PDA

View Full Version : semi-akoestische gitaar op elek-versterker?



Wiellem
8 december 2007, 22:04
Ik vroeg me zojuist af of ik mijn semi-akoestische Aria gitaar ook gewoon op mijn elektrische gitaarversterker kan aansluiten? Of moet het perse op een versterker voor akoestische gitaren, die gebruik ik nu maar ik hoorde laatst dat iemand distortion gebruikte op zijn semi-akoestische gitaar.

Kan het en als het kan kan het kwaad?

(versterker Roland Cube 60)

marter544
8 december 2007, 22:42
Dat kan prima hoor, alleen met meeste versterkers klinkt het gewoon niet zo lekker, omdat er geen tweeter in zit. Maar ik denk juist omdat jij een cube hebt, dat et best goed moet gaan (er zit een microfoon stand op toch? probeer dat eens, ik denk dat ie dan best lekker klinkt).

Wiellem
9 december 2007, 11:19
(er zit een microfoon stand op toch? probeer dat eens, ik denk dat ie dan best lekker klinkt).

Ik weet niet wat je bedoeld met een microfoon stand?

En het kan geen kwaad want ik dacht iemand in d emuziekwinkel gezegd hebben te horen dat het beter is van niet om te doen.

ben vanhoof
9 december 2007, 12:24
kan echt geen kwaad hoor! Ik doe het soms op mijn buizenversterker en dat gaat best. Op onze pa set klinkt het natuurlijk wel beter.

Jim Haagmans
9 december 2007, 22:57
heb laatst ook mijn semiakoestic in mijn marshall(marshall!) geplugd, en klonk me heel erg goed in de oren eigenlijk! verassend! maar denk wel dat als je het in een bandje doet ofzo (ofwel op hoger volume) dat er weinig van overblijft..

ColourofFire
9 december 2007, 23:05
Kan best :) er zijn zelfs bands die dat op het podium doen, klinkt niet altijd evengoed, maar het is iig niet schadelijk.

iWishmaster
10 december 2007, 14:49
Zet voor de zekerheid het volume laag en geen gain als je 'em aanzet, rondzang kan oorverdovend zijn ... Maar ik speel met een akoustische gitaar op mn line 6, gaat prima zolang ik maar een eindje van de amp af ga zitten. Het geluid is alleen niet echt om over naar huis te schrijven ...

Wiellem
10 december 2007, 15:20
Ik heb het geprobeert ik houd het wel bij mijn kleine akoestische versterkertje :)