PDA

View Full Version : Element vervangen OLP MM4.



Pax1212
10 december 2007, 12:20
Hallo,

Ik krijg deze week een olp mm-4 benji madden (Kut band dat weet ik) binnen. Je leest het goed krijg. Ik ben van plan om hem wat op te pimpen. Er zit slecht 1 element in, in de brug positie. De standaart humbucker schijnt erg slecht te zijn. Waar kan ik hem het beste mee vervangen. Ik zelf dacht aan een Seymour Duncan SH5. Ik speel voornamelijk rock en metal.

Iemand tips?

Orpheo
10 december 2007, 12:56
welke stijl wil je spelen? wat is 't hout?

Ikzelf zou gaan (ervan uit gaan dat 't basswood is, wat OLP niet vreemd is) voor een tonezone of evolution.

Ik zou 't niet zoeken in de seymour duncan stal (die zijn imo meer voor strats, tele's en LP's) maar dimarzio. ik vind dat in een gitaar van basswood dimarzio vaak beter klinkt dan seymour duncan.

Wat je ook kan doen is de air norton, superdistortion, breed, d-sonic, of de activator.

Pax1212
10 december 2007, 14:23
Het is idd een basswood! Ik wil graag spelen in de stijl van Deftones, System of a Down enz.

Alvast bedankt voor de tips!

iwamoto
10 december 2007, 14:48
mischien is een SD Invader een leuk idee? :) vind ik zelf erg lekkere elementen

Orpheo
10 december 2007, 15:02
Het is idd een basswood! Ik wil graag spelen in de stijl van Deftones, System of a Down enz.

Alvast bedankt voor de tips!

zie mijn post ;) Ik vind de invador in een basswood gitaar absoluut niet lekker klinken...