PDA

View Full Version : Versterker voor in een band..



Jellyfish00
8 december 2007, 15:17
Hmm ik ben dus op zoek naar iets dat goed genoeg is, en hard genoeg is om in een band te spelen. ik speel van rock tot metal, dus dikke distortion is belangrijk maar ook clean moet het een beetje op een boterham passen. Ik speel op een squiertje (i know i know, niet goed).. Ik ben bereid maximaal 400 euro te besteden.

Maar nou vraag ik me af of ik die amp ook kan gebruiken thuis, want ik heb een kamertje van ongeveer 2 bij 4 geloof ik xD, knal je dan niet de ramen eruit met zo'n ding, het lijkt me ook zo vaag om op volume 0,001 te gaan spelen. Alvast bedankt voor jullie reacties.

TimmU
8 december 2007, 15:40
Hmm ik ben dus op zoek naar iets dat goed genoeg is, en hard genoeg is om in een band te spelen. ik speel van rock tot metal, dus dikke distortion is belangrijk maar ook clean moet het een beetje op een boterham passen. Ik speel op een squiertje (i know i know, niet goed).. Ik ben bereid maximaal 400 euro te besteden.

Maar nou vraag ik me af of ik die amp ook kan gebruiken thuis, want ik heb een kamertje van ongeveer 2 bij 4 geloof ik xD, knal je dan niet de ramen eruit met zo'n ding, het lijkt me ook zo vaag om op volume 0,001 te gaan spelen. Alvast bedankt voor jullie reacties.
wat denk je zelf? Je zoekt een versterker die erg hard kan om in een band te spelen. Dat klinkt dus minder als je em thuis gebruikt,tenzij op hoog volume. Heb een keer de setup die in de oefenruimte thuis gehad, en toen is gewoon aangezet op het volume waarop ie daar ook stond, en toen kwamen buren van 4 huizen verder even vragen of het wat zachter mocht. Afradertje, kapotte drinkglazen enzo. Niet cool. eventueel een powersoak gebruiken? dat schijnt nog wel cool te klinken.

Jellyfish00
8 december 2007, 15:47
Bedankt, maar heb je nog suggesties? daar was ik vooral naar opzoek.

marter544
8 december 2007, 16:03
2e hands Marshall VS100 (de 2e serie valvestate dus), die klinkt erg goed, helemaal voor wat je er voor betaalt! De eerste serie heb ik geen ervaring mee dus kan ik niks over zeggen. Of een 2e hands Randall RG75, klinkt ook erg goed voor et geld vind ik zelf. Ik ben nu zelf aan het sparen voor een Mesa/Boogie mark IV (of Engl, moet ik nog even zien), maar ik vind m'n RG75 ook prima klinken.

Jimwoud
8 december 2007, 16:28
Peavey Bandit is ook een leuke versterker voor thuis en op het podium,\en zijn ook nog eens goed te betalen 150-200 euro

Azrael
8 december 2007, 16:34
Gewoon een winkel langs gaan. Testen testen testen. Volume hard en extreem zacht en dan gewoon luisteren luisteren luisteren.

Jellyfish00
8 december 2007, 16:46
Bedankt voor de snelle reacties allemaal :)

Mitch
8 december 2007, 19:04
DOor je budget ga je al gauw naar transistor, zoals al gezegd. Het kan wel met buizen, maar dan zit je al gauw een eind duurder. Het voordeel van transistorversterkers is dat ze relatief licht zijn en net zo aardig klinken op laag volume als op hoger volume. Wat wel vaak een zwak punt is, is dat de speakers in dat soort versterkers van lage kwaliteit zijn. Zo'n amp zou je dus altijd nog een beetje kunen upgraden voor weinig door er een iets betere speaker in te hangen, hoeft niet duur te zijn en is niet moeilijk.

yhcmarc
8 december 2007, 19:17
400 euro .. zou je toch wel een leuke peavey valve king combo voor moeten kunnen kopen lijkt ..

TimmU
8 december 2007, 20:11
400 euro .. zou je toch wel een leuke peavey valve king combo voor moeten kunnen kopen lijkt ..
volgens mij zijn die ietsje duurder, die combo's .
En ja, misschien is transistor wel wat voor jou! Kijk is naar een Fender Cyber Deluxe of iets dergelijks. Ik heb altijd vooroordelen over transistors, maar die versterkers klinken wel cool!:)
Fender Cyber Twin ook trouwensch!

Rormo
8 december 2007, 21:01
400 euro .. zou je toch wel een leuke peavey valve king combo voor moeten kunnen kopen lijkt ..

De 50Watter daarvan is 450 dacht ik. Maar zeker wel de moeite waard om voor door te sparen volgens velen (ga hem zelf komende week eens aan de tand voelen).

CrudeSapphire
8 december 2007, 21:52
Ik vind een squiertje wel vet :p

Pomp er en emg in man!

Jellyfish00
9 december 2007, 12:51
Bedankt voor de reacties allemaal jongens :) Wat is eigenlijk ongeveer het minimum-vermogen om een beetje te gaan optreden..?

Rormo
9 december 2007, 13:51
Dat hangt van zo veel dingen af. Het verschilt per versterker. Het hangt ook af van het aantal speakers in de versterker. Een 30W buizenversterker zal genoeg zijn, bij transistors zou ik toch uitgaan van minimaal 60W. Maar dat wil niet zeggen dat er daar onder geen versterkers zijn die niet zullen voldoen. Meer een soort richtlijntje.

Lexvandoef
9 december 2007, 14:28
Hangt ook van de versterker af, ik heb een crappy stagg versterkertje van 15W gehad, daar zou ik echt niet mee op durven treden, maar ik speel dus live wel weer met een Vox AC15, ook 15W, maar absoluut niet crappy.

Jellyfish00
9 december 2007, 16:01
die peavey valve king (112..?) lijkt me wel wat.. is het niet alleen een beetje te bluesy / jazzy...? ik speel vooral rock - metal..

dr.distortion
9 december 2007, 16:27
Ik heb zelf de 112 combo met een gesloten 212 cab eronder. Voor rock helemaal goed. Voor metal zou ik er een ts-achtig pedaal voor gooien, bijvoorbeeld de digitech bad monkey (blijf je goedkoop aan de prijs) Als ik je een tip mag geven: ga voor de 212 combo of de head, dez zijn 50 eurie duurder dan de 112 combo, is een vetter geluid dan de 112 combo. Daarom heb ik er ook een 212 cab onder gezet, de 112 stock vond ik wat te schreeuwerig / schel en dun.

fenderke
9 december 2007, 20:35
mss ook eens gaan kijken naar de line 6 spider III ( 75,150 watt )
Speelt lekker :d :rockon:

Jellyfish00
10 december 2007, 16:39
mss ook eens gaan kijken naar de line 6 spider III ( 75,150 watt )
Speelt lekker :d :rockon:
Heb heel veel mensen gehoord die zeggen dat ie voor geen meter klinkt, maar ik zal hem eens testen..

Azrael
10 december 2007, 16:41
Heb heel veel mensen gehoord die zeggen dat ie voor geen meter klinkt, maar ik zal hem eens testen..

Agh, hij klinkt inderdaad voor geen meter vind ik maar niet iedereen zal zich er aan storen. Er is een publiek voor.