PDA

View Full Version : 2e handsje twin achtige



hagfan
9 december 2007, 10:01
hallo, ik heb een vraag?

ik speel live met een twin 100 watt blackface moded silverface.
nu is deze wat zwaar aan gewicht en aan watts voor een repetitie.
ik ben opzoek naar een fender achtige buizen versterker 30 a 40 a 50 watt het liefs 1 x 12 inch speaker die lekker clean blijft dus veel headroom heeft die niet modderig is maar open en helder. maar ook weer niet te scherp. en die 2e hands zo rond de 500 euro zit. ik heb gehoord van de peavey classics 30/50 watt en fender bleus deluxe ri. of is er nog meer wat in die prijs classe zit of is er misschien iemand die zoiets voor dat geld kan maken?
trouwens de fender pro junior is te licht.

greetzzzz

TimmU
9 december 2007, 11:50
peavey classic VT series 50 watt heeft veel headroom , maar is 2x12 en ook niet te tillen;)
miss een blues deluxe?

hagfan
9 december 2007, 11:59
wat betekend "miss blues deluxe?"snap het even niet

gr

TimmU
9 december 2007, 12:48
misschien een blues deluxe ? of een Hot Rod Deluxe ? alhoewel die ook best zwaar zijn... Je moet sowieso wel tillen man.

Misschien ook een VOX AC-15?

Lexvandoef
9 december 2007, 14:30
Een vox ac15 is absoluut niet twinlike. Rond de 500e zou ik niet zo heel veel weten eigenlijk, maar je zou door kunnen sparen door een deluxe reverb oid.

TimmU
9 december 2007, 14:37
Een vox ac1 is absoluut niet twinlike. Rond de 500e zou ik niet zo heel veel weten eigenlijk, maar je zou door kunnen sparen door een deluxe reverb oid.
Een peavey VT series classic ook niet...

Lexvandoef
9 december 2007, 14:50
Een peavey VT series classic ook niet...

Maar die tenminste wel veel headroom ala een twin. ;)

TimmU
9 december 2007, 14:58
Maar die tenminste wel veel headroom ala een twin. ;)
dat heeft ie wel ,dat is waar:)

hagfan
9 december 2007, 15:43
wat is het verschil in die peavey classics en de blues deluxe ri?

volgens mij is zo'n deluxe iets meer blues geörienteerd en gaat volgens mij eerder oversturen niet? het gewicht van dit ding is handelbaar trouwens ik heb er wel eens over gespeeld maar was gewoon in een woonkamer dus het gewicht wel gevoeld maar de breakup nooit bereikt

wat ik nodig heb is gewoon een goede solide cleane sound "fender like" dus hoeft niet perse fender te zijn. od pak ik wel uit een doosje.

ben bang dat onder de 30 watt te weinig is ik wil er evt.ook kleine gigs mee doen.

TimmU
9 december 2007, 15:59
wat is het verschil in die peavey classics en de blues deluxe ri?

volgens mij is zo'n deluxe iets meer blues geörienteerd en gaat volgens mij eerder oversturen niet? het gewicht van dit ding is handelbaar trouwens ik heb er wel eens over gespeeld maar was gewoon in een woonkamer dus het gewicht wel gevoeld maar de breakup nooit bereikt

wat ik nodig heb is gewoon een goede solide cleane sound "fender like" dus hoeft niet perse fender te zijn. od pak ik wel uit een doosje.

ben bang dat onder de 30 watt te weinig is ik wil er evt.ook kleine gigs mee doen.
dan is die peavey toch echt wel wat voor jou .Hij heeft een master volume, dus thuis gaat ie zo hard als je wl. kleine en grotere gigs kan je er ook makkelijk mee doen , het is alleen een 2x12 hé.meer dan zat headroom, en i.c.m. een strat klinkt ie puur Fender.humbuckertje, gain open , en je scheurt á la AC/DC en dergelijke. heavy bende kun je beter een fatsoenlijk pedaal voor gebruiken.

Maar as usual : TESTEN TESTEN TESTEN .
Er zijn superveel versterkers. als je komt met een lijstje , dan kan je beter geholpen worden op dit forum , omdat ik zeker weet dat er altijd wel iemand is die iets van een versterker weet, hoe zeldzaam dan ook:)

hagfan
9 december 2007, 16:21
tnx timmU

hier heb ik wat aan.

heeft iemand in de omgeving Nijmegen zo,n ding staan zodat ik hem even kan testen.ben namelijk geďnteresseerd.
ik weet ook dat er een 30 watter uitvoering is met 1x 12 inch speaker.
kijk maar een naar deze link http://nl.youtube.com/watch?v=2-noZKIMhcc

TimmU
9 december 2007, 16:46
Nu ik er is over nadenk, je hebt een pracht van een versterker, wat zeik je!:)
gewoon een beetje slepen en tillen word je hard van, koop des noods zo'n ondersteekgeval waarmee je hem gewoon kan duwen. heeft de Feedback ook sinds kort. En alle versterkers hebben volume knoppen. als de band zeurt dat je te hard staat,dan moeten zij maar harder, of dan zet je gewoon je volume knop wat lager, voila!

Lexvandoef
9 december 2007, 16:52
Nu ik er is over nadenk, je hebt een pracht van een versterker, wat zeik je!:)
gewoon een beetje slepen en tillen word je hard van, koop des noods zo'n ondersteekgeval waarmee je hem gewoon kan duwen. heeft de Feedback ook sinds kort. En alle versterkers hebben volume knoppen. als de band zeurt dat je te hard staat,dan moeten zij maar harder, of dan zet je gewoon je volume knop wat lager, voila!

Nou, je repeteert er toch elke week mee neem ik. Dan zou ik er niet aan moeten denken om elke keer een twin mee te zeulen. Ik vind het al irritant wanneer ik voor een gig al mijn zooi moet gaan verhuizen.

hagfan
9 december 2007, 17:40
blijft lastig zo'n ding in je kofferbak te proppen in je eentje netto 30/35 kilo dan nog een flightcase van een kilo of 10 maakt samen 40 a 45 kilo. hhmmwwa lijkt me veel van het goede. moet ook elke dag nog werken met mijn rug dus.......

de Twin is echt super maar heb echt iets lichters nodig voor repetities.kwa gewicht en kwa watts

Jim Haagmans
9 december 2007, 23:52
Als je dat tillen echt zo vreselijk vindt, houd dan op met gitaarspelen en koop een stuk touw. Mijn hond heeft hem ook en die is er heel tevreden mee.

Lexvandoef
9 december 2007, 23:58
Als je dat tillen echt zo vreselijk vindt, houd dan op met gitaarspelen en koop een stuk touw. Mijn hond heeft hem ook en die is er heel tevreden mee.

Hmm, als je regelmatig gigt of oefent met je eigen versterker is gewicht toch wel belangrijk hoor, dat is ook de hoofdreden dat ik nu niet meer over een jmp 2x12 combo beschik, maar een top + 2x12 cab heb.

Postov
10 december 2007, 13:39
Je zou kunnen kijken naar Carvin voor weinig geld, toch buizen en erg strakke clean. Ik heb zelf een Carvin Bel Air maar dat is meteen weer 2x12 50W. Volgensmij is er ook wel een 1x12, volgensmij de Nomad. Check anders even www.dijkmanmuziek.nl

Het zit een beetje tussen een AC30 en Twin in qua geluid en heeft een erg goede prijs kwaliteits verhouding. Vond het een stuk minder modderig klinken op de clean dan een Hot Rod Deluxe b.v.

pol
10 december 2007, 16:22
100 watt 2 x 12 combo's zijn ook wel serieus lompe dingen om mee te slepen.

Waarom schakel je niet over naar een top (dual showman ofzo) + 2 x 12 ?

Lexvandoef
10 december 2007, 16:23
100 watt 2 x 12 combo's zijn ook wel serieus lompe dingen om mee te slepen.

Waarom schakel je niet over naar een top (dual showman ofzo) + 2 x 12 ?

Das ook een goeie, er staat vast wel een cab in de oefenruimte toch?

Jim Haagmans
10 december 2007, 16:37
Hmm, als je regelmatig gigt of oefent met je eigen versterker is gewicht toch wel belangrijk hoor, dat is ook de hoofdreden dat ik nu niet meer over een jmp 2x12 combo beschik, maar een top + 2x12 cab heb.


geef toe dat ik zelf ook een handzaam 1x12je heb ;)

ne maar als het echt zo'n moeite is dan zou ik inderdaad nog het best voor zo'n steekwagentje gaan. Hangt dan wel weer van af hoeveel trappen je op en af moet naar de repetitieruimte?

MarkS
10 december 2007, 16:41
Een Peavey classic VT series is toch een HEEL andere bak dan een Peavey classic 50 Vintage?
Eerste een eind '70/ begin '80 amp, heeft een SS pre amp, bestaat volgens mij ook geen 30W versie van.
http://foto.koopjesnet.be/13758022_1.jpg
en is toch niet te vergelijken met de huidige Classic 50?

hagfan
11 december 2007, 09:40
o verdorie idd een totaal andere amp die ik in gedachte heb.
die carvin nomad wie weet hier wat van? ik heb op youtube en op harmony centraal gekeken en de meeste hebben 't er over dat er een of andere mod aan moet gebeuren. zo ja wie zou zo'n mod in nederland uit kunnen voeren?

nog meer merken zoals carvin veel voor weinig zeg maar.

greets danny

Postov
11 december 2007, 19:55
o verdorie idd een totaal andere amp die ik in gedachte heb.
die carvin nomad wie weet hier wat van? ik heb op youtube en op harmony centraal gekeken en de meeste hebben 't er over dat er een of andere mod aan moet gebeuren. zo ja wie zou zo'n mod in nederland uit kunnen voeren?

nog meer merken zoals carvin veel voor weinig zeg maar.

greets danny

Die Mod heeft volgensmij te maken met de nogal modderige Drive (Carvin noemt het zelf Soak) van het 2e kanaal. Zelf vind ik het wel meevallen, ligt er ook aan of je humbuckers of single coils gebruikt. Met m'n Tele is het meer een zwoele distortion die, wanneer je de drive flink open zet, zeker niet modderig is.

Aangezien je een Twin-like sound zoekt, ga ik er van uit dat je dus meer clean speelt. Je zou er altijd nog een distortion pedaaltje in kunnen zetten.

Voor alles geldt: proberen!

hagfan
11 december 2007, 23:17
het gaat mij idd hoofzakelijk om het cleane kanaal. en een korrel pak ik uit een doosje want zoveel gebruik ik niet ik speel idd erg clean ."country picker"

Postov
12 december 2007, 02:19
het gaat mij idd hoofzakelijk om het cleane kanaal. en een korrel pak ik uit een doosje want zoveel gebruik ik niet ik speel idd erg clean ."country picker"

Ik zou zeggen, bel eens naar Dijkman in Amsterdam en pluk er een dagje voor uit. Ken verder geen andere dealer, hoewel ze er vast wel zijn, maar goed heb je meteen een beetje de mogelijkheid om wat andere amps uit te proberen bij Dijkman.

Stel dat het te luid/zwaar is (want ze gaan verre van zacht), dan zou je zelfs nog naar de Vintage16 kunnen kijken.