PDA

View Full Version : Schema



SonofDestiny
9 december 2007, 20:10
Day one:
-Scales/Modes:
-Scale Sequences:
-Improvising using scales/modes and sequences

Day Two:
-Arpeggios
-Sweep Picking
-Chord Theory
-Improvising using arpeggios

Day Three:
-Song-writing
-Music Theory
-Aural Skills

Ik heb het volgende oefenschema gevonden van een gitaarleraar op internet. Nu zijn me een paar dingen niet duidelijk.
Wat wordt bedoelt met scale sequences en wat is het verschil tussen scales/modes en arpeggios?

EDIT: (Sorry, ik zie nu pas dat ik hem in het verkeerde subforum heb gegooid! Snap niet hoe ik erbij kwam om hem bij lessen te doen).

chubbyfan
9 december 2007, 20:58
Wat een kloteschema zeg,om de 3 dagen een kwartiertje sweepen ,Daar leer je het echt niet mee hoor,Ik denk dat je jezelf met dit schema teveel ineens aanhaalt,IK zou beginnen met scales,improvising with scales(over een backingtrack natuurlijk)en chord theory(de lessen van jeroen,die hebben mij enorm geholpen),ik denk dat je met dit schema meer aan het uitzoeken en aan het prutsen bent dan daadwerkelijk oefenen en verderkomen

SonofDestiny
9 december 2007, 21:40
Vandaag heb ik meer gezocht en geprutst dan echt gewerkt inderdaad :( Ik heb nu dag 1 en 2 gehad, maar ja... als je niet weet wat scale sequences en arpeggios precies zijn... mis je toch een stuk van je schema.

Heb je misschien een antwoord op mijn vragen? :)

chubbyfan
9 december 2007, 22:00
scale spelen vb:c,d,e,f,g,a,b,c
scale sequence vb: c,d,e,c,d,e,f,d,e,f,g,e,f,g,a enz enz,,speel dit maar eens dan begrijp je het wel,arpeggio de tonen van het akkoord een voor een langzaam aanslaan ,en als je nu je vinger van de toets haalt en de toon daarmee gelijk dempt ben je aan het sweepen http://www.gitaar.nu/
of op youtube kijken(is nogal lastig uit te leggen na 10 bierjes,je moet het gewoon ff zien) :hippie:

SonofDestiny
9 december 2007, 22:12
Ooh oké, piece of cake, dat doe ik al een jaar :) wist alleen de naam nog niet. (Nou ja... piece of cake hangt natuurlijk af van hoe moeilijk ik het ga maken).

Zuipse nog en hartstikke bedankt :)

appyhaan
9 december 2007, 22:29
Iemand anders oefenschema gebruiken heeft vaak geen nut. Je kunt er hooguit een aantal dingen uithalen. Bouw je eigen oefenschema op is mijn advies. Hoe een logboek bij en evalueer na een tijdje wat voor jou het best is/werkt. Je zult zien dat je een aantal onderdelen elke dag moet doen om resultaat te zien, maar sommige zaken kun je ook gewoon 1x per week o.i.d. doen. Wat betreft Aural training (gehoortraining)... dat is er een die je moet proberen elke dag te doen, ook al is het maar 10 minuten. 1x in de week gehoor training heeft weinig tot geen nut.