PDA

View Full Version : Advies gevraagd



Dark_Tranquillity
10 december 2007, 13:35
Hey! Een korte inleiding:

Ik speel over een Roland Cube 30x i.s.m. een Jackson RR uitgerust met een EMG 81(b) en 85(n). Verder gebruik ik geen effecten, vanwege de COSM modeling van de amp zelf.

Toch heb ik een vraag: Hoe haal ik een echt ouderwets noorse black metal sound uit mijn amp, via een pedaal? Welk pedaal? Bypassen van de preamp?
Ik kan hier bar weinig over vinden, prijsklasses en opties, vandaar dat ik jullie advies vraag.

Geluids voorbeelden: Satyricon (Nemesis devina album),Mayhem (De Mysteriis Dom Sathanas),Tsjuder. om zo maar wat te noemen.

Bij voorbaat dank, Lars

Swan
10 december 2007, 14:14
alle bas en mid er uit draaien, treble op max, trueheid gegarandeerd

Dark_Tranquillity
10 december 2007, 14:28
Heel true, en geen flikker aan ;)

BartS
10 december 2007, 16:01
Maar hij heeft wel gelijk hoor. Luister maar eens goed naar dat album van mayhem, haast geen bas en een hoog treble gehalte.
Varg van Burzum heeft ook vaak in interviews verteld dat hij gewoon de goedkoopste gear had.

Dark_Tranquillity
10 december 2007, 20:22
Ik vind het niet echt metal klinken om eerlijk te zijn :\

Soulflyhigh
10 december 2007, 21:01
Koop een metalzone!!! Gegarandeerde kutsound. Lekker de treble omhoog knallen en black metal sound hoppa ;)

Swan
10 december 2007, 22:22
cube op rectumfier stand met gain op max en dan nog geen metal sound?

micchiel
10 december 2007, 22:42
- ehx micro metal muff
- boss metal core
- zvex box of rock
- boss metal zone
- line 6 ubermetal

dat is zo wat waar ik kan op komen.

micchiel
10 december 2007, 22:43
die sound hangt volgens mij ook heel veel af van gitaar,,

Swan
10 december 2007, 22:55
ditsoort metal is eigelijk gewoon n schel kutgeluid wat slecht is opgenomen, maar t kan heel goed werken voor t soort muziek...
overgeproduceerde blackmetal is veel erger, doe mij maar lekker gruizig

interessander
10 december 2007, 22:56
Qua snijdende black metal sound deed mijn oude zoom505 op een twin reverb het perfect! (nee, dat is geen geintje)

Maar ik denk dat je met de eerder genoemde metal zone of anders een boss ds-1 ook een heel eind komt. Distortion flink open en zeker niet te veel bas.
Verder hangt het met alle metal sounds heel erg af van wat je speelt.
Mijn inziens klinkt een death metal riff als death metal en een black metal riff als black metal, ook al gebruik je dezelfde sound.

Dark_Tranquillity
11 december 2007, 09:45
Cube op Rfier klinkt wel metal, met trebble open, bass en mid dicht ook. Maar verre van Black metal ;) Wat betrefd de gitaar moet het wel goed zitten, lijkt me.

Maar eens een paar Boss pedaaltjes naast elkaar zetten dan?

BartS
11 december 2007, 10:16
probeer de uber metal van line 6

ExRxIxC
11 december 2007, 12:27
probeer ook de metal muff