PDA

View Full Version : Nieuw schatje! Ibanez Universe



TimoSomers
8 december 2007, 22:04
Vandaag was de dag.
De dag dat timo in de hemel vloog.
Hij zag engelen vliegen, gitaarspelend en zingend.
Hun gezang stopte echter, toen zij timo hoorden.
Zijn scheurende geluid kwam van een Ibanez uv777p-bk, en de muur van prachtige sound liet alle engelen stoppen met spelen.

Oftewel, 'keb vandaag een Ibanez uv777p-bk gehad !!!
Hij is zooooooooooooooooooooo vet, ben echt verliefd.
Super direct en duidelijk geluid, dikke scheur, megavet laag, flinke output, meer sustain dan een gibson van 4000 euro, prachtige cleans, wat wil een mens nog meer?
Ik ben er echt zupah blij mee. Dat word vanacht niet slapen :).
Foto's komen morge, als ik fatsoenlijk daglicht heb.

Luke-wannabe
8 december 2007, 22:12
Jah komtumaar met foto's. Maar helemaal zelf betaald? Is toch een behoorlijk dure gitaar..? Congrats!

Anders Destium
8 december 2007, 22:54
Gefeliciteerd ermee, 7snarig spelen is inderdaad hemels :rockon:

Kaïn
8 december 2007, 22:59
Is there any other guitar than a 7 string ;) ?

maare... FOTO'S!

Vonk
8 december 2007, 23:13
http://www.ibanezregister.com/images/images-uv/uv777pbk/uv777pbk-1998int.jpg
Voor als je een preview wilt hebben...

Soulflyhigh
8 december 2007, 23:23
Sweet! enneeeee... this thread is worthless whitout pics ;)

Rexke21
9 december 2007, 02:06
voa genre word 7 snarig vooral gebruikt?

grtz

a darker shade of grey
9 december 2007, 09:42
voa genre word 7 snarig vooral gebruikt?

grtz

Top 40......

Frisods
9 december 2007, 10:04
Top 40......

Hahahaha +1010600210401

Otje
9 december 2007, 11:18
Da's een hele mooie Universe.... Congrats!

TimoSomers
9 december 2007, 21:37
Ok, morgen foto's, de camera was spoorloos verdwenen .
Damn, ze is echt geweldig <333

Lennert
9 december 2007, 22:16
Damn! Een Universe :) Echt een droomgitaar van me! Gefeliciteerd! En schiet op met die foto's man! :D

interessander
9 december 2007, 22:30
Gefeliciteerd!!
Ik heb mezelf ooit beloofd om eens een universe te bemachtigen, maar dan wel een oudje, een zwarte of felgroene, die belofte moet ik toch maar eens nakomen.

Soulflyhigh
9 december 2007, 23:49
Gefeliciteerd!!
Ik heb mezelf ooit beloofd om eens een universe te bemachtigen, maar dan wel een oudje, een zwarte of felgroene, die belofte moet ik toch maar eens nakomen.
Same here. Die zwarte of een J-custom die zijn ook fantastisch 8)

Orpheo
10 december 2007, 00:05
voa genre word 7 snarig vooral gebruikt?

grtz

ik gebruik 'm voor jazz, funk, metal, blues, rock... eigenlijk voor alles. tis gewoon lekker veelzijdig.

DTmaster
10 december 2007, 00:24
Waarom vinden jullie ibanez nou goed t blijft altijd zeikerig klinken het is dan ook net alsof je je neus dichtknijpt !!!! koop gewoon een fender mensen, een ding wel die ibanezen zijn altijd wel een stuk mooier qua artwork alleen jammer dat het altijd zo kut klinkt.

en ja Fenders kunnen ook kut zijn maar zet er dan een JB-4 in en dan praten we nergens meer over.

Soulflyhigh
10 december 2007, 00:28
Waarom vinden jullie ibanez nou goed t blijft altijd zeikerig klinken het is dan ook net alsof je je neus dichtknijpt !!!! koop gewoon een fender mensen, een ding wel die ibanezen zijn altijd wel een stuk mooier qua artwork alleen jammer dat het altijd zo kut klinkt.

en ja Fenders kunnen ook kut zijn maar zet er dan een JB-4 in en dan praten we nergens meer over.
Dat ik hier op ga reageren zeg. Nou ja superieure bespeelbaarheid door fijne necks. Trouwens ik moet de eerste 7 snarige Fender nog tegenkomen die speelt als een jem/universe

Luke-wannabe
10 december 2007, 00:29
Sommige mensen blaten ook maar wat...

DTmaster
10 december 2007, 00:46
jongens luister dit gewoon dit is mijn Fender op een satriani stuk, dit past toch veel beter op dat nr dan met een ibanez het is gewoon dat gevoel dat je op geen andere gitaar kan krijgen.

http://media.putfile.com/Joe-Satriani---The-Extremist

Soulflyhigh
10 december 2007, 01:03
Sommige mensen blaten ook maar wat...
Ik laat het maar los denk ik...

De Beer
10 december 2007, 01:04
De mooiste 7 snaar imho....'t is dat ik hem/haar het geld niet waard vind naast een RG1527 van een fractie van die prijs.(met mijn inkomen)


Anders had er hier allang een aan de muur gehangen.

Congrats!!!

minoin
10 december 2007, 09:08
Vandaag was de dag.
De dag dat timo in de hemel vloog.
Hij zag engelen vliegen, gitaarspelend en zingend.
Hun gezang stopte echter, toen zij timo hoorden.
Zijn scheurende geluid kwam van een Ibanez uv777p-bk, en de muur van prachtige sound liet alle engelen stoppen met spelen.

Oftewel, 'keb vandaag een Ibanez uv777p-bk gehad !!!
Hij is zooooooooooooooooooooo vet, ben echt verliefd.
Super direct en duidelijk geluid, dikke scheur, megavet laag, flinke output, meer sustain dan een gibson van 4000 euro, prachtige cleans, wat wil een mens nog meer?
Ik ben er echt zupah blij mee. Dat word vanacht niet slapen :).
Foto's komen morge, als ik fatsoenlijk daglicht heb.

Gehad??? Voor je verjaardag of??? Please, geef mij zulke ouders, vrienden, familie!!!!
Verder een hele mooie plank, naar mijn mening de enige mooie gitaar van Vai.

Kim Wilson
10 december 2007, 09:12
Waarom vinden jullie ibanez nou goed t blijft altijd zeikerig klinken het is dan ook net alsof je je neus dichtknijpt !!!!
...
Huh...? :???:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_0526.jpg

Azrael
10 december 2007, 09:28
Ik vind nog altijd de JEM7VWH een erg mooie gitaar. De rest van de JEMs vind ik qua uiterlijk niet mooi. Helaas qua klank is het niks voor mij. Vind het maar dooie bakken vaak. Leuk voor een shred sound dat wel maar dat heeft al een hele lange poos geen interesse meer voor mij. Los daarvan vind ik de JEM gitararen zwaar overpriced. Koop dan een goede RG zeg ik altijd. Klinkt en speelt niet slechter maar kost een stuk minder.

TimoSomers
10 december 2007, 12:52
http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/P1010036.jpg

TimoSomers
10 december 2007, 12:53
http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/P1010040.jpg

TimoSomers
10 december 2007, 12:54
http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/P1010044.jpg

TimoSomers
10 december 2007, 12:55
http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/P1010057.jpg

Als jullie meer foto's willen dan hoef je maar te roepen =].
Die hierboven is van mijn UV en K7 bij elkaar <3.

TimmU
10 december 2007, 13:50
Waarom vinden jullie ibanez nou goed t blijft altijd zeikerig klinken het is dan ook net alsof je je neus dichtknijpt !!!! koop gewoon een fender mensen, een ding wel die ibanezen zijn altijd wel een stuk mooier qua artwork alleen jammer dat het altijd zo kut klinkt.

en ja Fenders kunnen ook kut zijn maar zet er dan een JB-4 in en dan praten we nergens meer over.
mafkees. ik heb ook een strat en een ibanez, en een ibanez valt zeker niet tegen. eerstvolgende aankoop word ook weer een ibbi!

iwamoto
10 december 2007, 13:51
mooi ding timo, als je eenmaal aan de 7 snaar zit, is het moeilijk er van af te stappen, of vind je van niet? :P

Wickerman
10 december 2007, 13:56
jongens luister dit gewoon dit is mijn Fender op een satriani stuk, dit past toch veel beter op dat nr dan met een ibanez het is gewoon dat gevoel dat je op geen andere gitaar kan krijgen.

http://media.putfile.com/Joe-Satriani---The-Extremist

Jij hebt ook leren spelen voor je kon spellen zeker ? :stop: Wat dat gevoel betreft; echte gitaristen halen uit de goedkoopste gitaren gevoel en hebben daar geen superdeluxe fender voor nodig.

@ TS; Da's een mooie plank ! Is het moeilijk aanpassen, een zevensnarige ?

Terence
10 december 2007, 14:29
Erg gave gitaar, gefeliciteerd ermee!

catmanx28
10 december 2007, 14:37
Gefeliciteerd met je Universe, DIe Steve Vai heeft zulke slechte ideeën
nog niet. Ik heb 's over een van de eerste Universe's gespeeld
met blaze II elementen.. Man o Man. Zo strak, zo gedefineerd
en modder vet.

Doe mij die ouwe types , die multicolor.

En 'k begrijp heel goed wat slapeloosheid betekent, ik ken
ook nie stoppen na 00:00 uur.

Harm
10 december 2007, 15:14
Gefeliciteerd met je Universe, DIe Steve Vai heeft zulke slechte ideeën
nog niet. Ik heb 's over een van de eerste Universe's gespeeld
met blaze II elementen.. Man o Man. Zo strak, zo gedefineerd
en modder vet.

Doe mij die ouwe types , die multicolor.

En 'k begrijp heel goed wat slapeloosheid betekent, ik ken
ook nie stoppen na 00:00 uur.

Die zijn wel supermooi ja!!!

Harm

TimoSomers
10 december 2007, 18:04
Dankjulliewel allemaal :).
Ik vind hem echt fantastisch, sta echt te kijken van de nek trouwens, heerlijk breed en plat, en unfinished dus lekker snel.
Ook de elementen zijn fantastisch, lekker veel output.

Dirk_Hendrik
10 december 2007, 18:22
Gefeli met je nieuwe plank Timo!!

En laat de azijnpissers maar lekker mekken ;)

iwamoto
10 december 2007, 18:28
@ TS; Da's een mooie plank ! Is het moeilijk aanpassen, een zevensnarige ?
ik heb ook na 3x een 6 snarige gespeeld te hebben, een 7 snarige gekocht, ik was er in de winkel al aan gewend, maar er zijn ook mensen die er echt niet aan kunnen wennen

aangezien timo ook al een K7 heeft zal hij er snel aan gewend zijn ;)

TimoSomers
10 december 2007, 19:05
Ik heb het 1e jaar op een 6 snarige gespeeld, daarna m'n K7 gekocht.
Af en toe tussedoor keer 6 snarig hier en daar, voor mij maakt het geen verschil.
Ik vind 7 snarig fijner spelen, maar ik ben op allebei even nauwkeurig/snel, dus ik heb alleen maar het voordeel van een hogere tonale diversiteit.
Aanpassen was voor mij geen probleem, duurde ongeveer een dag, toe wou ik niks anders meer.

iwamoto
10 december 2007, 19:08
idem dito, ik wou ook niets anders meer, soms merk ik wel dat ik op een 6 snaar lager wil als dat ik kan :p vooral soleren is heerlijk omdat je veel diverser kan spelen

go 7 strings!!!

De Beer
10 december 2007, 19:15
Wat voor stemming spelen julle,

Ik ben zelf overgestapt van standaard tuning met lage B (B,E,A,D,G,b,e)
naar bariton met hoge e (B,E,A,D,Fis,b,e)heerlijk voor accoorden werk, geeft net effe een mooie harmonic mee. Mooie 7 string accoorden. En makkelijker uit te wisselen met een spare gitaar in bariton stemming.

Is effe lastig om er doorheen te denken, maar heerlijk.

TimoSomers
10 december 2007, 20:29
Bariton met hoge E lijkt me ook erg gaaf!
Ik speel met m'n K7 in een A (ADGCFAD)
Met mijn Universe nu ff Bb (BbEbAbDbGbBbEe(b is een molletje)

Anders Destium
10 december 2007, 22:19
Gave plank(en)!

Ik speel zelf BEADGBE, min of meer standaard dus ;)




>DT Master
Fenders stinken. Ik kan het weten, ik heb er een.

DTmaster
10 december 2007, 22:46
Fenders stinken ?? hahaha tis maar net welke je hebt je moet hem ook wel custemizen natuurlijk dus aan 3 single coils ga je niet genoeg krijgen tenzij je Eric clapton wil spelen, ik zelf heb er een JB-4 bij de Bridge gedaan en daarna 2 Single Coils zodat je de meeste gevarieerde setting hebt die je kan krijgen en dit ding rocked nu echt als een motherfucker check dit maar.


http://media.putfile.com/gunsroses---You-could-be-mine

http://media.putfile.com/Whitesnake-my-own-Still-of-the-night-

Luke-wannabe
10 december 2007, 22:48
Fenders stinken ?? hahaha tis maar net welke je hebt je moet hem ook wel custemizen natuurlijk dus aan 3 single coils ga je niet genoeg krijgen tenzij je Eric clapton wil spelen, ik zelf heb er een JB-4 bij de Bridge gedaan en daarna 2 Single Coils zodat je de meeste gevarieerde setting hebt die je kan krijgen en dit ding rocked nu echt als een motherfucker check dit maar.


http://media.putfile.com/gunsroses---You-could-be-mine

http://media.putfile.com/Whitesnake-my-own-Still-of-the-night-
Jezus koop dan iets anders als je zo wilt klinken :p En je Wihitesnake clipt aan alle kanten!

rickert
10 december 2007, 22:48
Er zijn van die dingen, die noemen ze "smaken", en die verschillen nog wel eens!!!

Luke-wannabe
10 december 2007, 22:49
Maar ik heb de beste smaak!

TimoSomers
10 december 2007, 22:52
Ok, die Fender van DTMaster klinkt wel erg lekker, alleen jammer dat het echt niet meer als een strat klinkt, maar veel meer richting les paul, en zelfs heeeeel veel weg heeft van een goeie RG .

DTmaster
10 december 2007, 23:05
ja maar dat is alleen omdat ik hem een extra boost heb gegeven via mijn POD XT, maar een paar knoppen naar rechts en alles wat de Fender bekend heeft gemaakt haal ik er zo uit, maar ik ben een veelzijdige muzikant en dan zoek ik ook een veelzijdige gitaar en uit deze haal ik alles behalve jazz dat geef ik toe.

TimoSomers
10 december 2007, 23:25
ja maar dat is alleen omdat ik hem een extra boost heb gegeven via mijn POD XT, maar een paar knoppen naar rechts en alles wat de Fender bekend heeft gemaakt haal ik er zo uit, maar ik ben een veelzijdige muzikant en dan zoek ik ook een veelzijdige gitaar en uit deze haal ik alles behalve jazz dat geef ik toe.

Fijne dingetjes die podjes :).
Maar klinkt lekker iig.

Misery Signals
11 december 2007, 01:46
ja maar dat is alleen omdat ik hem een extra boost heb gegeven via mijn POD XT, maar een paar knoppen naar rechts en alles wat de Fender bekend heeft gemaakt haal ik er zo uit, maar ik ben een veelzijdige muzikant en dan zoek ik ook een veelzijdige gitaar en uit deze haal ik alles behalve jazz dat geef ik toe.

DT wat praat jij als een gare aap man... Met je gezeik over een JB... Ik heb drie gitaren met een JB in de brug (Gibson LP Custom, ESP Horizon Custom en Framus Diablo Pro) en die spelen alledrie zo te horen jouw Fendertje al naar huis. Ik vind het een plat slecht hardrock geluid, typisch iets wat uit een Fender met humbucker komt...

Fenders kunnen voor velen fantastische gitaren zijn (voor mij niet zo, ik haat bv al de feel van de neck en playability maar smaken verschillen natuurlijk, respect voor het merk) maar dan een mooi single coil geluid waarvoor ze bekend staan.
Jij hebt het type van een vis-noch-vlees gitaar, zou hem voor geen geld van de wereld willen...

Orpheo
11 december 2007, 01:57
DT wat praat jij als een gare aap man... Met je gezeik over een JB... Ik heb drie gitaren met een JB in de brug (Gibson LP Custom, ESP Horizon Custom en Framus Diablo Pro) en die spelen alledrie zo te horen jouw Fendertje al naar huis. Ik vind het een plat slecht hardrock geluid, typisch iets wat uit een Fender met humbucker komt...

Fenders kunnen voor velen fantastische gitaren zijn (voor mij niet zo, ik haat bv al de feel van de neck en playability maar smaken verschillen natuurlijk, respect voor het merk) maar dan een mooi single coil geluid waarvoor ze bekend staan.
Jij hebt het type van een vis-noch-vlees gitaar, zou hem voor geen geld van de wereld willen...

ben 't behoorlijk met je eens, maar ik heb alleen niet de JB, in geen enkele gitaar :)

DTmaster
11 december 2007, 09:51
DT wat praat jij als een gare aap man... Met je gezeik over een JB... Ik heb drie gitaren met een JB in de brug (Gibson LP Custom, ESP Horizon Custom en Framus Diablo Pro) en die spelen alledrie zo te horen jouw Fendertje al naar huis. Ik vind het een plat slecht hardrock geluid, typisch iets wat uit een Fender met humbucker komt...

Fenders kunnen voor velen fantastische gitaren zijn (voor mij niet zo, ik haat bv al de feel van de neck en playability maar smaken verschillen natuurlijk, respect voor het merk) maar dan een mooi single coil geluid waarvoor ze bekend staan.
Jij hebt het type van een vis-noch-vlees gitaar, zou hem voor geen geld van de wereld willen...


hahaha dat moet jij weten, ik speel er lekker op en het laat mij koud of je het een " vis-noch-vlees gitaar vind " ik kan alles eruit halen wat voor belangrijk is en that's it.

M Kactus
11 december 2007, 10:03
Echt een mooie gitaar, Timo! Hoort bij de absolute topgitaartjes! Ik zou er misschien ook een bariton van maken, omdat je nu toch kan afwisselen.
Bruut! Zo'n zevensnaar is iets wat mijn sappen ook nog doet vloeien... Maar kom je zo niet hard in het bereik van de bassist ?

Aan de kleutertjes hierboven: DTMaster, het gaat hier niet over jouw superieure gitaar.

Riky
11 december 2007, 11:18
Aan de kleutertjes hierboven: DTMaster, het gaat hier niet over jouw superieure gitaar.


idd



Very nice guitar timo!! echt top ding! jarenlang plezier gegarandeerd

TimoSomers
11 december 2007, 12:30
Bedankt peepz :).
@ Kactus: Dankje :), ja zit wel te denken over een Bariton, maar ik ben op dit moment echt verliefd op de lage B (A in mijn geval), dus moet nog ff kijken.
Ik kom trouwens nu wel zeker in de buurt van het bereik van mijn bassist, vooral omdat hij nog een goedkoop 4 snarig basje heeft, en nog geen goeie versterker, ik klink vaak lager dan hem.
Maar binnekort krijgt ie goeie gear, dus dan is het geen probleem meer.

Kaboemba
11 december 2007, 12:50
Niet mijn ding Timo maar wat er wel mooi aan is is dat het duizenddingendoekje is als b.v. een fender strat.
Je ziet er in een jaar honderden hier langs komen en zelden springt er 1 uit.
De jouw gitaar wel (al is het mijn smaak niet).

Enne als iemand een strat met hum veelzijdig vindt dan heb diegene nog nooit verder gekeken.

Dirk_Hendrik
11 december 2007, 13:05
hahaha dat moet jij weten, ik speel er lekker op en het laat mij koud of je het een " vis-noch-vlees gitaar vind " ik kan alles eruit halen wat voor belangrijk is en that's it.

En dat vind je zo belangrijk dat je het lekker door iemands "Ik ben blij met m'n nieuwe aanwinst" heen moet lopen trollen met je eigen kort door de bocht generaliserend kutmeninkje!?? Als je zo tevreden bent met je strat en je er alles zo goed mee kunt, maak daar dan zelf een nieuw topic over aan maar ga niet hier lopen zeiken.

trut

iwamoto
11 december 2007, 13:30
ik speel gewoon B E A D G B E
@meneer de kaktus,
dat valt best mee hoor, althans, bij mij valt het best mee, zo vaak kom ik niet in het bereik van onze bassist, meestal alleen expres om met zn 2e lekker laag te gaan :)

@DTmaster: er bestaat geen betere gitaar, dat heet smaak
hoewel de 7 snaren van mij en timo vast beter klinken als die klomp zaagsel van jou ;)

Orpheo
11 december 2007, 13:32
7 snaar-gitaren zijn gaaaffff!!!! gefeli met je axe :) Ik heb een jaar geleden een anderson 7 snaar in huis gehad (te 'leen') en ik moet zeggen dat dat ding de aanleiding was om mijn epi 7 snaar V te kopen. verslavende gitaren!

marter544
11 december 2007, 15:23
Fenders stinken ?? hahaha tis maar net welke je hebt je moet hem ook wel custemizen natuurlijk dus aan 3 single coils ga je niet genoeg krijgen tenzij je Eric clapton wil spelen, ik zelf heb er een JB-4 bij de Bridge gedaan en daarna 2 Single Coils zodat je de meeste gevarieerde setting hebt die je kan krijgen en dit ding rocked nu echt als een motherfucker check dit maar.


http://media.putfile.com/gunsroses---You-could-be-mine

http://media.putfile.com/Whitesnake-my-own-Still-of-the-night-

Dus je zegt dat Fenders de beste gitaren zijn, maar je moet ze wel aanpassen anders kun je er alleen Eric Clapton mee spelen? Ik weet niet hoor, maar dat spreekt elkaar nogal tegen. En zo geniaal vind ik je clips niet klinken, doe me dan maar een dikke plank mahonie.

On-topic: Vet ding! Gefeliciteerd! Mag ik vragen wat dat geintje nou precies heeft gekost? :sssh:

Azrael
11 december 2007, 15:26
En zo geniaal vind ik je clips niet klinken, doe me dan maar een dikke plank mahonie.


Het is een POD XT beste mensen..........geen echte amp. Daar zit het grote verschil.

TimoSomers
11 december 2007, 16:53
Dus je zegt dat Fenders de beste gitaren zijn, maar je moet ze wel aanpassen anders kun je er alleen Eric Clapton mee spelen? Ik weet niet hoor, maar dat spreekt elkaar nogal tegen. En zo geniaal vind ik je clips niet klinken, doe me dan maar een dikke plank mahonie.

On-topic: Vet ding! Gefeliciteerd! Mag ik vragen wat dat geintje nou precies heeft gekost? :sssh:

+1

Thanks :)!
Adviesprijs is 2200 euro, maar ik heb hem voor 1400, want hij was bij Max Guitars ooit besteld maar nooit opgehaald, dus vandaar dat ik hem zowat voor de inkoopsprijs heb :).
(Nja praktisch gezien heb ik 0 euro betaald, want heb hem gekregen, maar toch :p).

DTmaster
11 december 2007, 17:04
dat cliping had meer te maken met mijn opname techniek omdat ik teveel wav bestandjes had waardoor the pitch te hoog werd doorgevoerd en dus ging clippen.

en ff in te gaan wat Azrael zei, zkerz te weten dat dit een groot verschil is, het liefst liefst werk ik ook met echt spul maar die POD XT is gewoon fucking handig voor opnames.

Wickerman
11 december 2007, 17:08
dat cliping had meer te maken met mijn opname techniek omdat ik teveel wav bestandjes had waardoor the pitch te hoog werd doorgevoerd en dus ging clippen.

en ff in te gaan wat Azrael zei, zkerz te weten dat dit een groot verschil is, het liefst liefst werk ik ook met echt spul maar die POD XT is gewoon fucking handig voor opnames.

Open je eigen fender-over-line6-topic, lul :angry:

pikasso
11 december 2007, 17:25
oei, gave plank. Gefeliciteerd man.
Tis natuurlijk geen Zion, wat daarmee ben je pas echt veelzijdig.. nu ik nog (sorry, kom het niet laten.........)

Ooit wil ik ook nog een Universe.