PDA

View Full Version : waarde japanse fender strat



boddah
9 december 2007, 20:14
ik heb hier een in mooie staat verkerende fender stratocaster uit japan

uit het jaar 1994/1995 (t serie)

toen ik deze gitaar kocht is me vertelt dat hij zijn waarde houdt
nu vraag ik me af wat nu een redelijke prijs hier voor is?

ik wil namelijk een fender jaguar ipv van de strat

groet, Niels

pasqual
9 december 2007, 21:05
ik heb in '91 of '92 een fender jap gekocht met kahler spyder tremelo, sunburst met 3 singles. ik heb toen zo'n 1250,- gulden betaald en nu vraagt men op marktplaats voor dit type zo'n 600 á 650 euro. dus redelijk waardevast
zou ik zeggen.

succes met verkoop/inruil.

groeten Pasqual.

the sure thing
9 december 2007, 21:10
ik heb in '91 of '92 een fender jap gekocht met kahler spyder tremelo, sunburst met 3 singles. ik heb toen zo'n 1250,- gulden betaald en nu vraagt men op marktplaats voor dit type zo'n 600 á 650 euro.
Dat is wat ze ervoor vragen j. Ervoor krijgen is wat anders. Afhankelijk van de staat: EUR 400 tot EUR 550

pasqual
9 december 2007, 21:16
oké, klopt, maar dan zit je nog zo rond de 1000 á 1100 gulden en dat is niet veel verlies op zo'n 16 jaar. maar die van mij ziet er niet meer zo nieuw uit of je moet van relic houden.

groeten pasqual.

boddah
9 december 2007, 22:38
ja dat is inderdaad redelijk waardevast, alleen heb ik het idee dat veel mensen japanners zien als goedkope strats omdat het uit japan komt, terwijl ik ze persoonlijk beter vind spelen als een mexicaan en volgens mij ook beter zijn

The red Strat.
9 december 2007, 22:55
ja dat is inderdaad redelijk waardevast, alleen heb ik het idee dat veel mensen japanners zien als goedkope strats omdat het uit japan komt, terwijl ik ze persoonlijk beter vind spelen als een mexicaan en volgens mij ook beter zijn
helemaal juist, ze zijn beter als MIMs. sommige kunnen zelfs bijna zo goed zijn als MIA's ! (afgezien van de elementen dan)

boddah
9 december 2007, 23:12
ja inderdaad, ik heb ook een usa, maar ik vind de jap niet minder spelen, in het geluid is inderdaad wel wel verschil te horen maar ik vind de elementen ook zeker niet slecht

MarkS
9 december 2007, 23:21
ik heb in '91 of '92 een fender jap gekocht met kahler spyder tremelo, sunburst met 3 singles. ik heb toen zo'n 1250,- gulden betaald en nu vraagt men op marktplaats voor dit type zo'n 600 á 650 euro. dus redelijk waardevast
zou ik zeggen.

succes met verkoop/inruil.

groeten Pasqual.
Ik heb dezelfde gehad, en die gingen in de opruiming weg voor 795 gulden.
Mijn fijnste gitaar ooit.

Hendriks
10 december 2007, 12:04
helemaal juist, ze zijn beter als MIMs. sommige kunnen zelfs bijna zo goed zijn als MIA's ! (afgezien van de elementen dan)

Toch zie je bv op MP dat er op MIM beter en hoger geboden word dan op MIJ terwijd de japanners inderdaad veel beter zijn , op de een of andere manier heeft MIJ toch een negatief beeld.

Kim Wilson
10 december 2007, 12:11
Ik heb nog niet zo lang geleden zo'n zelfde Strat verkocht, ook één uit '94/'95. Ik heb er €450 voor gekregen.

nopster
10 december 2007, 12:14
Hoe zit het met die MIJ of CIJ RI-modellen? De body is alder, de hardware is ook goed. De meeste hebben ook Texas Specials zitten. Zijn die dan meer waard?

BamBuFan1
10 december 2007, 20:06
helemaal juist, ze zijn beter als MIMs. sommige kunnen zelfs bijna zo goed zijn als MIA's ! (afgezien van de elementen dan)

Precies mijn idee: MIJ strat + andere elementen = de perfecte Strat.

Hendriks
10 december 2007, 20:17
Precies mijn idee: MIJ strat + andere elementen = de perfecte Strat.

Ik wil ook andere elementen op mijn MIJ zetten , zoek een beetje srv , bluesy sound en heb geen zin om een vermogen te investeren. Nog ideeen?

dr.distortion
10 december 2007, 20:22
Ik wil ook andere elementen op mijn MIJ zetten , zoek een beetje srv , bluesy sound en heb geen zin om een vermogen te investeren. Nog ideeen?

www.guitarfetish.com (http://www.guitarfetish.com)

Ik heb een maandje geleden mijn MIJ gepimpt met een lil killer in de brug...super investering! Voor maar liefst 25 euro een lekker scheurbeestje :D

Hendriks
10 december 2007, 20:36
www.guitarfetish.com (http://www.guitarfetish.com)

Ik heb een maandje geleden mijn MIJ gepimpt met een lil killer in de brug...super investering! Voor maar liefst 25 euro een lekker scheurbeestje :D

Heb ik ook al naar gekeken , maar het is op dit moment ook interresant om bij Fender zelf te kijken (lage dollar),

Hendriks
10 december 2007, 21:03
Deze klinken ook lekker vooral standje 4 (mid\neck) :http://store.guitarfetish.com/provalstpiou.html

BamBuFan1
11 december 2007, 01:42
Ik wil ook andere elementen op mijn MIJ zetten , zoek een beetje srv , bluesy sound en heb geen zin om een vermogen te investeren. Nog ideeen?

Ik sta ook op het punt om bij GFS te gaan bestellen (ben er nog niet helemaal uit). Maar wat ik gehoord en gelezen heb bevalt me wel.

Orpheo
11 december 2007, 01:59
Ik sta ook op het punt om bij GFS te gaan bestellen (ben er nog niet helemaal uit). Maar wat ik gehoord en gelezen heb bevalt me wel.

ik heb net een setje lil killers in mijn LP gezet (en een setje stratsingles ernaast, om een humbuckerlook te krijgen, en om een soort van motherbucker te creeeren), en t klinkt cht niet verkeerd :)

Lexvandoef
11 december 2007, 02:00
ik heb net een setje lil killers in mijn LP gezet (en een setje stratsingles ernaast, om een humbuckerlook te krijgen, en om een soort van motherbucker te creeeren), en t klinkt cht niet verkeerd :)

Cool, in een van de Warmoths of niet? foto?

blademan
11 december 2007, 11:58
Die Japanse strats zijn over het algemeen erg goed, zeker de eerste series zijn inmiddels legendarisch voor zover ik het heb begrepen ('84-'86). Dus daar kun je je normaal gesproken geen buil aan vallen.



vriend van me heeft een 86-er strat uit japan te koop. In prima staat, eerste eigenaar, mocht je interesse hebben PM me maar ff

hezz
11 december 2007, 13:08
Jah, dit vroeg ik mij dus ook sterk af. Welke Fenders zijn nou beter? Ik was namelijk onder de impressie dat het USA>JP>MEX was terwijl iemand anders weer stelde dat het USA>MEX>JP was omdat die beter hout zouden hebben. Ook heb ik ergens eens gelezen dat de Mexicaanse Fenders wel beter zijn geworden dan vroeger, maar tot welk niveau? Meestal hebben de Mexicaanse Fenders toch een lagere prijs?

En nog iets, waar staat de MI(A) voor?

blademan
11 december 2007, 14:57
Mexicaanse Fenders zijn goedkoper omdat de lonen in Mexico nu eenmaal lager liggen dan in Amerika en Japan, verder zou ik me niet al te veel zorgen maken over de kwaliteit. MIA... is dat niet Made in America?

vriend van me heeft een 86-er strat uit japan te koop. In prima staat, eerste eigenaar, mocht je interesse hebben PM me maar ff

hezz
11 december 2007, 15:08
MIA... is dat niet Made in America?

Dankje, waarom ben ik daar zelf niet op gekomen..