PDA

View Full Version : elementen in een jazzbak



Rockabilly
10 december 2007, 06:05
ik loop al een tijdje serieus te denken om een Epiphone Broadway aan te schaffen maar mijn 1e idee was om er dan andere elementen in te gooien (en potmeters en switch enzo) alleen hoe zitten de humbuckers bevestigd? Zitten ze in het bovenblad of liggen ze erop? en gaat dat ook op voor de Ibanez Artcore? Het lijkt me dat als er gaten in het bovenblad zitten en ik er een element overheen schroef zo'n ding dan HELEMAAL gaat fluiten als de ziekte.

'66 special
10 december 2007, 08:09
Normale humbuckers zitten vast aan de ring die op zijn beurt weer aan het bovenblad vast geschroefd zit. Ik vermoed dat je er P90 achtigen op wil zetten?????
Ik heb dat op mijn Peavey gedaan door van een muismat passende stukken te snijden (die dekken de gaten af, en brengen de elementen op de juiste hoogte). Werkt perfect. Op gitaren die origineel met een P90 zijn uitgerust zit er een passend stuk van plastic tussen het element en de kast.

Waarom probeer je de Epi ES-295 of een tweedehands Epi Zephyr Blues Deluxe (3x P90) niet? Hoef je ook niet te solderen, dat is bij een hollow body ook niet echt eenvoudig.

Maar goed, mocht je echt graag het zelf willen doen dan zou ik aanraden een Epi Emperor Regent te kopen. Kun je de gaten voor de electronica ook nog zelf boren :hippie: . En het element bij de nek is zo klein dat dekt een DeArmond Dynasonic ook nog wel af.

Succes.

Tupelo
10 december 2007, 12:58
Mijn tip is, probeer een goede Höfner, Hohner of Framus op de kop te tikken voor niet teveel geld en leg of laat er een Kent Armstrong opleggen.
Qua prijs kwaliteit kun je moeilijk beter scoren op authentieke sound.

Sjel
10 december 2007, 13:04
Aangezien je naam "Rockabilly" is vermoed ik dat je inderdaad voor P-90 achtigen wil gaan. Ik heb een DeArmond x-135 (oorspronkelijk een gitaar met één humbucker bij de nek). IK heb er twee p-90's ingegooid met behulp van spacers (de professionele versie van '66 specials muismatjes). :)
Dekt perfect het humbuckergat af.

Verder moest er natuurlijk geboord worden voor de tweede pickup, twee extra pots en een switch. Verder heb ik de gitaar natuurlijk verder gerockabillied met een bigsby en zo.

Leuk (en betaalbaar) alternatief voor de ontelbare Gretsches in dat wereldje.

Rockabilly
10 december 2007, 15:16
heey

die zephyr blues deluxe die is er al daar wou ik toendertijd die bigsby op zetten maar ondanks dat die nu thuis ligt wil ik die er eigenlijk niet opzetten. De keuze voor een Epiphone is dat ik het goede gitaren vindt voor het geld en ze errug lekker vindt spelen. En ja er moeten idd dan p90's op komen kan ik daar die bigsby op schroeven wordt dan mijn frummel gitaar...oeh yeah!!

voorlopig kan ik als ik een jengelstengel nodig heb de artcore van de vrouw meenemen.

maar even voor de zekerheid er zitten dus alleen maar schroefgaten in het bovenblad en geen groot vierkant gat?

'66 special
10 december 2007, 16:01
Als je de Epi Emperor Regent bedoeld, die heeft volgens de website een floating mini humbucker. Floating zou in moeten houden dat hij boven het bovenblad van de gitaar zweeft en dus vast zit aan de slagplaat en eventueel nek.