PDA

View Full Version : Vervangingselementen voor een Stratocaster



groovieguitarguus
9 december 2007, 22:40
Ik heb mijn eerste goeie gitaar weer eens uit de koffer getrokken en het nodige veranderd. O.a. de lak van de body (destijds 2-componenten autolak) eraf gehaald en in de hals opnieuw gelakt (Celluloise).
Ik heb geen idee wat de houtsoort van de body is, deze is handgebouwd en het is licht van gewicht uit 1 stuk... soort Elzen denk ik.
De hals is van ESP mahonie met een ebben toets (22 frets).
Ik wil nu de elementen set up naar een mooie Stratocaster set-up hebben.
Ik heb enkele Goeie strat modellen met EMG's, maar wil deze gitaar ombouwen naar een vintage Strat.
Zijn de Fender Texas specials een goeie optie... of moet ik naar Suhr o.i.d.???
Moet een mooi vet-dik geluid worden, maar weer geen Dimarzio achtig iets.
Mark Knopfler / Stevie Ray Vaughan...

gr. Guus

The red Strat.
9 december 2007, 22:44
op de mark knopfler signature strat zitten texas specials en SRV had stock strat pickups als dit van enige hulp is :)

SRV kreeg dat vet geluid gewoon door zn vibroverb en super reverb of dumble loeihard te zetten.

ik heb 57/62 pups op mn strat zitten waar ik zeer content van ben...

lampz
9 december 2007, 22:49
Suhr is idd een goede keuze, maar kijk ook eens naar Kinman!

Gearjunkie
9 december 2007, 23:22
Hoeveel wil je maximaal uitgeven?

Orpheo
9 december 2007, 23:56
Suhr is idd een goede keuze, maar kijk ook eens naar Kinman!

ik zou liever de kinmans nemen, en dan vooral de woodstock-set.

RiffMeister
10 december 2007, 08:30
Ik heb laastst (nog geen week terug dus) mijn gitaar laten ombouwen met Texas Specials: zeker niet verkeerd;
Is lekker vintage-style Fender, heavy mids maar toch lekker "bellerig" zoals Fender hoort te klinken..

Maar it's all up to you :satisfie:

no 1 hops
10 december 2007, 10:03
of een paar opgefokte hondo pups, meestal al een jaar of 20 oud, zo zien ze er ook uit en klinken super

G.G.
10 december 2007, 10:10
of een paar opgefokte hondo pups, meestal al een jaar of 20 oud, zo zien ze er ook uit en klinken super

Dan moet er wel gevijld worden in de slagplaat, past niet 1:1.

Hendriks
10 december 2007, 10:12
Mischien ook een alternatief voor TS :http://store.guitarfetish.com/64sttegrbosu.html

B_2_the_a
10 december 2007, 10:47
kinman woodstock plus,
dat is het enige wat er in een strat hoort te zitten!

no 1 hops
10 december 2007, 14:00
kinman woodstock plus,
dat is het enige wat er in een strat hoort te zitten!vind jij, en toch zijn er mensen die daar anders over denken
bv
als Bill Lawrence goed genoeg is voor Fender, dan zullen zijn eigen producten ook niet de minste zijn.
o.a de budget keystone serie.
zelf heb ik een l280 single coil noisless en die klinkt zeker niet verkeerd,
maar ja, ga jij maar dure kinmans kopen

habberdoedas
10 december 2007, 14:59
Hoi Guus volgens mij ken ik jouw. In het verleden heb jij denk ik eens auditie gedaan bij Step Aside. Jij bent toch die gitarist met Mesa Boogie rack en een Valley Art gitaar? Maar over elementen. Er is zoveel te koop op elementen gebied. Heb zelf in mijn Strat zitten Seymour Duncan SSL (custom) staggerd. Dit is een wat dikker element kwa sound met wat meer output. Kijk eens op de site van Seymour Duncan. Daar kan je verschillende sounds horen. En er is ook een test CD van Seymour Duncan elementen voor strat en telecaster. Mijn lokale gitaarboer had h'm destijds liggen. Heb hem toen een tijdje geleend en zo ben ik tot mijn keuze gekomen. Maar Lyndi Fralin en Bare Knuckle pickups zijn ook erg goed voor in de Strat. Suc6 ermee.....

barno
10 december 2007, 15:07
niet goedkoop maar wel zeer goed: van zandt pups

B_2_the_a
10 december 2007, 15:15
vind jij, en toch zijn er mensen die daar anders over denken
bv
als Bill Lawrence goed genoeg is voor Fender, dan zullen zijn eigen producten ook niet de minste zijn.
o.a de budget keystone serie.
zelf heb ik een l280 single coil noisless en die klinkt zeker niet verkeerd,
maar ja, ga jij maar dure kinmans kopen


prijsverschil tussen kinman en seymour duncan valt tegenwoordig erg mee hoor!!

JanusB
10 december 2007, 16:15
een stel big dipper pick ups?
Ik vindt het een prachtige sound hebben, maar het is maar wat je smaak is?