PDA

View Full Version : Versterker 30W



Sven1986
9 december 2007, 12:06
Beste lui,

Ik heb op dit moment een Peavy Studio Pro 112 (65Watt). Ik wil nu graag een versterker rond de 30Watt, omdat het toch een thuis versterker. Ik wil deze versterker gebruiken voor opnamens.
Wat punten die ik graag wil hebben:

- Een output/koptelefoon.
- Overdrive/distorian effect (wellicht ook een chorus/delay)
- Footswitch pedal
- Goed klinkend versterkertje.

Overige info:
Ik speel op een USA Fender Telecaster en gebruik een opnamen mixer "Yamaha MW10c"

Heeft iemand suggestisch? Barst los!

Greetz Sven

Rude Perception
9 december 2007, 12:11
Roland cube serie
Vox ad valvetronix serie

Simoon
9 december 2007, 12:40
WA Zalege Telecaster !

Lexvandoef
9 december 2007, 14:31
Ik zou idd kijken naar een modeling versterker, omdat je ook die headphone uit nodig heb. Een vox ad30vt/ad50vt is idd een goeie keuze.

The_syphon
9 december 2007, 17:25
kijk eens naar peavy delta blues en Koch Studiotone

Sven1986
12 december 2007, 20:51
Okeej top! Bedankt voor jullie moeite!

Ik vind de vox ad30vt interresant!
Weten jullie ook hoe het gesuis is bij de genoemde versterkers? Ik neem nu namelijk vrijwel geruisloos op.

Greet Sven

JohnLord
12 december 2007, 21:51
Die Koch studiotone is wel een flink stuk duurder, zo'n 875 euro, dus kijk eerst maar even naar de modellers

bass blom
13 december 2007, 12:24
ik ga vanmiddag een vox vr30 proberen, staat ergens al een tijdje, nieuw, kan hem voor inkoop krijgen..
voor als oefenampje hier thuis, met de pocketpod erop.
is dat wat?
dan laat ik de tsl met 412 lekker in de oefenruimte staan :D

JohnLord
13 december 2007, 13:01
Ook als het niks is zou ik die tsl met 412 laten staan! Veel beter voor je rug.

bass blom
13 december 2007, 13:03
Ook als het niks is zou ik die tsl met 412 laten staan! Veel beter voor je rug.

mwah, ps ontdekt dat het niet eens die 412 is die me rug scheef trekt maar de 4.8 kilo les paul :chicken:
neem dus ook een hippe kruk mee vanavond en die blijft er ook staan denk ik :D
hoe dan bij optreden dat zien we dan wel weer.

bass blom
13 december 2007, 15:18
nieuw, 135 euro, leuk bakske :D

http://www.hetgelegevaar.nl/VR30.jpg

snoer kwam ook voor half geld mee :satisfie:

bass blom
13 december 2007, 16:07
hij kraakt als je hem flink open zet, kon dat daar niet proberen.
ja, wat wil je als het frontje met klittenband vastzit :D

http://www.hetgelegevaar.nl/VR30kaal.jpg

Kim Wilson
13 december 2007, 16:08
Front van een Bassman cab zit ook vast met klittenband. En dat kraakt niet. :)

Jimwoud
13 december 2007, 16:11
Kraakt ie zonder frontje niet dan?? Lijkt me sterk dat dat door klitteband komt.

Hoe is het od kanaal?? Ben ook op zoek naar een simpel, lekker klinkend, goedkoop, 12 inch, 2 kanaals transistor combo'tje.

bass blom
13 december 2007, 16:12
frontje is dus een plaat van waarschijnlijk mfd?
1 cm dik en daar waar gat en rand bij mekaar komen maar 1 cm breed.
toen ik de kraak hoorde drukte ik daar en ging de kraak weg.
daar moet ik dus ff iets achter duwen en dan zal het goedkomen :D

bass blom
13 december 2007, 16:14
Kraakt ie zonder frontje niet dan?? Lijkt me sterk dat dat door klitteband komt.

Hoe is het od kanaal?? Ben ook op zoek naar een simpel, lekker klinkend, goedkoop, 12 inch, 2 kanaals transistor combo'tje.

als ik mijn koffie op heb zal ik ff een stukje od opnemen, is best lekker.
maar hij is 10 inch.. op het frontje gezien past een 12 er niet in, heb dat nog niet aan kastje gecheckt, zou misschien net kunnen.

Jimwoud
13 december 2007, 16:19
als ik mijn koffie op heb zal ik ff een stukje od opnemen, is best lekker.
maar hij is 10 inch.. op het frontje gezien past een 12 er niet in, heb dat nog niet aan kastje gecheckt, zou misschien net kunnen.
Tof als je wat wilt opnemen, aan de hoogte te zien van de baffle zal een 12 inch lastig worden inderdaad.

bass blom
13 december 2007, 16:31
keedan, met de nieuwe ribbon mike, offaxis, op 20 cm ongeveer..
wat clean en od1 en od2 door elkaar.
excuus voor niet stemmen :D
en hij kraakt nu niet meer..

http://www.hetgelegevaar.nl/voxtryoutone.mp3

PS mind you.. P94 elementen.. met hums zal hij dus wellicht iets modderiger gaan.

Lexvandoef
13 december 2007, 16:39
Klinkt goed!

bass blom
13 december 2007, 16:50
ja ik ben er wijs mee :D

http://www.hetgelegevaar.nl/voxmic.jpg

bass blom
13 december 2007, 17:04
nog een stukje gespeeld, tijden spelen mic min of meer recht voor speaker gezet en dichterbij, nog lekkerder nou :P

http://www.hetgelegevaar.nl/voxmixfront.mp3

Sven1986
14 december 2007, 07:17
Kan ik hier uithalen dat het meevalt met het gesuis? :)

pannekoek
14 december 2007, 07:36
zoals ik altijd zeg:


roland cube 30, geweldige sound gigantisch veel effecten en verschillende distortions
enorm veelzijdige amp :hippie:

Sven1986
15 december 2007, 15:03
Ik heb vanmiddag "VOX AD50VT XL", "VOX AD20" en "Roland Cube 30x" uitprobeerd. Helaas hadden ze geen "VOX AD30VT".

Roland Cube 30x (pannekoek, bedoel je deze? of zonder x?)
Klinkt goed! Mooi zuiver geluid. Nog niet echt iets vervelends aan gemerkt. Ben wel erg benieuwd wat er nou precies mogelijk is met de Foothswitch. Kan iemand mij dat uitleggen?

VOX AD50VT XL
Veel effecten. Klinkt wat doffer dan de Roland klopt dit?Het werd mij niet helemaal duidelijk hoe ik nou precies alles makkelijk kon instellen. Je heb 2 effecten knoppen die je tegelijk kan gebruiken. En apart van elkaar?
De foothswitch ch1 en ch2 vind ik wel erg interresant. Is deze versterker te vergelijken met de AD30VT?

De VOX AD20 vond ik niks.

De AD30VT is bij feedback niet meer te koop. Alleen de XL versie.

Ik ben er nog steeds niet uit. Ik wil graag nog de AD30VT uitproberen.
Weet iemand waar ik dat kan doen?(regio rotterdam)

Heeft iemand nog goeie argumenten om mij over een streep te trekken?

Greetz Sven

pannekoek
15 december 2007, 20:38
Roland Cube 30x (pannekoek, bedoel je deze? of zonder x?)
Klinkt goed! Mooi zuiver geluid. Nog niet echt iets vervelends aan gemerkt. Ben wel erg benieuwd wat er nou precies mogelijk is met de Foothswitch. Kan iemand mij dat uitleggen?[/quote]

ik heb zelf een roland cube 30 met die x :P

dus ik heb het dan daarover, op de footswitch kan je een pendaaltje op zetten waardoor je van kanaal kunt wisselen.

ik heb een boss fs-5u erop zitten

Otje
16 december 2007, 09:27
Op de Cube 30 kun je een dubbele footswitch gebruiken. Die kun je kopen voor iets van 60 euro of er zelf een maken (is geen rocket science). Met de ene schakelaar wissel je van kanaal, met de andere zet je de effecten aan of uit. Reverb en delay kun je overigens niet per footswitch doen (die zijn gescheiden van chorus/flange/phase/trem).

Sven1986
17 december 2007, 16:49
Okeej! Kan ik dan ook makkelijk van mij gekozen 2 effecten switchen zoals bij de VOX? Of moet ik dan het rijtje van effecten afgaan?

Otje
18 december 2007, 08:17
Nee, de VOX is totaal anders. Op de Cube stel je met de draaiknoppen het effect in, en met het pedaal zet je het dan aan of uit. Je kunt geen presets oproepen of opslaan. Wil je een ander effect, dan zul je de knoppen op de versterker anders moeten zetten.

Zelf vind ik de effecten van de VOX véél beter dan die van de Cube, maar het basisgeluid van de Cube vind ik véél beter dan die van de VOX. Daarom gebruik ik Cubes.

Sven1986
18 december 2007, 11:37
Okeej! Hoe pak jij het opnemen aan? Snel de effecten verdraaien? En met oefenen? Ik ben wel benieuwd of dit geen irritatie geeft en/of er een handigheid erin is.

Midwolda
2 augustus 2009, 11:10
als ik mijn koffie op heb zal ik ff een stukje od opnemen, is best lekker.
maar hij is 10 inch.. op het frontje gezien past een 12 er niet in, heb dat nog niet aan kastje gecheckt, zou misschien net kunnen.

Big Bump, sorry hoor, maar past hier nou wel of niet een 12" in?
Heb zelf een beetje last van GAS voor deze amp... lijkt me prima voor in de oefenruimte!
En met èèn buis in de power sectie kun je natuurlijk ook lekker experimenteren!

vpilot
2 augustus 2009, 12:55
Probeer ook eens de Kustom HV30, die heb ik sinds kort ook :)

blademan
2 augustus 2009, 12:56
Peavey Vypyr 30 watt (modeling amp), super geluid, veel mogelijkheden en ruisloos.

Midwolda
2 augustus 2009, 14:21
Eeeeh, heren, heren, dit was een topic van bijna twee jaar geleden...
Ik haal 'm alleen omhoog omdat ik me afvraag of er nou al eens iemand heeft geprobeerd om een 12" speaker in een Vox VR30r te priegelen.
Ik vind dat een 12" toch altijd wezenlijk meer ruimte in het geluid geeft dan een 10".
Misschien zelf een baffle maken, deze iets schuin achterover in de kast monteren, hopla tolex frontje er weer voor?
Ik zie deze amp namelijk wel zitten om mee te nemen naar de oefenruimte.
Buis in de eindtrap, de rest redelijk simpel maar wel Vox, 30 watt, niet te zwaar in gewicht...
en als het allemaal nog harder moet dan haak ik toch af, iz nie goe foor me oortjes nie.

JohnLord
2 augustus 2009, 15:10
Tolex voor je speaker?
Buis in de eindtrap?

Midwolda
2 augustus 2009, 15:21
ach... speakerdoek bedoel ik, en ja, een 12ax7 in de eindversterker.
Vox zelf noemt dat Valve Reactor.
Zie manual (pdf alert) (http://www.voxamps.com/downloads/PDF/VR30R_EFGS2.pdf).

macwilliams
2 augustus 2009, 19:44
Dan zul je bass blom even een mailtje moeten sturen. Die komt hier al een tijdje niet meer.