PDA

View Full Version : Oefen amp info.



Sjaan
10 december 2007, 16:02
Vrienden (mag ik jullie zo al noemen, want zo lang ben ik hier nog niet :)).

Ik ben opzoek naar een degelijke oefen amp voor vooral op m'n kamer. Nu, er zijn een aantal dingen die deze amp moet kunnen.

Ik beschik over een halfstack van marshall voor als het écht luid moet. Maar nu wou ik graag een amp kopen voor op m'n kamer (en deze zou ik dan ook gebruiken als ik bv repeteer met enkel piano en bas/contrabas of gelijkaardige stille setups).

Op dit moment zie ik zo een epiphone valve junior head wel zitten. Misschien best wel met een 2x 12 speaker ipv de 1x 12 die 'er bij hoort'. Deze klinkt goed, gaat luid genoeg. Ik weet alleen niet of ik clean luid genoeg kan, want het moet niet altijd overstuurd zijn.

Wat zouden jullie me aanraden (line 6 spider dingen etc zie ik niet zitten, dus dat liever niet :) ).

Alvast bedankt!

Ohja, budget. Ik denk dat ik iets van € 300 te besteden heb. Misschien € 50 ŕ € 100 meer maar ik zou het toch liever rond de € 300 houden. En dit hangt er ook vanaf hoeveel van m'n huidige gear die weg mag ik verkocht krijg natuurlijk :)

Kim Wilson
10 december 2007, 16:05
Voor oefenen zou ik voor de Vox AD-serie gaan. Die klinken op laag volume al gauw (erg) goed, en ze hebben de wereld aan mogelijkheden. Heel anders dan de Epi VJ, dat is echt een one-trick-pony. Prima als het je geluid is, maar totaal niet flexibel.

Voor op de slaapkamer gaat die Valve Jr trouwens hard zat. Eigenlijk nog te hard zelfs, want om hem mooi de laten opbreken moet ie toch behoorlijk opengedraaid worden.

pannekoek
10 december 2007, 16:59
roland cube 30/60 watt

erg veel mogelijkheden en klinkt zeer goed!

psluijter
10 december 2007, 19:02
Ik heb een Roland Cube 30x in de huiskamer. Ideaal ding.
Ook goed geluid op laag volume.
En minimaal 80 euro onder je budget.
Ik sluit me dus aan bij de vorige spreker.

-Heineken-
11 december 2007, 01:16
Heb zelf zo'n PODxt voor de late uurtjes, lekker met koptelefoon zo hard spelen als je wil. Toch nog herrie aan je kop zonder dat er iemand last van heeft, en klinkt echt STUKKEN beter als wat voor laag wattage kinderversterkertje dan ook op laag volume. Je kan 'm evt. gewoon met een tulp/jack stereokabeltje aan je thuisstereo hangen, en klinkt op elk volume even redelijk in tegenstelling tot wat voor goeiekoop tot peperduur versterkertje met een 12" speaker dan ook. Die klinken zowiezo kut en helemaal op lag volume. Je kan er ook nog USB mee opnemen. Ben voor de rest echt een buizenampfreak hoor, liefst zo hard mogelijk en zou m live nooit gebruiken, maar voor "lekker stil" is het echt perfect en veel overtuigender.

Kim Wilson
11 december 2007, 07:18
De TS zoekt een goeie clean. Dan zou ik niet de Cube kiezen, maar de Vox AD30 of AD50.

peter_heijnen
11 december 2007, 08:31
Met dat budget zou je ook deze tech21 tm30 kunnen overwegen.

http://www.musik-produktiv.com/shop2/shop04.asp/artnr/100020131/sid/!x03nlnlc/quelle/listen

Prima versterker, geen digitale modeling maar analoge transistortechniek, klinkt als een klok. Ik speel al zo'n kleine 10 jaar zonder problemen en naar tevredenheid op de grotere broer tm60. Het spul weegt bijna niets, en zit er een uitstekende DI-out op.

Sjaan
12 december 2007, 17:13
Ok, ik zal die cube's/vox eens gaan testen.

Ik heb nog een vraagje.

Hoe komt het dat er 2 modellen valve junior zijn? Wat is het verschil? Want ik lees wel dat er een nieuwe gemaakt is die minder ruis heeft maar welke van de twee is de nieuwe?

http://duhvoodooman.com/VJr/vjr_front.jpg

http://images4.thomann.de/pics/prod/185116.jpg

Sjaan
15 december 2007, 00:15
blijkbaar gaat het om twee verschillende versies. Eentje is de V1 en de andere de V2. Maar wie is welke?:)