PDA

View Full Version : Ibanez SZ4020FM, iemand ervaring mee?



timgte
8 december 2007, 23:40
Beste forummers,

Heeft iemand ervaring met de Ibanez SZ4020fm? Ik heb het forum afgezocht en kan er niks over vinden.

Alle info is welkom eigenlijk. Ik ga hem waarschijnlijk woensdag testen, maar hoor graag de mening andere gitaristen!

Ik ben vooral geinteresseerd in ervaringen met de pickups, de Seymour Duncan IBZ pickups.

Tnx!

s0ck
8 december 2007, 23:54
Is een heel mooie gitaar, wel vastgehouden en zonder versterking gespeeld, dus kan je weinig zeggen over zijn mogelijkheden.

Maar lees anders wat ervaringen via de volgende link.

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Ibanez/SZ4020+Prestige/10/1

crapton
9 december 2007, 08:29
Ik heb zelf een SZ520, maar ik dacht dat de PU's hetzelfde waren als de Prestige.

Er zit een HB103 (Duncan Distortion) en een HB101 (Duncan 59) in. Vergeleken met de meeste stock Ibanez PU's zijn deze heel goed en bruikbaar. De HB103 is uiteraard vrij aggressief, veel mid. De HB101 is warm en vol. Ik vind/vond ze goed klinken.

Ik heb ze toch uitgewisseld tegen een DiMarzio Air Norton (nek) en Virtual PAF (nek) omdat ik zo'n ongelofelijke freubelaar ben met die zooi, maar echt nodig was t niet. Die DiMarzio's maken m wel net iets beter, mn meer definitie/duidelijkheid.