PDA

View Full Version : Originele relic-methoden



Rude Perception
8 december 2007, 20:11
Op welke originele manier hebben jullie je gitaar gerelict?

De medegitarist in m'n band gaat binnenkort naar een schietvereniging om een paar gaten door z'n (crappy) gitaartje heen te laten jassen...

JeeBee
8 december 2007, 20:18
Oooo, en dan hoort bij relicmethoden? Origineel en maf is het wel, maar ik zie het toch niet als relicken...... :stop:

sinneD
8 december 2007, 20:20
paar ricochets (of hoe je dat schrijft) zou er misschien wel vet uit zien ^^

echt helemaal gaten hoeft van mij dan weer net niet

Rude Perception
8 december 2007, 20:41
Oooo, en dan hoort bij relicmethoden? Origineel en maf is het wel, maar ik zie het toch niet als relicken...... :stop:

Relic is toch het opzettelijk vernaggelen van je gitaar:satisfie: ?

s0ck
8 december 2007, 20:54
ik zou zeggen gooi hem van een flatgebouw :)

Snap dat hele relic gedoe niet, als ik gebruikers sporen wil hebben dan speel ik er wel 20 jaar op :P hoe je ze tenminste niet te faken.

'66 special
8 december 2007, 20:56
Relic is toch het opzettelijk vernaggelen van je gitaar:satisfie: ?
Daar komt het wel op neer...... maar de opzet is om door het aanbrengen van slijtplekken enzo de gitaar er uit te laten zien als een gitaar van 40 (of meer) jaar oud. Dat schijnt men mooi te vinden :chicken: .

Van Dattum
8 december 2007, 20:59
Op welke originele manier hebben jullie je gitaar gerelict?

De medegitarist in m'n band gaat binnenkort naar een schietvereniging om een paar gaten door z'n (crappy) gitaartje heen te laten jassen...

http://i62.photobucket.com/albums/h104/hertog01/M190_houwitser.png

This should do the trick....

s0ck
8 december 2007, 21:02
lol @ van dattum :hippie:

Wausser
8 december 2007, 21:02
Ik snap echt niet waarom je een gitaar bewust beschadigt

EricSw
8 december 2007, 22:14
Ja, dat lijkt me ook leuk om gaten in een gitaar te knallen.

Zolang het andermans gitaar is........ :cooler:

EricSw
8 december 2007, 22:19
Ja, dat lijkt me ook leuk om gaten in een gitaar te knallen.

Zolang het andermans gitaar is........ :cooler:

Dat zal trouwens nog vies tegenvallen.
Een .22 kogeltje zal er met moeite doorheen komen.
Grotere kalibers zullen waarschijnlijk aan de kant van het uitschot flinke brokken hout eruit scheuren.
Ik denk niet dat het er fraai komt uit te zien.

Van Dattum
8 december 2007, 22:30
Ik denk dat er idd weinig van heel blijft...... Ik heb vanuit mijn diensttijd (ja, ik ben zo oud....) enige ervaring in kalibers groter dan .22 en een gitaarbody gaat gewoon aan splinters....

Stratman70
8 december 2007, 23:25
Relic...tja... opzettelijk een gitaar "oud' maken... kweetniet. Maar een hele oude, doorgeleefde gitaar is natuurlijk wel heel mooi.

http://i233.photobucket.com/albums/ee187/Stratman70/Strat.jpg

JeeBee
9 december 2007, 00:06
Ik zie toch wel een duidelijk verschil tussen het toetakelen van een gitaar of het bewust nabouwen en nabootsen van een vintage gitaar.
Bij die laatste soort relics wordt de gitaar geheel gebouwd volgens de originele specs, met zoveel mogelijk de oorspronkelijke onderdelen en materialen....
Daar worden dan kunstmatig ook gebruikerssporen op aangebracht maar zo realistisch mogelijk....Zeker als het door een professionele custom shop gedaan
wordt van een topmerk zijn het ook echte topgitaren....

Rude Perception
9 december 2007, 03:03
Ik denk dat er idd weinig van heel blijft...... Ik heb vanuit mijn diensttijd (ja, ik ben zo oud....) enige ervaring in kalibers groter dan .22 en een gitaarbody gaat gewoon aan splinters....

LOL, de zanger had even de schietvereniging gebeld. Die gast zei dat een .22 het wel zou doen.
Ik ben zelf ook tegen relic, maar dit vond ik toch wel een erg mooi idee, zeker omdat het niet mijn gitaar is.

Johnny V
9 december 2007, 17:32
Ik denk persoonlijk dat de gitaar dit niet zal overleven, door de grote schokgolf zou het body in enkele stukken vliegen denkek, een mooi kogelgat krijgen lijkt me onrealistisch.

hezz
10 december 2007, 13:34
Bij een dure goede gitaar zou ik het nooit doen... maar wanneer ik mijn oude strat-kopie zie waar ik mee begonnen ben heb ik toch wel echt de drang de body te mishandelen. Zoals op de foto hierboven bijvoorbeeld, ziet er echt super uit. Hoe zou ik dat kunnen nabootsen? Verbranden? Schuren? Over de ruwe grond mee slepen?

manu
10 december 2007, 15:26
Bij een dure goede gitaar zou ik het nooit doen... maar wanneer ik mijn oude strat-kopie zie waar ik mee begonnen ben heb ik toch wel echt de drang de body te mishandelen. Zoals op de foto hierboven bijvoorbeeld, ziet er echt super uit. Hoe zou ik dat kunnen nabootsen? Verbranden? Schuren? Over de ruwe grond mee slepen?

ik heb 2 katten in huis en heb gewoon een oude squire naast de kattenkrabpaal gezet..ziet nu niet anders uit....

laurence
10 december 2007, 16:29
hmm ben wel benieuwd hoe dat eruit komt te zien met die kogelgaten. Ook al komt er een of ander mega-gat aan de achterkant.. heeft ook wel wat he voor sommige mensen :satisfie:

WillemdaGuide
10 december 2007, 16:32
[QUOTE=Rude Perception]Op welke originele manier hebben jullie je gitaar gerelict?


euh... door er lang en veel op te spelen?!?

toneblo
10 december 2007, 16:35
...ben ook zeer benieuwd....pics worden verwacht uiteraard!!:cooler:

8-) eerst schieten..... dan praten!:rockon:

Tho
10 december 2007, 16:52
Op welke originele manier hebben jullie je gitaar gerelict?

De medegitarist in m'n band gaat binnenkort naar een schietvereniging om een paar gaten door z'n (crappy) gitaartje heen te laten jassen...

PANG!!! Dwars door de neck of brughumbucker heen. dom idee

Wickerman
10 december 2007, 16:55
Zou het zoals bij mensen zijn ? Mooie ingangswonde, bloody uitgang ?

omni
10 december 2007, 16:57
Is natuurlijk al een keer gedaan:
http://video.google.com/videoplay?docid=-2357924430343574696&hl=en
filmpje in twee delen. Wel grappig omdat het vooral gaat over de praktische kant van zo'n onderneming en dan natuurlijk geplaatst in het altijd gezellige Amerika, waar iedereen bij voorbaat al gesued gaat worden ;)

Tho
10 december 2007, 16:57
Zou het zoals bij mensen zijn ? Mooie ingangswonde, bloody uitgang ?

De verhouding is ongeveer:

Magnum vs. gitaar

Leopard vs. mens

:hippie: