PDA

View Full Version : Brunetti/Gmajor/H&K Access Preamp



jacobhdejong
8 december 2007, 23:51
Hallo beste mensen,
Ik weet niet of de volgende topic echt een versterker topic is, maar ik stel m hier toch maar ff. Het volgende is aan de hand. Ik heb recent een Brunetti XL-R Evo 60 watt top gekocht. Helemaal tevreden!! Alleen heeft deze top 3 kanalen en in veel situaties wil ik toch meer kanalen kunnen gebruiken.
Ik heb daarom ook een H&K Access gekocht (en ook een Gmajor met een FCB 1010 floarboard), alleen nou vindt ik het cleane geluid van die H&K niet fantastisch. Deze klinkt erg dun. Toch vindt ik het scheurgeluid van die H&K wel goed.

Probleem Brunetti=fantastisch geluid (van clean tot metal), maar te weinig kanalen.

H&K Access Preamp= veel kanalen maar clean niet goed.

Wat zou een goede optie/opzet zijn voor mijn probleem

Wie kan mij vertellen wat wijsheid is. Ik heb nog niet veel ervaring met dit soort dingen.

P.S. Er zit ook een wet/dry draaiknop op, wat kan ik hier mee??

Groetjes Jacob

AART
9 december 2007, 00:01
Je zou een extra switcher kunnen kopen en dan schakelen tussen de preamps. Je hebt de spullen al om het allemaal midi te doen.

Dan kan je dus de kanalen van je brunetti aanvullen met je axess en dat eenvoudig schakelen via je FCB1010.

Een gcx audio switcher kan dat volgens mij wel, misschien zijn er zelfs nog goedkopere oplossingen voor zulke simpele schakelingen, maar die ken ik niet allemaal(kijk eens opd e gcx site).

jacobhdejong
9 december 2007, 00:05
Je zou een extra switcher kunnen kopen en dan schakelen tussen de preamps. Je hebt de spullen al om het allemaal midi te doen.

Dan kan je dus de kanalen van je brunetti aanvullen met je axess en dat eenvoudig schakelen via je FCB1010.

Een gcx audio switcher kan dat volgens mij wel, misschien zijn er zelfs nog goedkopere oplossingen voor zulke simpele schakelingen, maar die ken ik niet allemaal(kijk eens opd e gcx site).

Ok Thnx

Alleen ik ben niet zo'n techneut hoor??
Kan ik zoiets zelf programmeren??

AART
9 december 2007, 00:11
Ja, met een beetje inlezen(zie de FAQ (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90781) in het rack subforum) moet dat zeker lukken.

Damster
9 december 2007, 00:34
3 kanalen te weinig??
Vertel eens waarom

jacobhdejong
9 december 2007, 08:01
3 kanalen te weinig??
Vertel eens waarom

Ik speel in een coverband, maar ook heel veel andere dingetjes.
Van Jazz tot metal
Vandaar

jacobhdejong
9 december 2007, 19:04
Je zou een extra switcher kunnen kopen en dan schakelen tussen de preamps. Je hebt de spullen al om het allemaal midi te doen.

Dan kan je dus de kanalen van je brunetti aanvullen met je axess en dat eenvoudig schakelen via je FCB1010.

Een gcx audio switcher kan dat volgens mij wel, misschien zijn er zelfs nog goedkopere oplossingen voor zulke simpele schakelingen, maar die ken ik niet allemaal(kijk eens opd e gcx site).

Zou misschien de ground control van voodoolab ook een goede optie zijn??

Valoosj
9 december 2007, 19:06
maak dan toch gewoon overdrives ofzo ipv meteen een 2e head?

Jimwoud
9 december 2007, 20:38
maak dan toch gewoon overdrives ofzo ipv meteen een 2e head?
Inderdaad ik zou eerder met boosters gaan werken om bijvoorbeeld van een rockgeluid op je 2e of 3e kanaal een metalsound te maken. en eventueel nog een overdrive distortion over je cleankanaal.

jacobhdejong
10 december 2007, 09:45
maak dan toch gewoon overdrives ofzo ipv meteen een 2e head?
Wie heeft het over een 2de head??

Daemon
10 december 2007, 10:12
En om nog even op een andere vraag terug te komen: de wet/dry knop.

Dit slaat op de effecten loop. Ik weet niet tot hoever de jouwe gaat, maar die op mijn amp gaat van 0-100%. Zo kun je zelf bepalen hoeveel van je orginele dry (droge) signaal van je amp gemixed wordt met het wet (effect) signaal van, in jouw geval, de gmajor. Dit heet een paralele fx loop. Hier wordt meestal 't volgende over gezegt:
"as a rule of thumb, the best method for using signal processors is to set the output of the processor itself to maximum effect (balance = 100%), and then mix the processed signal with the original signal via the fx-mix control to avoid the sound degradation an effects device might otherwise introduce".
Ik heb zelf echter met sommige apparaten way betere resultaten gehad door de fx loop gewoon in serieële mode te laten werken. Dan zet je die fx-mix knop op 100% (indien mogelijk op je amp), of je amp kan die mode zelf via een knopje activeren.

Voor het schakelen van preamps had AART je al een goede replye gegeven. Als je niet helemaal snapte wat hij hiermee bedoelde zou ik me even verdiepen in de faq's in het rack deel van het forum.

Valoosj
10 december 2007, 13:59
Wie heeft het over een 2de head??

Die H&K access... toch een 2e versterker dat je hebt

Kaboemba
10 december 2007, 16:35
Da's geen head maar een 19 inch preamp.

toneblo
10 december 2007, 16:38
precies... voor in je rack!!:satisfie:

Valoosj
10 december 2007, 17:45
ow, zo eentje dus

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/racktuner.jpg

Daemon
10 december 2007, 18:15
Damn, dat is nog eens een promo pic :P

toneblo
10 december 2007, 19:06
wauw....rack' em up baby!!:p

jacobhdejong
10 december 2007, 20:27
En om nog even op een andere vraag terug te komen: de wet/dry knop.

Dit slaat op de effecten loop. Ik weet niet tot hoever de jouwe gaat, maar die op mijn amp gaat van 0-100%. Zo kun je zelf bepalen hoeveel van je orginele dry (droge) signaal van je amp gemixed wordt met het wet (effect) signaal van, in jouw geval, de gmajor. Dit heet een paralele fx loop. Hier wordt meestal 't volgende over gezegt:
"as a rule of thumb, the best method for using signal processors is to set the output of the processor itself to maximum effect (balance = 100%), and then mix the processed signal with the original signal via the fx-mix control to avoid the sound degradation an effects device might otherwise introduce".
Ik heb zelf echter met sommige apparaten way betere resultaten gehad door de fx loop gewoon in serieële mode te laten werken. Dan zet je die fx-mix knop op 100% (indien mogelijk op je amp), of je amp kan die mode zelf via een knopje activeren.

Voor het schakelen van preamps had AART je al een goede replye gegeven. Als je niet helemaal snapte wat hij hiermee bedoelde zou ik me even verdiepen in de faq's in het rack deel van het forum.

OK Erg bedankt voor je uitleg

TOP!! Die van mij kan idd van 0 tot 100%

Daemon
11 december 2007, 14:07
You're welcome :) Om nog even terug te komen op dat eerdere verhaal: als ik mijn amp niet serieel (oftewel, mix op 100%) zette, kreeg ik een volume drop en meer tonesuck als dat ik nu heb in seriële mode (vrijwel geen tonesuck en 0,0 aan volumedrop). Ik zou in ieder geval rustig een tijdje uittrekken om alles te tweaken en uit te proberen :)

toneblo
11 december 2007, 16:18
best wel herkenbaar, zo nu na enkele weken in het gelukzalige bezit van een triamp, gewoon op 100 % levert het fijnste geluid op!!

Cab inmiddels lekker ingespeeld en gassen maar!!!:cooler:

Daemon
11 december 2007, 18:29
Glad to hear dat je ook zo tevreden met de triamp bent :)

Kaboemba
11 december 2007, 19:40
best wel herkenbaar, zo nu na enkele weken in het gelukzalige bezit van een triamp, gewoon op 100 % levert het fijnste geluid op!!

Cab inmiddels lekker ingespeeld en gassen maar!!!:cooler:

Hallo kap er nou is mee, straks baal ik nog van de verkoop.

toneblo
11 december 2007, 19:52
ik heb je begrepen Rob! ;)