PDA

View Full Version : Spider Valve of JVM410 óf EVH 5150 III?



TheGoliath
10 december 2007, 17:28
Hallo gaste,
Ik ben op zoek naar een nieuwe of tweede versterker, ik speel namelijk heel veel verschillende dinge, zoals SRV, Jimi Hendrix, Rage Against The Machine, RHCP, Van Halen, Metallica, Pantera, Trivium, ga zo maar door. Ik ben nu in bezit van een VOX AC 30 en ik wil natuurlijk ook het heftigere werk willen spele. Wat vinde jullie?

TimmU
10 december 2007, 17:47
Hallo gaste,
Ik ben op zoek naar een nieuwe of tweede versterker, ik speel namelijk heel veel verschillende dinge, zoals SRV, Jimi Hendrix, Rage Against The Machine, RHCP, Van Halen, Metallica, Pantera, Trivium, ga zo maar door. Ik ben nu in bezit van een VOX AC 30 en ik wil natuurlijk ook het heftigere werk willen spele. Wat vinde jullie?
pfoewh voor de meesten zou je zeggen dat je met een JVM410H genoeg kan doen, dat ding kan érg veel sounds produceren. Test hem is , zou ik zeggen. of gebruik een A/B box, met je AC30 ,dat klinkt helemaal te vet dan. AC30 clean, marshall volledige scheur.!:)

ben vanhoof
10 december 2007, 18:52
De 5150 III en de JVM zijn beide erg veelzeidig, maar de JVM nog juist iets veelzijdiger omdat hij midi stuurbaar is en hij op elk kanaal nog eens 3 gain stages heeft. De 5150 kost ook €300 meer.
Ik heb gekozen voor de jvm juist omdat hij midi stuurbaar is, maar als jij dat niet nodig hebt zou je even goed voor de 5150 kunnen gaan. Hier op het forum heeft iemand beide amps uitvoerig getest en is uiteindelijk voor de 5150 gegaan.

Van die spider heb ik nog niet gehoord, ik veronderstel dat hij niks te maken heeft met de line 6 spider combo/head...

Orpheo
11 december 2007, 01:47
ik zou gaan voor de marshall. Heb je eigenlijk maar 1 amp nodig als je echt lekker veelzijdig wilt zijn.

maar iets wat mij NOG toffer lijkt is een tweedehands 51501/2 of een 6505 kopen, en die te ab-en met je vox.

vettavillenl
11 december 2007, 09:34
Spider Valve doet alles in een, ga naar de wikel en test de verschillende amps die je wil vergelijken. Jouw budget, smaak, spel en oren bepalen wel of het je ding is of niet.

almarvk
11 december 2007, 09:41
Ik zou gaan voor de nieuwe Peavey. De Vox kan je goed gebruiken voor je vintage spel.

Baker
11 december 2007, 10:12
Dat line6 gebeuren moet echt wel een beetje je ding zijn,
Maar het zijn geen van drie slechte versterkers.

die 5150 III ken ik niet zo, maar ik kan je wel mijn bevindingen omtrent de JVM vertellen: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97545

En voor de rest, het is een beetje een dooddoener,
maar je zult ze echt alledrie zelf moeten testen.

edit: ik lees net nog even je post terug,
maar doet de "n" op je toetsenbord het niet of zo?!?!

Rinze
11 december 2007, 10:14
Ik vond de Psider Vlave op de meeting geen geweldige indruk maken, beetje ingehouden qua dynamiek. Maar ik heb er zelf niet op gespeeld en het concept is natuurlijk interessant. Misschien is een H&K Switchblade iets om over na te denken?

Les Paul R8
11 december 2007, 10:39
Ik vond de Psider Vlave op de meeting geen geweldige indruk maken, beetje ingehouden qua dynamiek. Maar ik heb er zelf niet op gespeeld en het concept is natuurlijk interessant. Misschien is een H&K Switchblade iets om over na te denken?

Vond ik ook, maar ik heb hem alleen gehoord toen er met een Variax op gespeeld werd. Ik heb de 1x12 Spider Valve afgelopen weekend uitgeprobeerd met een Gibson ES339 en ik was eigenlijk verbaasd hoe goed het geluid was. Alleen de echt scheurdende geluiden waren mij te compressed.
Clean en Crunch waren onmiskenbaar buizensound. Mooi open en lekkere geluidsdruk. Natuurlijk mag je dit niet vergelijken met boutique one-trick-pony's maar de Spider Valve is zeker een goede, bruikbare amp.

almarvk
11 december 2007, 11:02
ff wat nutteloos geneuzel verwijderd. Zeuren en zeiken doe je maar in Offtopic.

JeanPaul du Vinnie
11 december 2007, 11:25
Zijn de EVH en de JVM niet kwalitatief nog altijd een pak hoogstaander dan die Spider? Vind ik een beetje raar om die met elkaar te vergelijken, dan.

Puur naar mijn persoonlijke mening zou ik je de 5150 aanraden. Lekker scheurend bakje waar je dat allemaal ongetwijfeld mee aan kan.

almarvk
11 december 2007, 11:33
Als ik ook naar het lijstje bands kijkt kan je dat ook opsplitsen in 2 versterkers, namelijk de Vox AC30 en de Peavey 5150. Simpel eigenlijk :)

De Marshall is wel erg divers, maar past denk ik niet in dit straatje. De Spider Valve heb ik gehoord in Almere met de meeting en die was geweldig divers, maar net niet, en dat vooral in het laag.

Orpheo
11 december 2007, 12:26
ik vond de spider een leuk ding, maar in verglijking tot een vox ac30, vind ik 'm niet geweldig (understatement of the year). het is zoiets als het buizenamp-equivalent van babyborn; effe snuffelen en oefenen, en dan doorschuiven naar het echte, betere werk.

ik blijf erbij: een ouwe 5150 I/II, of een 6505, of desnoods die 5150III, maar ik ben daar ook geen fan van. Ik vind het 3e kanaal niet strak genoeg, te fizzy en flubberig, en de eerste 2 kanalen kan je met je vox wel goed doen (met een leuk pedaaltje ervoor. ik had een heel gaaf pedalencombootje getest van Michaelae, weet alleen effe niet welke dat waren ghehe).

wat je natuurlijk ook nog kan proberen is de koch twin/powertone, of de ENGL powerball/fireball, of mijn favo: de sovereign.

Maar als je echt de geldziekte hebt, zou ik gaan voor de HOOK captain. Dat ding kan echt waanzinnig lekker clean en crunchen, maar ook goeie high gain meuk doen. Hij vreet pedaaltjes 'as breakfast, lunch and dinner!".

of gewoon een mesa mark4 kopen. Heb je echt alles in 1.

Lexvandoef
11 december 2007, 12:55
Maar als je echt de geldziekte hebt, zou ik gaan voor de HOOK captain. Dat ding kan echt waanzinnig lekker clean en crunchen, maar ook goeie high gain meuk doen. Hij vreet pedaaltjes 'as breakfast, lunch and dinner!".


Is dat niet wat voor jou Orpheo?

Orpheo
11 december 2007, 13:30
Is dat niet wat voor jou Orpheo?

haha, tja ik ben waanzinnig 'verliefd' op dat ding, maar ik heb momenteel er

a: geen geld voor
b: geen ruimte voor
c: geen noodzaak voor

ik heb een jcm800 (nja tis een jcm888 eigenlijk qua tone, maar dan heeft chris 'm niet aangepast, maar ene P. van Weelden ghehe) en een CMW private paisley, dus ik ben ruim voorzien. Mocht ik ooit echt grote gigs gaan doen, tja, dan komt ie er zeker wel.

Lexvandoef
11 december 2007, 14:11
haha, tja ik ben waanzinnig 'verliefd' op dat ding, maar ik heb momenteel er

a: geen geld voor
b: geen ruimte voor
c: geen noodzaak voor

ik heb een jcm800 (nja tis een jcm888 eigenlijk qua tone, maar dan heeft chris 'm niet aangepast, maar ene P. van Weelden ghehe) en een CMW private paisley, dus ik ben ruim voorzien. Mocht ik ooit echt grote gigs gaan doen, tja, dan komt ie er zeker wel.

Geen geld? Waar haal je al die Gibsons dan vandaan? :seriousf:
Geen ruimte? Ach een topje, knal je toch bovenop je jcm800?
Geen noodzaak? Welke gitarist laat zich daar nou door tegen houden? ;)

Ben trouwens wel benieuwd naar zo'n hook. En ik dacht dat ik een jcm800 van ene N. Roemersma op gitaarmarkt zag staan?

Orpheo
11 december 2007, 14:14
Geen geld? Waar haal je al die Gibsons dan vandaan? :seriousf:
Geen ruimte? Ach een topje, knal je toch bovenop je jcm800?
Geen noodzaak? Welke gitarist laat zich daar nou door tegen houden? ;)

Ben trouwens wel benieuwd naar zo'n hook. En ik dacht dat ik een jcm800 van ene N. Roemersma op gitaarmarkt zag staan?

ja, dat is dus mijn jcm :D

ik heb liever een toffe gitaar dan n nieuwe amp, maar zoals ik al zei: ik heb al mn gitaren alleen via ruil, en ik heb al n tijd niks gekocht...

en ik heb ECHT geen ruimte meer :D

en ik laat me tegenhouden door noodzaak. waarom moet ik er eentje nemen, als ik al ruim bedeeld ben?

Lexvandoef
11 december 2007, 14:21
ja, dat is dus mijn jcm :D

ik heb liever een toffe gitaar dan n nieuwe amp, maar zoals ik al zei: ik heb al mn gitaren alleen via ruil, en ik heb al n tijd niks gekocht...

en ik heb ECHT geen ruimte meer :D

en ik laat me tegenhouden door noodzaak. waarom moet ik er eentje nemen, als ik al ruim bedeeld ben?

haha ja, dat dacht ik al, die jcm800.

ik wist trouwens niet dat je je gitaren allemaal zo via omruilen kreeg, top!

Ik smacht trouwens zelf wel nog naar een goeie channelswitcher, maar niet echt in de prijsklasse van een hook zeg maar ;) komt ooit nog wel :stop:
En idd, als je tevreden bent, waarom nog iets kopen, heb ik ook.

marter544
11 december 2007, 15:40
Heb niet veel zinnigs te melden, maar omdat mensen toch al off-topic gaan; Wáárom hebben de mensen bij line6 in gódsnaam de spider-modelling gebruikt voor hun "buizenbak"? Das toch zonde, had dan buizen icm. met de technologie van de Vetta of iig de Flextone gebruikt, gemiste kans. Ik snap ook niet dat Bogner mee wilde werken daar aan.

Jimwoud
11 december 2007, 16:07
Heb niet veel zinnigs te melden, maar omdat mensen toch al off-topic gaan; Wáárom hebben de mensen bij line6 in gódsnaam de spider-modelling gebruikt voor hun "buizenbak"? Das toch zonde, had dan buizen icm. met de technologie van de Vetta of iig de Flextone gebruikt, gemiste kans. Ik snap ook niet dat Bogner mee wilde werken daar aan.
Ik denk dat dat de volgende stap wordt. Heeft met strategie te maken om zo veel mogelijk ervan te verkopen, en om het laagdrempellig te houden.

Lexvandoef
11 december 2007, 16:13
Ik denk dat dat de volgende stap wordt. Heeft met strategie te maken om zo veel mogelijk ervan te verkopen, en om het laagdrempellig te houden.

Ja zou best kunnen idd. Ben dan wel benieuwd wat een Vetta II met een Bogner eindtrap doet.

Bernd Veenema
11 december 2007, 16:20
Als ik jou was zou ik naast de JVM en de 5150 (is wel erg cool trouwens) de volgende amps zeker gaan testen:

Engl Powerball en Invader
Koch Powertone
Mesa MK4

Het zijn allemaal klasse versterkers. Het is alleen een kwestie van het geluid vinden wat jij zoekt en mooi vindt.

TheGoliath
12 december 2007, 11:42
Als er 1 ding is dat ik niet verwacht had, dan was het de Mesa/Boogie Mark IV wel. Kan ik hier wel SRV mee hale? En hoe zit het dan met de Crunch? Mesa lijkt me daar niet egt typisch voor. De rede waarom ik die spider valve in t rijtje heb gezet, is omdat ie heel erg veelzijdig is. 'T liefst zou ik dus alles in 1 amp wille hebbe, maar aangezien ik veel soorte speel, wordt dat nogal moeilijk. Hoogstwaarschijnlijk worden het toch gewoon 2 versterkers. De rede waarom ik de Vox AC 30 in die tijd had gekocht, was dus om de SRV sound mee te behalen. Eigenlijk had ik dan beter een Hot Rod Deville kunnen kopen, aangezien hij zijn sound bij fender vandaan haalde, alleen had ie m wel laten ombouwe. Maarja, om ff niet off-topic te gaan, ik had van een kennis gehoord dat de 5150 III een veel breder spectrum(om t zo maar te noemen) had dan de jvm, hij klonk veel dynamischer. Ik verwacht zelf dat dit vooral ligt bij de cabs, maar dat weet ik dus nog niet zeker, ik heb m zelf namelijk nog niet gehoord. Koch en Engl zijn allebei topmerken, maar zoveel geld heb ik nog niet te besteden en wil wel dat deze uitgebreid genoeg is, daarom kwam ik op de jvm. anders moet ik erover denken om op bovenstaande een bod te doen :p

Bernd Veenema
12 december 2007, 11:47
Ik heb de 5150 III zelf niet zo heel lang getest. Het is wel een vette bak, dat is wel zeker. Je moet alleen het geld er wel voor over hebben. Zo'n halfstack kost in Nederland toch al snel 2500 euro als het niet meer is, terwijl je de andere versterkers vrij gemakkelijk tweedehands kan vinden. Dat scheelt natuurlijk een heleboel. Ik dacht dat je je crunch en je cleane tonen uit je AC30 wilde halen en het high-gain uit de nieuwe amp. Maar als je een halfstack wilt die ook erg veelzijdig is, zou ik iig de JVM, de 5150 III en de Powerball testen. Zijn allemaal erg veelzijdige amps.

Baker
12 december 2007, 11:48
tja,
het blijft een kwestie van proberen.
De één van de JVM helemaal geweldig, de ander vind de 5150 III beter.

Het is een beetje een dooddoener, maar ga naar de winkel en probeer de amps uit!

En trouwens. Doe even normaal en type gewoon een "n" achter een woord als dat nodig is.

Baker
12 december 2007, 11:52
en trouwens,
dat die 5150 een breder spectrum aam geluiden heeft lijkt mij sterk.
de jvm heeft 4 kanalen met per kanaal 3 gain stages.
Dat levert in theorie 12 voicings op.

Ik zeg express in theorie omdat een aantal van die 12 praktisch hetzelfde zijn, maar toch.....

TheGoliath
12 december 2007, 12:03
nee, ik bedoel niet het aantal geluiden, maar kwa dynamiek van het geluid

Baker
12 december 2007, 12:29
ook dat valt erg mee hoor denk ik.
met name channel 1 en 2 (jcm800 2203 replica) zijn über dynamisch.

caliban
12 december 2007, 13:01
Ik zou voor de JVM gaan, de 5150III klonk vet, maar kon me toch niet overtuigen

svdijk
12 december 2007, 17:53
Misschien ben ik wat bevooroordeeld, maar ik zou voor de JVM gaan!!
Natuurlijk wel alle amps van te voren ff testen!

Frank Shredders
12 december 2007, 21:04
Die nieuwe Marshall JVM heeft 4 kanalen met op elk kanaal 3 modes..

That should be enough..

RedBuell
12 december 2007, 23:28
Sorry voor het kapen van het topic, ik zit zelf ook een beetje te denken aan JVM of 5150II/6505+ , heb ook over een genz benz el diablo met een gflex 4x12 kast en die zorgt echt voor wapperende broeks pijpen.

Kwa stijlen speel ik dus ongeveer hetzelfde, van ZZ top tot Guano Apes en Godsmack/Machine Head moet hij ook kunnen. Kom ik op een 5150II/6505+ of een JVM uit, en die Genz Benz is ook niet verkeerd alleen heb ik die alleen op Godsmack (drop C) sterkte uitgetest in Nederland muziek in Almere en echt het plafond kwam zowat naar beneden, ik weet dus niet hoe hij klinkt als ik ZZ top erover speel. De verkoper zei dat die JVM van die slappe knoppen had terwijl die Genz build like tank was en idd het geheel deed wat steviger aan dan de JVM, maar goed aan de andere kant.... je tilt een versterker niet op aan de knoppen.

Nu zou ik graag een 6505(+) willen testen in de buurt van A'dam, de meeste zaken hebben wel wat Peavey versterkers maar geen 6505. Wie weet in welke winkel ik een 6505 kan testen, liefst een zaak waar ze ook een JVM hebben.....

casper innosence
13 december 2007, 00:48
Sorry voor het kapen van het topic, ik zit zelf ook een beetje te denken aan JVM of 5150II/6505+ , heb ook over een genz benz el diablo met een gflex 4x12 kast en die zorgt echt voor wapperende broeks pijpen.

Kwa stijlen speel ik dus ongeveer hetzelfde, van ZZ top tot Guano Apes en Godsmack/Machine Head moet hij ook kunnen. Kom ik op een 5150II/6505+ of een JVM uit, en die Genz Benz is ook niet verkeerd alleen heb ik die alleen op Godsmack (drop C) sterkte uitgetest in Nederland muziek in Almere en echt het plafond kwam zowat naar beneden, ik weet dus niet hoe hij klinkt als ik ZZ top erover speel. De verkoper zei dat die JVM van die slappe knoppen had terwijl die Genz build like tank was en idd het geheel deed wat steviger aan dan de JVM, maar goed aan de andere kant.... je tilt een versterker niet op aan de knoppen.

Nu zou ik graag een 6505(+) willen testen in de buurt van A'dam, de meeste zaken hebben wel wat Peavey versterkers maar geen 6505. Wie weet in welke winkel ik een 6505 kan testen, liefst een zaak waar ze ook een JVM hebben.....

Je zou dat eens kunnen vragen bij de Jukebox in Boekel. JVM heeft ie waarschijnlijk wel, maar een 5150/6505, durf ik niet niet te zeggen, wellicht kan ie dr een laten aanrukken voor n testsessie.

JeanPaul du Vinnie
13 december 2007, 00:52
'T liefst zou ik dus alles in 1 amp wille hebbe, maar aangezien ik veel soorte speel, wordt dat nogal moeilijk. Hoogstwaarschijnlijk worden het toch gewoon 2 versterkers.
Jij klinkt echt alsof je de Peavey JSX 's moet proberen. Zeker doen als je de kans hebt zou ik zeggen.

Orpheo
13 december 2007, 01:06
Als er 1 ding is dat ik niet verwacht had, dan was het de Mesa/Boogie Mark IV wel. Kan ik hier wel SRV mee hale? En hoe zit het dan met de Crunch? Mesa lijkt me daar niet egt typisch voor. De rede waarom ik die spider valve in t rijtje heb gezet, is omdat ie heel erg veelzijdig is. 'T liefst zou ik dus alles in 1 amp wille hebbe, maar aangezien ik veel soorte speel, wordt dat nogal moeilijk. Hoogstwaarschijnlijk worden het toch gewoon 2 versterkers. De rede waarom ik de Vox AC 30 in die tijd had gekocht, was dus om de SRV sound mee te behalen. Eigenlijk had ik dan beter een Hot Rod Deville kunnen kopen, aangezien hij zijn sound bij fender vandaan haalde, alleen had ie m wel laten ombouwe. Maarja, om ff niet off-topic te gaan, ik had van een kennis gehoord dat de 5150 III een veel breder spectrum(om t zo maar te noemen) had dan de jvm, hij klonk veel dynamischer. Ik verwacht zelf dat dit vooral ligt bij de cabs, maar dat weet ik dus nog niet zeker, ik heb m zelf namelijk nog niet gehoord. Koch en Engl zijn allebei topmerken, maar zoveel geld heb ik nog niet te besteden en wil wel dat deze uitgebreid genoeg is, daarom kwam ik op de jvm. anders moet ik erover denken om op bovenstaande een bod te doen :p

een koch powertone en de powerball (engl) zijn beiden rond de 1600-1800, dus niet zo heel veel duurder dan de 5150III of de jvm...

Maar ja, de mark4 is verdomd veelzijdig. Het leadkanaal is echt superlekker en megastrak, het clean is gewoon fenderclean, niet moeilijk over doen, en het tweede kanaal....tja, dat is wat lastiger. Als je het pennywise/metallicageluid op je leadkanaal hebt, is het instellen van rythm2 heel lastig, helemaal als je een marshall-esque geluid wilt hebben. maar als je het idee van MARSHALL loslaat, is 2 echt HEEL lekker in te stellen. Waarom heb ik de mijne ook alweer verkocht...?

Synx
13 december 2007, 01:58
heel simpel ;) 5150 III hoewel dit natuurlijk net je smaak moet zijn ;) Naj gewoon lekker spelen op de tops joh. Kom je er vanzelf uit.

trouwens iemand zei laatst dat kanaal 3 van de EVH modderig klonk etc. Denk dat het vooral aan de gain lag. Gain rond 11 uur en je hebt een perfect lead kanaal.

ben vanhoof
13 december 2007, 09:11
Jij klinkt echt alsof je de Peavey JSX 's moet proberen. Zeker doen als je de kans hebt zou ik zeggen.

Die vond ik ook erg goed, maar heb hem niet gekozen omdat hij niet midi stuurbaar was, de JVM was dit wel. Maar qua veelzijdigheid moest hij zeker niet onderdoen, met 3 kanalen en de volumepot van je gitaar heb je meestal wel genoeg. Er staat er btw eentje op kapaza of 2dehands.be voor €1100...

Marc Oblivian
13 december 2007, 09:25
Sorry voor het kapen van het topic, ik zit zelf ook een beetje te denken aan JVM of 5150II/6505+ , heb ook over een genz benz el diablo met een gflex 4x12 kast en die zorgt echt voor wapperende broeks pijpen.

Kwa stijlen speel ik dus ongeveer hetzelfde, van ZZ top tot Guano Apes en Godsmack/Machine Head moet hij ook kunnen. Kom ik op een 5150II/6505+ of een JVM uit, en die Genz Benz is ook niet verkeerd alleen heb ik die alleen op Godsmack (drop C) sterkte uitgetest in Nederland muziek in Almere en echt het plafond kwam zowat naar beneden, ik weet dus niet hoe hij klinkt als ik ZZ top erover speel. De verkoper zei dat die JVM van die slappe knoppen had terwijl die Genz build like tank was en idd het geheel deed wat steviger aan dan de JVM, maar goed aan de andere kant.... je tilt een versterker niet op aan de knoppen.

Nu zou ik graag een 6505(+) willen testen in de buurt van A'dam, de meeste zaken hebben wel wat Peavey versterkers maar geen 6505. Wie weet in welke winkel ik een 6505 kan testen, liefst een zaak waar ze ook een JVM hebben.....

Geef ook even een slinger aan de Powerball die bij Dijkman (Rozengracht) staat. Staat geloof ik ook een Fireball, die is ook goed en goedkoper dan de Powerball.
Er staan ook nog een paar Mesa's, maar die zijn weer pokkeduur (wel leuk om te proberen).
Voor de Peavey's redt je het niet in Amsterdam denk ik (of wellicht bij de Soundshop?Check via Gitaarnet), dus daar moet je waarschijnlijk weer een T****s-eind voor rijden:-).
ltrs,

Mrc

Orpheo
13 december 2007, 10:37
heel simpel ;) 5150 III hoewel dit natuurlijk net je smaak moet zijn ;) Naj gewoon lekker spelen op de tops joh. Kom je er vanzelf uit.

trouwens iemand zei laatst dat kanaal 3 van de EVH modderig klonk etc. Denk dat het vooral aan de gain lag. Gain rond 11 uur en je hebt een perfect lead kanaal.

dan heb ik er liever mijn ts9 voor, dan een 3e kanaal dat eigenlijk niet te gebruiken is zoals ik 't wil ;)

Synx
13 december 2007, 13:36
dan heb ik er liever mijn ts9 voor, dan een 3e kanaal dat eigenlijk niet te gebruiken is zoals ik 't wil ;)

Je wilt dus een soort van high gain metal sjit spelen op kanaal 3 ? of gewoon kanaal 2 met n ts ervoor en dat gebruiken als lead? Kan allemaal ;) Maar aangezien ik geen extreme hi gain nodig heb blijft ch. 3 gewoon mn lead kanaal.

TheGoliath
13 december 2007, 18:23
bedankt voor al jullie reacties! Heb de jvm410H al uitgeprobeerd, maar ik vond dat ik kwa metal geluid niet erg ver kwam, de od 2 en 1 kanalen zijn dan ook vooral bedoeld voor solo's. Ik vond dat ie op hogere gain niveaus niet meer strak was, kan ook aan de kast ligge, want ik had er een line 6 kast onder staan, d'r was geen marshall kast... Ik komt hier later nog op terug, maar moet nu eerst ff eten.

TheGoliath

Baker
13 december 2007, 20:12
ja, duh!!!
wie probeert er nou een marshall bak op een line6 cab?!?!?!!?!?

Henri H
13 december 2007, 20:21
ja, duh!!!
wie probeert er nou een marshall bak op een line6 cab?!?!?!!?!?Welke gitaarzaak verkoopt nou geen Marshall cabs maar wel tops!!!????
Ik heb zelf de JVM ook getest op een KOCH met Jensen (achtige) speakers.
Ik was gelijk verkocht. Ik hoop dat ie op m'n 1960AX kast net zo lekker (of nog beter!?) klinkt.
Ik heb geen andere tops geprobeerd simpelweg omdat de JVM ruimschoots voldoet, erg veelzijdig is (midi aanstuurbaar!!!), niet teveel kost én omdat het een Marshall (de ultieme!?) is ;).
Ik heb hem nog niet maar hij gaat er hoogst waarschijnlijk wel komen binnenkort!

Baker
13 december 2007, 21:13
zie hier een post in een ander topic waarin ik verschillende cabs bij de JVM beschrijf:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97545&page=13&pp=10

TheGoliath
14 december 2007, 15:29
hij had de kast wel, maar die stond in de opslag, de winkel wordt te klein, vandaar dat ze na nieuwjaar een nieuw pand hebben, dus ze hebben m wel, maar niet genoeg ruimte

Synx
14 december 2007, 16:08
Naja die line6 cabs zijn toch niet zo slecht? of zie ik dat nou verkeerd? Dacht dat daar ook een soort van V30 in zat en wel redelijk strak klonken. Net als vetta etc.

Sarco
14 december 2007, 16:21
Zijn dat niet allemaal vrij transparante speakers in Line6 cabs omdat hun amps met cab-modeling werken. Als je er dan een gewone amp op aansluit zal die cab volgens mij niet genoeg kleuren en krijg je inderdaad niet echt een optimaal geluid.

Henri H
14 december 2007, 22:49
hij had de kast wel, maar die stond in de opslag, de winkel wordt te klein, vandaar dat ze na Nieuwjaar een nieuw pand hebben, dus ze hebben m wel, maar niet genoeg ruimteWas zeker Feedback Apeldoorn?! Daar was ik ook een aantal weken geleden.
Die gaan inderdaad verhuizen. Lijkt me ook wel raadzaam want de winkel staat er altijd propvol met leuke speeltjes maar ik ben altijd bang dat ik ergens tegenaan stoot als ik daar ben. Echt veel te klein.
Heb je trouwens de koffie wel 's geproeft (d of t !?) daar?
Ben benieuwd naar je bevindingen alhoewel het offtopic is ;-)
Ik heb ondertussen de JVM gekocht. Krijg hem morgen.
Ik voel me wel een beetje een verwend kind maar het lijkt me gewoon de ultieme buizenbak dus ik ga ervoor!

Baker
14 december 2007, 23:18
ok dan!
wel ff een goeie (zwaar bevooroordeelde maar ach) review posten he?!!

TheGoliath
15 december 2007, 15:47
het zijn de oude cabs, dus niet de nieuwe met v30's

Henri H
15 december 2007, 21:25
Hij is binnen, de JVM410H, via v.d. Zwaag in Dokkum.
Er zat een verkeerde footswitch bij en ook geen handleiding. :sneaky:
Die worden als het goed is nog nagestuurd.
Anyway, ik zal de switch waarschijnlijk niet veel gaan gebruiken.
M'n GT-8 moet 'm ook kunnen schakelen als het goed is.
Maar hij hoort erbij dus....
Morgen maar 's testen.