PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar, maar welke?



Joketje
9 december 2007, 13:03
Hej,

Ik zou voor men nieuwjaar aan men ouders een nieuwe gitaar willen vragen, maar ik heb er niet zoveel verstand van.

Ik zou een elctro-akoestische willen, zwartkleurig en het mag liefst niet meer dan 150euro kosten

Kan iemand mij helpen?

xx
Joke

Mr.Fingers
9 december 2007, 13:13
Hej,

Ik zou voor men nieuwjaar aan men ouders een nieuwe gitaar willen vragen, maar ik heb er niet zoveel verstand van.

Ik zou een elctro-akoestische willen, zwartkleurig en het mag liefst niet meer dan 150euro kosten

Kan iemand mij helpen?

xx
Joke

Allereerst welkom...


Nu het slechte nieuws...

EN elektro-akoestisch EN max. 150€ EN goed bespeelbaar EN degelijk geconstrueerd "GAAT NIET!!!"

Kleur is eventjes van ondergeschikt belang, maar wat ik je kan aanraden is om ALLE (zwart, houtkleurig, rood, babyblauw, paars met oranje glitters,... en met/zonder versterking erin) gitaren die in je prijsklasse vallen (van pakweg 100 tot 200€) te testen, en dan een oordeel te vellen.


Je hebt voor op je kamer te spelen die electronica niet nodig hoor, pas echt als je wil gaan optreden, en dan denk ik dat je beter af bent met nog wat door te sparen/harder te zagen bij de ouders voor meer geld, om een iets betere gitaar te kopen.


anyway, als je dan toch aanraders wilt, die in je prijsklasse vallen:

Fender CD-60 (koreaans, wel zonder versterking) 119€
Fender CD-60CE (koreaans, fishman preamp, met cutaway) 199€
Fender CD-140S (koreaans, zonder versterking) 199€
Yamaha F 310 (japans, zonder versterking) 199€
Peavey DR-2 250€


Misschien als je wat radicaler wil gaan:

Squier telecoustic, stratacoustic.


Blijf vooral ver weg van STAGG en KEIPER!!! (ik heb een Keiper 12-string, maar ik heb daar eeuwen aan zitten prutsen eer ik ze goed bespeelbaar kreeg)

Owkeyzz
9 december 2007, 13:23
Ik heb zelf een Stagg en heb er geen problemen mee hoor, maar dat zal wel aan mij liggen :o
Als ik jou was zou ik eens een kijkje nemen in een winkel, en even wat op die gitaren pingelen.
Zal vast wel helpen.

Niels-v
9 december 2007, 13:29
Allereerst welkom...


Nu het slechte nieuws...

EN elektro-akoestisch EN max. 150€ EN goed bespeelbaar EN degelijk geconstrueerd "GAAT NIET!!!"


Nou het is niet onmogelijk, toch wel heel erg lastig. Kijk eens naar een Dean of een Cort. Art and Lutherie heeft ook modellen die ook rond die prijs zitten. Crafter klinkt ook goed en zeker de moeite waard. Toch denk ik wel dat je je budget wat moet opkrikken tot zo'n 200 a 250 euro.
Dan heb je een betere gitaar waarmee je een tijdje vooruit kunt. Het is ook zonde als je een gitaar koopt en een halfjaar later een nieuwe moet kopen. Hoewel.....

Ik ben het eens met Mr. Fingers dat je geen Elektro- Acoustische gitaar nodig hebt als je net begint en niet hoeft op te treden. Het maakt zo'n gitaar dan alleen maar duurder en aangezien je budget al niet zo hoog is zou ik dat gewoon laten vallen.

Andere 'beginnersgitaren' zijn de basismodellen van Yamaha, Ibanez en Fender. Persoonlijk vind ik dat niet zoveel.






Blijf vooral ver weg van STAGG en KEIPER!!! (ik heb een Keiper 12-string, maar ik heb daar eeuwen aan zitten prutsen eer ik ze goed bespeelbaar kreeg)

Helemaal mee eens! Tussen die merken zit niet veel soeps.

Joketje
9 december 2007, 14:42
ik speel al ongeveer anderhalfjaar en heb een akoestische en een elektrische maar de akoestische is vn slechte kwaliteit, snaren zitten niet goed (te ver van de hals) en ze klinkt niet echt mooi daarom wil ik een nieuwe en ik dacht dan aan een elektro-akoestische :)

maar mischien moet ik inderdaad mss best gewoon een akoestische pakke qua prijs e.d. dan zeker

weten jullie enkele goede akoestische modeletjes?

xx

Niels-v
9 december 2007, 14:51
Ja die merken wat ik al eerder noemde zijn goed. Al zou ik toch wat meer sparen dan de 150 euro die je als budget noemt. Voor dat geld koop je niet echt een betere gitaar dan degene die je nu hebt.

Spaar nog wat langer door en ga dan eens naar wat gitaarzaken, speel op de gitaren en probeer het verschil te voelen. Geef niet die 150 euro uit aan een gitaar die nagenoeg hetzelfde klinkt. Daar krijg je alleen spijt van.

Joketje
9 december 2007, 16:05
wees gerust alle gitaren zijn betere dan de mijne :)
het is een gitaar van ebay voor maar 60euro en merkloos!

ik vraag de gitaar trouwens als cadeau dus MIJN budget is het niet echt maar het mag natuurlijk niet teveel kosten.

ik zal eens met m'n ouders naar een muziekwinkel gaan om er eens wat te testen :)

bedankt!

Flipkoos
9 december 2007, 17:50
Als je niet meer dan 150 euro te besteden hebt zou ik sowieso voor tweedehands gaan. Dan krijg je tenminste nog een beetje gitaar voor het geld...

harrie
9 december 2007, 19:16
Inderdaad. Tweeehands en dan zonder element. BEdenk dat een goed element inclusief inbouewen al €200,- kost. Dus een nieuwe gitaar met element voor €150,- kan niks zijn. Als je niet regelmatig op het podium staat kun je beter het volledige bedrag aan een gitaar besteden.