PDA

View Full Version : Welke gitaar moet ik nu kopen??????



mikevanbeek
9 december 2007, 22:36
Hallo ,Ik ben mike en ben 14 jaar
Ik volg nu een half jaar les en kan al redelijk veel mee spelen.(stones,blues Etc)
Ook ga ik iedere vrijdag naar jammen en leer daar veel van andere gitaristen.
Ik heb een startersgitaar ,een stratocaster met 8 watt versterkertje.
Nu heb ik gespaard 350 euro en wil mijn tweede gitaar kopen.
Ik vind solo,s spelen fantastisch en oefen ongeveer 15 uur per week hierin.
Maar wat moet ik kopen
Ik dacht zelf aan een epiphone les paul van ongeveer 400 euro
Dit adviseerde mijn leraar ook omdat ik graag solo speel.en mijn geluid uit mijn snaren haal en de tremoloarm eraf gehaald hebt van mijn huidige gitaar,
Mijn huidige gitaar is nogal gauw ontstemt omdat daar een tremoloarm opzit met goedkope veren erin,maar heeft een stratocaster van 350 euro dit ook ??
Ik vind eric clapton ook goed en die heeft geen les paul,maar wat kan ik nog meer kopen????

Gearjunkie
9 december 2007, 23:25
Veel gitaristen schijnen het geluid uit hun snaren te halen. :)

Maar ff serieus: Kijk eens op Marktplaats e.d.
Welk model gitaar staat JOU het meest aan? Voor mij zou het een Strat worden, maar wie ben ik? Een Epi LP is ook erg mooi, en ik denk dat je daar heel lang plezier van kan hebben. Maar ja, er is nog zoveel meer te koop...

Kijk eerst eens in de reviews hier op het forum..... kan je per prijsklasse kijken!! (staan bovenin 'electrische gitaren')

edit: welkom op het forum trouwens!!!!

barno
9 december 2007, 23:37
welkom

als je snel snel beter geluid wil, mss toch eerst een goede amp kopen. mss is die 8 watter van jou wel goed maar als hij kwam bij zo'n startersetje, kan het ook zijn dat het helemaal niks is, en komt er met een gitaar van 3000 Euro nog geen degelijk geluid uit.

JeeBee
9 december 2007, 23:40
Zo ongeveer elke dag wordt deze vraag wel 1 of meerdere malen gesteld, dus er zijn heel wat topics boordevol suggesties te vinden....... :satisfie:

mikevanbeek
10 december 2007, 07:40
welkom

als je snel snel beter geluid wil, mss toch eerst een goede amp kopen. mss is die 8 watter van jou wel goed maar als hij kwam bij zo'n startersetje, kan het ook zijn dat het helemaal niks is, en komt er met een gitaar van 3000 Euro nog geen degelijk geluid uit.
Dat ga ik ook doen,maar omdat ik ook vaak op de muziekschool speel weet ik wel hoe mijn gitaar het doet omdat ze daar versterkers van 300 watt hebben,
Ik koop nog wel een 50 watt buizenverst. erbij.
Mijn grootste vraag is nu of een strato van boven de 300 euro ook zo snel ontstemd is als mijn gitaar nu,of merk je wel degelijk kwaliteitsverschil.

mikevanbeek
10 december 2007, 07:44
[QUOTE=Gearjunkie]Veel gitaristen schijnen het geluid uit hun snaren te halen. :)

Wat ik bedoel is dat ik de tremolo arm niet gebruik maar steeds meer met mijn snaren gaat spelen<vandaar dat ik dacht dat een les paul dan beter is,omdat de snaren niet aan veren zitten maar vast zitten.

Eko
10 december 2007, 07:50
Een direct antwoord op je vraag? Nee, een goede strat ontstemd niet zo snel. Ligt aan meerdere zaken tegelijk. De veren zijn denk ik het probleem niet. Denk eerder aan zaken als stemmechanieken , topkam en tremelosysteem op zich. Als je heel veel je tremelo gebruikt tijdens solo`s is het raadzaam om een gitaar te kopen met een beter systeem. Ibanez heeft gitaren met goede tremelo`s. Fender ook wel , maar denk dan aan 2-point synchr. brug met een rollernut als topkam.
Als je je tremelo nooit gebruikt kun je die laten blokkeren met een stukje hout ( of zelf doen , zoek maar met de zoekfunctie). Of je koopt een gitaar zonder tremelo. Dat kan het model van een strat zijn maar dan als hardtail dus , of je koopt een Les Paul model. Epiphone bouwt inderdaad goede gitaren voor het geld. Op marktplaats staan er veel te koop voor relatief weinig geld.
Succes!

Rormo
10 december 2007, 11:17
Epiphone en Ibanez hebben hele goede gitaren om op te soleren voor 350-400 euro.

Wil je een goede strat, test dan eens een London City Spitfire. Daar zal je startersgitaartje echt bij verbleken.


Maar ik raad toch echt aan om een betere versterker te kopen. Zo'n startersversterker stelt meestal heel weinig voor en je versterker bepaalt zeker 50% van je geluid.