PDA

View Full Version : Kan ik mijn hals vervangen/ wijzigen?



Groopie 91
10 december 2007, 09:19
Ik heb laatst een PRS SE billy martin gehaald, wat echt een hele chille gitaar is. Nu begin ik me alleen een beetje ergeren aan de hals (heet zo'n ding n fretboard? ik ben dat even vergeten, ik bedoel in ieder geval de hals van de gitaar waar boven op de fretjes met die puntjes liggen). Nu vraag ik me dus af of ik die hals (fretboard?) kan vervangen of aanpassen of wat dan ook. Weet iemand of dat kan, zo ja waar en hoeveel dat kost??

G.G.
10 december 2007, 10:44
Groopie 91, ik denk dat je je verhaal toch iets duidelijker moet maken als je reacties wilt krijgen. Ik snap er in ieder geval geen bal van.

no 1 hops
10 december 2007, 10:56
zou mij niks verbazen dat hij het over uitstekende 'puntjes' frets praat.

G.G.
10 december 2007, 11:00
zou mij niks verbazen dat hij het over uitstekende 'puntjes' frets praat.

Dan wil hij zijn toets of frets vervangen?

Squier4ever
10 december 2007, 11:17
er is idd weinig van te maken groupie...
wil je je complete hals vervangen of alleen het fretboard?

beiden zullen trouwens moeilijk worden, de billy marting heeft volgens mij een set neck (gelijmde hals) die je er alleen met veel geweld en extra herstelwerk weer uitkrijgt. tel er op dat zoiets net zo duur is als de gitaar zelf.
ook het fretboard vervangen is geen makkelijke en goedkoopklusje, zelfde prijsklasse als nekreset.

waar heb je precies last van?

Rormo
10 december 2007, 12:18
Als die gitaar en nog als nieuw uit ziet en je hebt hem echt net pas gekocht, kun je natuurlijk ook gewoon kijken of je hem nog kunt ruilen bij de wikel...