PDA

View Full Version : gitaren uit china...



Acap
10 december 2007, 14:12
ik zit in een grote onduidelijke wolk.. ik heb veel gelezen op deze forum dat gitaren uit china minder zijn dan uit andere omliggende landen? de vraag is waarom ? en wat is er minder aan?

ik heb dus besloten om een nieuwe epi lp standard te halen voor 400 euro en blijken uit china te komen? dus daarom de vraag :)

hoop dat ik snel antwoord kan krijgen

met vriendelijke groet,

Acap

Dark_Tranquillity
10 december 2007, 14:30
Stel je verwachting bij, en je zult er ongetwijfeld niet veel aan opmerken. Sommige mensen zweren nou eenmaal bij usa gitaren. Begrijpelijk :D

Acap
10 december 2007, 14:40
tuurlijk maar ik betaal er wel 400 euro voor en wil je toch terug wat het waard is voor je geld snap je :) als je voor het zelfde bedrag een betere standard kan aanschaffen maar ligt het dan aan het uiterlijk alleen? of ook kwa geluid?

iWishmaster
10 december 2007, 14:42
Leze deze post anders eerst even:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100360&highlight=epiphone

Volgens de TS zijn Chinese Epiphones niet altijd van goed hout gesneden, en de wat oudere Koreanen wel. Maar gitaren (in het algemeen) uit China zullen heus niet allemaal slecht zijn.

Rormo
10 december 2007, 14:47
London city komt uit China en daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen. Het verschilt gewoon per model en per exemplaar. Als jij iets getest hebt en het klinkt lekker en ziet er mooi uit, lekker belangrijk waar hij dan in elkaar is gezet...

Acap
10 december 2007, 14:50
London city komt uit China en daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen. Het verschilt gewoon per model en per exemplaar. Als jij iets getest hebt en het klinkt lekker en ziet er mooi uit, lekker belangrijk waar hij dan in elkaar is gezet...

jij hebt ook helemaal gelijk, ik ga gewoon langs de gitaarwinkel en ga hem goed inspecteren:P maar ik kan helaas zelf nog neit spelen:P ik vraag wel een van de verkopers te spelen:P

wikwakka
10 december 2007, 14:55
Nou moet je natuurlijk niet altijd alle verkopers vertrouwen. Sommige willen je nog wel eens brandhout merken zoals Stagg aansmeren. Beter is het om een vriend of familielid mee te nemen.

iWishmaster
10 december 2007, 15:01
Nou moet je natuurlijk niet altijd alle verkopers vertrouwen. Sommige willen je nog wel eens brandhout merken zoals Stagg aansmeren. Beter is het om een vriend of familielid mee te nemen.
Hoorde gisteren nog een verhaal van een vriend: Hij zocht een veelzijdige gitaar om een beetje clean, maar vooral metal mee te spelen en had gehoord dat een ibanez met HSH pickupconfiguratie wel wat was. Komt die verkoper met een doos aangelopen en zegt: Dit is een hele mooie gitaar, maar je mag er niet op spelen, want dan lijkt 'ie gebruikt ...

De eigenaar van de winkel was gelukkig wel aanspreekbaar en hij mocht er toch wel even mee spelen.

psluijter
10 december 2007, 16:07
Ik ben in het bezit van een zwarte Epi LP custom.
Ik meen dat die 599 euro kostte.
Het is een fantastisch klinkend stuk hout en zeer goed afgewerkt.
Achterop zit een sticker met "hand-crafted in China".
Maar dat neem ik maar met een korreltje zout.
Waarschijnlijk wordt er mee bedoeld, dat niet een robot maar een mevrouw de gitaar uiteindelijk in een doos heeft gestopt...

JohnLord
10 december 2007, 16:28
of een kind...........

Rormo
10 december 2007, 16:49
Hoorde gisteren nog een verhaal van een vriend: Hij zocht een veelzijdige gitaar om een beetje clean, maar vooral metal mee te spelen en had gehoord dat een ibanez met HSH pickupconfiguratie wel wat was. Komt die verkoper met een doos aangelopen en zegt: Dit is een hele mooie gitaar, maar je mag er niet op spelen, want dan lijkt 'ie gebruikt ...


En op dat moment was ik dus de winkel weer uit gelopen...

episua
10 december 2007, 17:03
Er zitten wel wat verschillen tussen de 'oude' koreaanse epiphone's en de nieuwe chinese. Ben het absoluut niet met mensen eens die roepen dat de koreaanse modellen véél beter waren. De huidige chinese modellen hebben een dikkere (50's achtige) hals dan de de meeste oude koreanen hebben, kortom het is dus persoonlijk waar je van houdt. Wat je helaas wel bij de nieuwste chinese lp's ziet dat zelfs op de achterkant al een laagje fineer zit waardoor het lijkt alsof de gitaar van 1 stuk mahonie is gemaakt.
Het voordeel aan de huidige epiphone's is dat ze consistenter van kwaliteit zijn dan de oude koreanen omdat die wel in 4 verschillende fabrieken werden gemaakt, waardoor je meer toppers had en rotte appels. Tevens is de electronica (misschien behalve de pickups) in de chinese modellen beter, schroef ze maar eens open...

pannekoek
10 december 2007, 17:06
jij hebt ook helemaal gelijk, ik ga gewoon langs de gitaarwinkel en ga hem goed inspecteren:P maar ik kan helaas zelf nog neit spelen:P ik vraag wel een van de verkopers te spelen:P


een goede gitarist kan overal wel een goed geluid uit halen, het gaat vooral om de speelbaarheid van de gitaar, hoe vind jij de hals, gewicht, geeft het je een juist gevoel??? etc etc

Robin.ke
10 december 2007, 19:41
Ik vind deze discussie wel grappig; 25 jaar geleden waren gitaren uit Japan crap, USA was het enigste land waar degelijk gitaren gefabriceerd werden.
Deze gitaren zijn tegenwoordig soms redelijk gewilde vintage gitaren. Toen kwam Korea. Daar werden alleen slechte gitaren geproduceerd, nee dan waren de japanners stukken beter. En nu is China aan de beurt.
Mijn ervaring is dat er in al deze landen zowel slechte als goede gitaren zijn geproduceerd en nog worden geproduceerd. Gewoon zelf testen en niet af laten schrikken door de vermelding "Made in China". Misschien heb je wel een toekomstige klassieker in handen .........

AutoStatic
10 december 2007, 19:55
China is nu aan het doen wat de Japanners eind jaren '80 deden: zichzelf positioneren in de markt. Juist nu zijn Chinese gitaren mijns inziens echt geen slechte aanschaf. Gewoon goed kijken, luisteren en uitproberen. Wel alle drie, ik heb hier een Squier Affinity die er fantastisch uitziet, speelt als een oeroet maar het klinkt als een geklismatiseerde drol.

JeeBee
10 december 2007, 20:20
Laatst voor de gein een 7 snarige Schecter Omen-7 gekocht....juist, gemaakt in China.
Ik moet bekennen dat het een zeer goed afgewerkte gitaar is, goed materiaal, speelt lekker, goed afgesteld uit de doos.........Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad: zeker 'bang for the buck'!!

BamBuFan1
11 december 2007, 01:51
een goede gitarist kan overal wel een goed geluid uit halen

http://www.here-on-earth.de/bagpipe_10_!!!_br.jpg

Ga je gang.

almarvk
11 december 2007, 07:49
Keuze is gemaakt, dus overbodig imho.

Vragen? -> PM!