PDA

View Full Version : Jazz Combo zoekt bassist (omgeving Arnhem)



Bosch
9 december 2007, 13:56
Wij zijn op zoek naar een bassist om jazz en jazzrock mee te spelen.
(Elektrisch of contra; geen voorkeur).

Wij zijn: drummer (52 jaar) en gitarist (32 jaar). Oefenruimte aanwezig.

Referentie muziek:
- Bright Size Life - Pat Metheny
- Unquity Road - Pat Metheny
- Alle Jazz Standards
- Alex Skolnic
- John Abercrombie
- Chet Baker
- Jimmy Bruno
- Mike Stern
- Lee Ritenour
- Jouw muziek!

Speelniveau is belangrijk maar enthousiasme is belangrijker.
Trefwoorden: humor + ambitie + zelfspot + ongecompliceerd + eekhoorn.

Doelstelling: 1 x per week (of 2 weken) nummers oefenen (om te beginnen 1 van de drummer, 1 van jou c.q de bassist, 1 van de gitarist) om vervolgens een keer op een jazzsessie in café De Kroeg te jammen.

Lijkt het je wat, kom dan een keer vrijblijvend jammen!

FredW
16 december 2007, 18:08
Hoi,
zijn jullie al voorzien? Ik heb interresse, aangezien ik me aangesproken voelde door jullie trefwoorden. Mijn niveau is niet hoog maar mijn enthousiasme kent weinig grenzen. Naar de eekhoorn zoek ik overigens nog steeds!

Ik ben op 8 dagen na 50 en ben sinds 1,5 jaar weer begonnen met de basgitaar. Ik heb jaren geleden de muziekschool gevolgd en na een studie fluit ben ik begonnen met de basgitaar. Op een gegeven moment ben ik door omstandigheden met alles gestopt.

Na zo'n 25 jaar begon het weer te kriebelen en heb nu elke week les. Dit wil ik nog een flinke tijd voortzetten. De vingers zijn nu weer aardig los maar het wordt tijd om ook buiten de studeerkamer te gaan spelen. Mijn podiumervaring is dus nul! Het spelen van jazz is voor mij nieuw maar ik ben al jaren fan van jazz, jazz-rock en nog een aantal andere stijlen.

Groetjes,
Fred