PDA

View Full Version : Dean gitaar



Ronnie16
10 december 2007, 13:57
Hallo,

ik ben van plan om een Dean gitaar te kopen om precies te zijn een ML Black Gold. Zijn er mensen die ervaringen hebben met Dean gitaren?

gerrekat
10 december 2007, 15:15
Ik heb er nogal wat hangen thuis, met name USA custom shop modellen dan. Maar de black gold series zijn echt hele vette gitaren vioor het geld. de fineertops zijn bijna allemaal van bovengemiddelde kwaliteit. het enige dat altijd afwachten geblazen is met Koreaanse gitaren zijn de elementen, maar goed met een € 120 kun je er vaak al een leuk setje DiMarzio's en seymour Duncans inzetten en heb je echt een topgitaar.

Tho
10 december 2007, 16:47
Ik heb er nogal wat hangen thuis, met name USA custom shop modellen dan. Maar de black gold series zijn echt hele vette gitaren vioor het geld. de fineertops zijn bijna allemaal van bovengemiddelde kwaliteit. het enige dat altijd afwachten geblazen is met Koreaanse gitaren zijn de elementen, maar goed met een € 120 kun je er vaak al een leuk setje DiMarzio's en seymour Duncans inzetten en heb je echt een topgitaar.

Hans! leef jij ook nog joh? cheers!

Ronnie16
10 december 2007, 17:09
hoe kun je dan zien dat het een Koreaanse is

omni
10 december 2007, 17:11
aan het prijskaartje ;)

Tho
10 december 2007, 17:12
hoe kun je dan zien dat het een Koreaanse is

Er staat altijd een stick op de achterkant van de neck/headstock met daarop het land waar de gitaar gemaakt is.

In de toets staat altijd een serienummer gegraveerd. Die kan je checken op de Dean internetsite (denk ik) en dan kom je er ook achter.

Ga er maar van uit dat de goedkopere modellen altijd in azië gebouwd worden

Tho
10 december 2007, 17:13
aan het prijskaartje ;)

ja.... eh.... inderdaad :D

JeanPaul du Vinnie
10 december 2007, 19:56
'k Heb zelf nog de V '79 gehad, in principe hetzelde model als de Black Gold maar zonder de bling. Geweldige gitaar qua bouwkwaliteit en de stock humbuckers waren ook best goed. Wel een veel te dikke nek naar mijn smaak, dus ik heb hem uiteindelijk toch terug verkocht.