PDA

View Full Version : Dit gaat niet over bassen maar goed



bathmutz
2 februari 2003, 20:13
hallo mensen, ik heb een tijdje een didgeridoo geleent van mn tante en wil er nu zelf ook een gaan kopen, en aangezien ik geen didgeridoo-forum ken zal ik jullie met de vraag lastig vallen of die didge bij feedback (onder de percussie afdeling een beetje goed is. is dat zo?

om het dan toch nog maar even over bassen te hebben, vandaag probeerde ik Are You In? te spelen van Incubus, echt een gaaf baslijntje!! ik heb hem nog niet helemaal te pakken maar dat gaat niet lang meer duren.
weten jullie nog andere lekker lopen baslijntjes als deze? luister eerst naar het nummer dan weet je wat ik bedoel. :wink:

reageer maar ergens op, kijk maar.

-xxx- ( :grin: )
BathMutZ

Semafoor
2 februari 2003, 21:21
Een digeridoo moet je niet bij de Feedback kopen vind ik, maar ergens op een leuke rommelmarkt. Een mooie houten met natuurlijke kronkels uitgehold door termieten is natuurlijk het ideaal. Let erop dat er geen barsten in het hout zitten en of het geheel goed afgewerkt is. Ook het mondstuk is belangrijk (en het meest authentiek is bijenwas).

Addixx_
2 februari 2003, 21:33
mijn nicht heeft een hele vette :smile: zandsteen met aborigonal schilderingen erop.

basswasp
3 februari 2003, 14:27
Op 2003-02-02 20:13, schreef bathmutz:
om het dan toch nog maar even over bassen te hebben, vandaag probeerde ik Are You In? te spelen van Incubus, echt een gaaf baslijntje!! ik heb hem nog niet helemaal te pakken maar dat gaat niet lang meer duren.
weten jullie nog andere lekker lopen baslijntjes als deze? luister eerst naar het nummer dan weet je wat ik bedoel. :wink:

reageer maar ergens op, kijk maar.

-xxx- ( :grin: )
BathMutZ


Da's idd een leuk basloopje om te spelen. Misschien meer nummers van Incubus?

Maareh... moest dat xxx nou per sé? :razz:

dikkie dik
3 februari 2003, 14:56
certain shade of green heeft ook wel lekkere bassriffjes

AllodoX
3 februari 2003, 15:07
ik hou meer van het rustige spul als ' Nebulah ' en ' Have you ever '...

Over de didge'.. ik speel nu een jaartje didgereedoo.. je moet niet alleen naar de prijs / versiering kijken als je er een koopt, maar ook naar wat de grondtoon is.. de meeste Didgereedoo's hebben een C als basistoon, maar de duurdere ( lees : grotere ) hebben een A ( laag ) als grondtoon.

oefen anders eerst eens een paar weekjes met een 4cm PVC buis van de gamma of je het uberhaubt wel iets vind..

bathmutz
7 februari 2003, 20:02
Ik heb een tijd een didge van mn tante gebruikt en kan het (uche uche...) al aardig. alleen nog geen circular bratheing zegmaar, die was trouwens grondtoon B en een andere waar ik op heb gespeeld grondtoon C# dus dat klopt niet helemaal wat je zegt.
mn enige probleem is dat ik niet te veel geld uit wil geven aan een "Toeter".

Ik ga morgen naar een speciaal zaak en dan kijk ik wel verder.

BathMutZ

iwan
17 februari 2003, 13:59
Een goede didge komt op 200 euro minstens. Duur hout, natuurlijke uitholling (termieten) is zeldzaam.
Idd is het als je nog niet zeker weet of je er op de lange duur wat mee doet een pvcpijp een mooie start (beschilderd ziet het er op het podium trouwens net echt uit) of anders een makkelijker dan eucalyptus te vibreren bamboepijp.
Niet meteen met eucalyptus beginnen helpt als je het rondademen nog niet onder de knie hebt.

Sixfoot5
30 maart 2003, 06:16
Op 2003-02-02 20:13, schreef bathmutz:

om het dan toch nog maar even over bassen te hebben, vandaag probeerde ik Are You In? te spelen van Incubus, echt een gaaf baslijntje!! ik heb hem nog niet helemaal te pakken maar dat gaat niet lang meer duren.
weten jullie nog andere lekker lopen baslijntjes als deze? luister eerst naar het nummer dan weet je wat ik bedoel. :wink:

reageer maar ergens op, kijk maar.

-xxx- ( :grin: )
BathMutZ


Klinkt wel lekker ja, toch maar s ff proberen , de tabs staan trouwens op basstabarchive :smile:
Ik vind placebo wel lekker om te spelen, of het wat oudere Talk Talk of paul young (pino palladino)