PDA

View Full Version : Element output verlagen



Rene Rijpma
9 december 2007, 14:13
Hallo,

Is er een manier om de output van een element te verlagen, door bijvoorbeeld een weerstand o.i.d. er bij te solderen? (parallel?)

Er zit namelijk nogal verschil in output tussen mijn brug- en halselement.

Groeten,
René

Mr.Fingers
9 december 2007, 14:16
Hallo,

Is er een manier om de output van een element te verlagen, door bijvoorbeeld een weerstand o.i.d. er bij te solderen? (parallel?)

Er zit namelijk nogal verschil in output tussen mijn brug- en halselement.

Groeten,
René


Telecaster toevallig??? Ik heb het opgelost door m'n nekelement goed hoog te zetten, en m'n brugelement lager... Staan nu ongeveer in balans met elkaar, maar ik denk dat een weerstandje de toon gaat beinvloeden

Otje
9 december 2007, 14:18
Als je gitaar voor ieder element een aparte volumeknop heeft (zoals de Les Paul, de ES335, etc) dan zit die weerstand er al :). Da's namelijk de volumeknop zelf. Om te voorkomen dat je je hoge tone verliest als je de volumeknop een stukje terugdraait kun je een condensator op de potmeter solderen (op de site van bijv. Seymour Duncan staat hoe je dat moet doen).

Als je gitaar geen volumeknop voor ieder element heeft (zoals de meeste Fenders), zorg dan dat je het kreng verkoopt en koop een échte gitaar :D. Maar als je dat niet wilt dan zou ik persoonlijk de elementen vervangen door een gematched setje. Rotzooien met weerstandjes raad ik je af.

Rene Rijpma
9 december 2007, 14:21
Nee, het gaat hier om een Nik Huber (Dolphin).
Hele fijne gitaar.
Wat er ook gebeurt, hij gaat niet weg.
Er zit maar 1 volumeknop op, dus das jammer.

Rude Perception
9 december 2007, 14:22
Gewoon die neckpup omhoog gooien. Heb ik ook gedaan. Nu zijn ze goed gematched (prs santana se).
De klankkleur zal wel iets veranderen. Er komt iets meer hoog in, hij wordt helderder. Vond ik bij mijn gitaar ook alleen maar een pluspunt, maar ligt natuurlijk per persoon en gitaar anders. Ik vond de klankkleur van de neckpup veel te donker. Dat was toen allebei in 1 keer opgelost.
Ik zou het iig een keer proberen.