en vetter geluid.
Ik moet nog spelen met de double tracker maar voor mn basis geluiden is het neit iets voor mij. wel ga ik later natuurlijk verder experimenteren :)

de knop voor het favourite channel word zeker gebruikt ! hier ben ik erg blij mee! dit word waarschijnlijk mn solo geluid!

Waar ik in het verleden alle instellingen deed met line6 edit omdat de layout van de amp niet te gebruiken was doe ik het nu op de amp zelf. ben wel begonnen met "edit'" maar de vetat wijst zich zelf en is een super amp kwa instellen.


een amp vind ik nog wat te dun helaas maar 2 amps tegelijkertijd klinkt gewoon helemaal super!

crapton
24 december 2007, 13:40
Heb deze discussie met interesse gevolgd. Ik heb zelf een X3Live met stereo combo zelfbouw.

Wat me zeer benieuwt is hoe vind jij (topicstarter) hoe de Vetta reageert op je spel? Dus hoe dynamisch vind je m zelf na enig proberen. Heb je al een een a/b vergelijking gemaakt met een echte tube amp?

Ik heb wel eens een demo gehoord van de Vetta en was er behoorlijk van onder de indruk. Klonk heel goed...

NIET mijn bedoeling om het modelling-tube gevecht weer eens op te starten!!!

Nocki
24 december 2007, 13:46
Wat betreft je vraag kwa dynamiek. Hij is reageert zeker beter op mn pel dan de flextone III die mn vergelijk was in deze vraag. Maar heb de vetta nog niet in de band kunnen proberen. bevalt ie niet dan is tie ook gelijk weer weg (als ik genoeg heb gesleuteld eraan.


Mijn andere amp is een Mesa/Boogie mark IV (is een leuke bumper stikcer tekst he :) ) en kwa dynamiek haalt de etta het daar niet bij. ik wou haast zekker natuurlijk niet. maar voor wat ik met de vetta wil doen bevalt hij behoorlijk! zeker ook in combi met het floorboard.

De xtlive deed precies wat ik wou en met de flextone was het wel een stapje terug. de xtlive was heel slecht te koppelen aan een amp en had dus live geen goed geluid door de combi wat bij de flextone al beter was. alleen de mogelijkheden en de dynamiek van de flextone lieten te wensen over. dat is nu een stuk beter!

Ik heb de amp nu al weer verziekt. er zitten zielen onder. de hoekjes zijn zwart en dartvader is foetsie :)

http://img411.imageshack.us/img411/5299/img4696az7.th.jpg (http://img411.imageshack.us/my.php?image=img4696az7.jpg)

de flightcase die er achter staat die gaat de deur uit want die gebruik ik niet.


nu ik de foto plaats zie ik wat voor terigzooi het is. het is goed dat het nu vakantie is en ik eens kan op ruimen...
Voor de mensen die het zich afvragen. het boek is nog steeds niet gelezen dus ik weet neit of het erg spannend is :-)

ieme
25 december 2007, 01:14
nocki, doe het nou niet....





nocki, doe het nou niet....





nocki, doe het nou niet....





nocki, doe het nou niet....





nocki, doe het nou niet....





nocki, doe het nou niet....





nocki, doe het nou niet....

LPplayer
25 december 2007, 02:13
Hey Nocki Wat voor muziek speel je in de kerk;

Hillsongs, Hillsongs United, Desperation Band, wat o wat?
Voor dat soort dingen gebruik ik meestal wel 'echte'versterkers inplaats van modeling, maar voor opwekking en andere dingen kan ik wel modeling gebruiken vind ik, omdat daar het gitaargeluid dan minder dragend is.


Iedereen heel erg bedankt voro de reacties en tips.

Het volgende heb ik in de kerk (het is meer een gymzaal :-) ) uitgeprobeerd:

Line6 PODXT Live met actieve monitor.
Line6 Flextone III XL
Vox AC-15 met pedalen
Mesa Caliber met pedalen

Mn mark IV heb ik nog niet echt uitgeprobeerd maar wel in die ruimte gebruikt voor oefeningen met een band.

Het gebruik van de XT live sprak me enorm aan en dat is bij de Vetta alleen maar meer en beter. Combinatie van actieve speaker en de xt live daarintegen was om te huilen.

De combinatie van preamp, poweramp en speaker van de flextone IIIXL was daarintegen wel heel fijn en gaf de beste geluiden. Alleen de dynamiek was niet super.

Vandaar dus mijn vraag over de Vetta. Mijn afweging is dus uiteindelijk voo rin de kerk:

of Mark IV met rack ( is al compleet hoef alleen nog een 2e mark IV)
of Rackje met daarin een preamp (ik was wel gecharmeerd van die VHT GP3 valvulator of een triaxis maar van die laatste ben ik niet gek vanwege het gebruik.
of een line6 amp.

Nocki
25 december 2007, 09:41
In de Kerk speel ik inderdaad voornamelijk opwekking. In This Side Up! speelde we inderdaad meer nummers van en in de stijl van hillsong en dergelijke.

Nocki
28 december 2007, 21:30
Vandaag zijn de beamblockers binnen gekomen! ze zitten erin en maken er een nog leukere amp van! Zondag voor het eerst spelen ermee! ik ben benieuwd!

Nocki
30 december 2007, 14:15
Jaaaa... Vandaag voor het eerst met de Veta gespeeld en ik ben tevreden!
Het is nog work in progress maar het komt steeds dichterbij. Ik stond kwa volume bijzonder zacht. Ik hoorde mezelf bijzonder goed dus dat is een goede stap!
Daarnaast wel even moeten tweaken aan de algemene instellingen. Zo stond de output naar de PA nog niet aan. De geluidsman kwam even neuzen aan de achterkant van mn amp dus vroeg ik wat er was. Maar er was niks zei hij. Later kwam hij nog even terug en toen ik het m weer vroeg zei hij dat ik niet zo hard binnen kwam... :) Bleek dat de XLR outputs nog niet aanstonden... dus dat is bij deze ook gebeurt! Hij is erg droog die geluidsman dus ik vond het wel grappig...
Verder vond ik dat ik wat teveel laag had en het te vol klonk. toen heb ik de loudness en presence setting uitgezet en toen was het al goed. Heb alleen nog clean gespeeld maar het begin is er. Alle sounds waren gemaakt met loudness en presence aan dus even alles nalopen om te kijken of dat nog goed staat...
Binnen kort eens oefenen met een complete band op alle kanalen...