PDA

View Full Version : Nieuwe Gig Box nodig?!



Simoon
8 december 2007, 18:32
Hallo iedereen ,
Ik had graag wat meningen van jullie gekregen over Echte Gig boksen.
Begin nu niet te lachen ik heb al veel optredens gedaan ook grote en dat deed ik met m'n marshall MG15DFX die werd natuurlijk via PA versterkt.
Maar ik denk dat ik nu toch echt wel aan een nieuwe toe ben.
Ik ben ook niet echt toe aan volle buize versterkers.
De keuze :: Hughes & Kettner Attax 200 of 100
Hughes & Kettner Matrix 100 (misschien wat te zwak)
Marschall AVT100X
(Misschien nog andere mogenlijk door jullie meningen)

vidar
8 december 2007, 20:04
ik vindt de H&K Attax series een van de lekkerst klinkende transistor versterkers, voor het geld, vooral clean is goed. Verder is een Roland CUBE
(60) volgens mij ook een goed klinkende optie.

TimmU
8 december 2007, 20:13
Hallo iedereen ,
Ik had graag wat meningen van jullie gekregen over Echte Gig boksen.
Begin nu niet te lachen ik heb al veel optredens gedaan ook grote en dat deed ik met m'n marshall MG15DFX die werd natuurlijk via PA versterkt.
Maar ik denk dat ik nu toch echt wel aan een nieuwe toe ben.
Ik ben ook niet echt toe aan volle buize versterkers.
De keuze :: Hughes & Kettner Attax 200 of 100
Hughes & Kettner Matrix 100 (misschien wat te zwak)
Marschall AVT100X
(Misschien nog andere mogenlijk door jullie meningen)
Wauw, optredens met een Marshall MG15DFX . dat is wel cool man. Hoef je écht niet te sjouwen gewoon!

Simoon
8 december 2007, 20:15
Wauw, optredens met een Marshall MG15DFX . dat is wel cool man. Hoef je écht niet te sjouwen gewoon!
Ben ik aant Sjouwen , Ik dacht het niet
Ik vroeg gewoon een mening.
Dat woord ken je Precies niet

sinneD
8 december 2007, 20:16
sjouwen, alsin tillen?

Simoon
8 december 2007, 20:17
sjouwen, alsin tillen?
Ah is Sjouwen, :satisfie: Tillen?
Wistk niet

sinneD
8 december 2007, 20:18
weer een stukje taalbarriëre opgelost ;)

TimmU
8 december 2007, 20:18
sjouwen, alsin tillen?
Sjouwen als in tillen, ja :)

En ,@ TS. Volgens mij help ik hier zo'n beetje altijd met dit soort vragen. Ik gaf alleen een blijk van verbazing!
Misschien is een VOX AD-50VT ofzo wel iets voor je?

TESTEN,TESTEN,TESTEN , is de boodschap.:)

Simoon
8 december 2007, 20:51
Sjouwen als in tillen, ja :)

En ,@ TS. Volgens mij help ik hier zo'n beetje altijd met dit soort vragen. Ik gaf alleen een blijk van verbazing!
Misschien is een VOX AD-50VT ofzo wel iets voor je?

TESTEN,TESTEN,TESTEN , is de boodschap.:)
Ja daar was ik ook nog even voor aan het twijfelen maar is ie niet wat te min van Kracht, voor een optreden?
Ik weet het niet hoor mr jah het is maar 50 watt ik weet dat je hem ook in 100 hebt hoor maar Ik denk dat ik liever bij H&K blijf
Misschien Reviews van de Attax 200?
Greetz

TimmU
8 december 2007, 23:29
Ja daar was ik ook nog even voor aan het twijfelen maar is ie niet wat te min van Kracht, voor een optreden?
Ik weet het niet hoor mr jah het is maar 50 watt ik weet dat je hem ook in 100 hebt hoor maar Ik denk dat ik liever bij H&K blijf
Misschien Reviews van de Attax 200?
Greetz
Dan koop je de AD-100VT ? 100watt, voila! :)

En verder, zou je misschien wat meer leestekens kunnen gebruiken? dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Simoon
8 december 2007, 23:44
Dan koop je de AD-100VT ? 100watt, voila! :)

En verder, zou je misschien wat meer leestekens kunnen gebruiken? dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Ha bedankt voor de Tip

Simoon
9 december 2007, 10:14
HELoow
Ik zit hier met een heel simpele vraag eigenlijk.
Welke Boks is het beste voor blues tot rock tot beetje alternatif?
Ik heb een nieuwe nodig!
Ik ben tenzeerste tevreden over de sound van de attax maar er zijn ook veel mensen die zeggen dat de Valveking zeker niet slecht is.
Daarom vroeg ik het me dus af.
Je moet niet afgaan op de effecten want ik heb een multieffect.
Help me

arjanb01
9 december 2007, 11:02
Ik zou die Peavey Valveking zeker proberen. Buizengeluid is sowieso dynamischer dan het geluid wat uit je huidige versterker komt. Zeker als je meerdere stijlen wilt gaan spelen.
Neem de Valveking topversie (100 watt) en daarbij een losse speakerkast (V30's) en je hebt een supergeluid. De standaard speakertjes die in de comboversies zitten vind ik zelf niet zo geweldig.
Proberen dus. De topversie kost rond 450-500 euro volgens mij. Combo ligt ook rond die prijs.

Simoon
9 december 2007, 11:08
Ik zou die Peavey Valveking zeker proberen. Buizengeluid is sowieso dynamischer dan het geluid wat uit je huidige versterker komt. Zeker als je meerdere stijlen wilt gaan spelen.
Neem de Valveking topversie (100 watt) en daarbij een losse speakerkast (V30's) en je hebt een supergeluid. De standaard speakertjes die in de comboversies zitten vind ik zelf niet zo geweldig.
Proberen dus. De topversie kost rond 450-500 euro volgens mij. Combo ligt ook rond die prijs.

Maar ik heb de Attax nog niet hoor ik twijfel gwn tussen deze 2 versterkers.
De attax heb ik al gehoord maar de Valveking nog niet, maar het is raar dat een buizenversterker van 100 W maar rond de 500 kost.
Ik dacht daarom dat de sound wel niet van de perfecte kwaliteit zou zijn.
Alvast bedankt

arjanb01
9 december 2007, 11:10
O zeker wel. Luister maar op youtube naar wat demootjes van de VK. Je staat versteld van het geluid.
Qua prijs-kwaliteit verhouding is er geen betere buizenversterker denk ik.
Succes met testen.

AART
9 december 2007, 11:18
Simoon, graag alles in 1 topic houden. Je had al een topic over een nieuwe amp en daar had deze vraag ook in gekunt.

Kan een mod de topics samenvoegen?

almarvk
9 december 2007, 11:58
Topics zijn samengevoegd.