PDA

View Full Version : Hoe krijg je die sound



Dakinez
9 december 2007, 14:58
Een rock solo ala Slash bijvoorbeeld.
Maakt hij gebruik van de overdrive van zijn marshall of heeft hij er pedalen voor? Veel rock gitaristen gebruiken daarnaast nog een tubescreamer, ik denk om de geluidskwaliteit te verbeteren,

Maar wat dus eigenlijk mijn vraag is.
Is die sound te verkrijgen met een transistor versterker + de juiste pedalen?
En zoja welke zijn dit?

Mijn budget is helaas nog niet toe aan een buisversterker, tenzij er niks anders op zit.

Rormo
9 december 2007, 15:11
Lijkt me dat dit in het verkeerde forum staat. Bovendien is er heeeeeel veel geschreven over Slash zijn geluid op dit forum en op het internet. Gebruik dus Google en de zoekfunctie.

Slash gebruikt geen pedaaltjes. Hij gebruikt een Marshall JCM 800 en een Gibson Les Paul. Wil je het echt hetzelfde hebben klinken, dan zul je in die richting moeten zoeken. Benaderen met andere versterkers kan altijd. Moet je aan de knopjes draaien op je versterker tot het hetzelfde klinkt :p

robert-gitarist
9 december 2007, 15:38
Ik zal je maar even uit de droom helpen, het zelfde klinken als Slash gaat je never nooit lukken. Zelfs niet met exact dezelfde set up. Zijn sound zit deels in zijn vingers. Er zijn vele gitaristen met een super mooi geluid neem bijv. eric clapton, Richie Sambora, Slash, gary moore. Allemaal hebben ze een unieke sound. Je kunt hoogstens het geluid deels benaderen maar let wel, het ligt ook aan je speel techniek ;)
Slash gebruik wel degelijk pedalen maar welke precies weet ik niet maar zowiezo verschillende wah pedalen (geloof 3)Welk overdrive/tubesceamer pedaal gebruikt weet ik niet. Ik weet wel dat hij naast zijn JCM800's een rack heeft waar dus zijn wah modules in staan en nog wat andere zooi. Er is een Franstalig forum waar allerlei set up's voorbij komen waaronder die van Slash maar ik weet helaas zou snel niet de link daar van. Ik zal kijken of ik hem nog ergens op de pc kan terug vinden.

Eko
9 december 2007, 15:42
dakinez,
Een hoop grote artiesten halen hun geluid door een amp helemaal open te zetten. De drive die je daar door krijgt is niet uit een pedaal te rammen. Een tubescreamer word/werd door velen gebruikt om een versterker die net tegen de rand van oversturing staat ,tijdens de begeleiding, het laatste zetje te geven.