PDA

View Full Version : overschakeling naar elektrisch



idv139
10 december 2007, 13:57
Hallo, ik ben een ervaren klassieke- en folkgitaar speler en zou nu de overstap willen maken naar elektrisch. Ter verduidelijking ik weet er dus maar weinig van. Wat zeker een vereiste is, is een degelijke topkam en liefst een niet te hoge prijs. Qua klank vind ik een Tele wel mooi, maar zelfs daarin zijn er veel te veel verschillen om zelfstandig een keuze te maken.
Mijn tweede vraag is; is een Squier zo erg, aangezien ik gehoord heb dat het meer een stuk hout is met wat snaren op.

Groeten

Wickerman
10 december 2007, 13:59
is een Squier zo erg, aangezien ik gehoord heb dat het meer een stuk hout is met wat snaren op.

Groeten

Beter een dure squier dan een goedkope fender. Staar je ook niet blind op de Telecaster, een Lespaul moet je zeker overwegen.

hezz
10 december 2007, 14:07
Voor wat voor sound wil je gaan? Zouden semi-holle gitaren misschien ook geschikt zijn? edit: solid-body gitaren zijn daarentegen wel goedkoper en van beter kwaliteit dan semi-hollows in lage prijs klassen. Misschien zijn London City gitaren wel aan te raden, heb ze zelf nooit bespeeld maar ik lees vaker goede ervaringen over hun Comet's e.d.

idv139
10 december 2007, 14:08
goeie vraag, dat weet ik eigenlijk niet. Liefst een polyvalent speeltje zodat ik er wat mee kan experimenteren :)

bert k
10 december 2007, 14:18
Kijk vooral ook de reviews door bovenaan het forum, daar staat veel nuttige info.

Ik moet wel lachen dat je als eis hebt 'een degelijke topkam'. Dat is een onderdeeltje van een paar euro. Lijkt me dat er belangrijker dingen zijn bij je eerste electrische.
Wat voor muziek wil je erop gaan spelen?

Rormo
10 december 2007, 14:49
Squier is echt niet zo slecht hoor. Ze hebben alleen betere en minder goede modellen, dus je moet wel uitgebreid testen voor je er eentje koopt. London city comet kan ik je zeker aanraden. Dat zijn erg goede telecasters.

barno
10 december 2007, 15:12
als je een ervaring acoustische gitarist bent, ga ik er van uit dat je een degelijjke fingerpick techniek hebt. Om deze techniek op electrische te laten renderen, heb je een gitaar nodig die helder blijft in alle regionen en dan is een tele een betere keuze als een LP. gebruik ev. country picking als zoekterm in youtube of zo

Jellyfish00
10 december 2007, 17:22
is een Squier zo erg, aangezien ik gehoord heb dat het meer een stuk hout is met wat snaren op.

Eeehm nee..? Volgens mij haal je Squier en Stagg door elkaar....

idv139
16 december 2007, 17:36
ik ben hier in de gitaarshop een tele en een les paul gaan testen en ik moet zeggen, ik was onder de indruk van de klank van de telecaster. heb er nu eentje besteld, een fender standard met sunburst. kan al niet wachten :)

Mr.Fingers
16 december 2007, 17:39
ik ben hier in de gitaarshop een tele en een les paul gaan testen en ik moet zeggen, ik was onder de indruk van de klank van de telecaster. heb er nu eentje besteld, een fender standard met sunburst. kan al niet wachten :)

Applausje, telecasters zijn een zeer goede keuze (m'n tweede is ook onderweg, maar :sssh: )... Proficiat!!!

Sjel
16 december 2007, 20:54
Eeehm nee..? Volgens mij haal je Squier en Stagg door elkaar....
Denk ik ook. En trouwens, een gitaar is meestal een stuk hout met snaren op ;)

Squiers zijn doorgaans prima gitaartjes voor weinig geld. Stagg is echt een ramp...

idv139
20 december 2007, 20:31
en ik heb hem:) tis een mexicaantje en hij speelt heerlijk!

Mr.Fingers
20 december 2007, 20:48
en ik heb hem:) tis een mexicaantje en hij speelt heerlijk!

FOTO'S!!!!!!


tele's zijn geil, sunburst tele's ubergeil!

barno
20 december 2007, 21:28
tele's zijn geil, sunburst tele's ubergeil!

en dan nog witte bindings derop : beyond ubergeil

idv139
20 december 2007, 22:24
alrightie, here they are:
http://i224.photobucket.com/albums/dd33/brechtv1309/tele/IMAG0003.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd33/brechtv1309/tele/IMAG0008.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd33/brechtv1309/tele/IMAG0007.jpg

misschien wel wat slechte foto-kwaliteit maar het is dan ook een aldikodakje

barno
20 december 2007, 22:35
en tis nog een hele mooi sunburst ook! proficiat, classy looking guitar

(hals mag nog even onder de zonnebank :)

joskedentweede
20 december 2007, 23:03
hmm ja, nice one!

CrudeSapphire
20 december 2007, 23:52
Naar mijn mening is squier hetzelfde inelkaargestoken dan fender :satisfie: