PDA

View Full Version : De gitaar die je nooit weg had moeten doen....



Otje
8 december 2007, 14:58
Door mijn GAS-verleden heb ik heel wat gitaren in huis gehad en later weer verkocht (om de nieuwe hebbedingetjes van te kunnen betalen). Meestal heb ik daar niet wakker van gelegen, maar sommige gitaren had ik nooit weg moeten doen.

Een van de allereerste SQUIER Stratocasters. Dit waren gewone made-in-USA Fender Strats met een ander logotje erop, bedoeld om te kijken of er een markt was voor goedkopere gitaren. Die eerste Squiers waren onwijs goed en ik had er een. Het was een sunburst met een vintage profiel hals met kleine, lage frets. Geweldige gitaar. Weet niet eens meer wanneer ik 'm weggedaan heb, moet ergens in de jaren '80 zijn geweest. Dom dom dom.

http://www.chrisguitars.com/fen90squier-usa-bk-pair.jpg

Een Gibson Explorer, naturel, met goudkleurige hardware en elementen. Inclusief originele koffer. Deze heb ik maar kort gehad. Weggedaan omdat de lak van de hals plakkerig was en ik niet de moeite nam om dat op te lossen. Da's knap stom want deze gitaar klonk als een huis en zag er schitterend uit. Dom dom dom dom.

http://www.dkimages.com/discover/previews/780/616751.JPG

Een Martin D15. Een fantastisch instrument. Moest weg omdat er een of andere flitsende elektrieke moest komen. Superdom natuurlijk.

http://www.victorlitz.com/images/d15.jpg

De gitaar waar ik het meeste op gespeeld heb, talloze nummers of geschreven heb en gigs mee heb gedaan, die heb ik ook niet meer. Maar daar heb ik geen spijt van. Er zaten geen liedjes meer in en ik was erop uitgekeken. Dat was een Fender Telecaster, sunburst, esdoorn hals. Er zaten af-fabriek Lace Sensor elementen in maar die gitaar heb ik compleet laten verbouwen. Nieuwe frets erin, Seymour Duncan Alnico Pro II elementen erin (HSS) en een non-locking trem (weet niet meer welk type). Ben benieuwd wie 'm nu heeft...

Welke droomgitaren hebben jullie allemaal verpatst?

barno
8 december 2007, 15:10
Heb es een Dano 56 U2 cream gehad, die ik voor een vlugge buck heb verkocht, speelde toen nog geen slide, nu wel, en dat gitaartje was er perfect voor, radius 0 als ik me goed herinner.

barno
8 december 2007, 15:13
Een van de allereerste SQUIER Stratocasters. Dit waren gewone made-in-USA Fender Strats met een ander logotje erop, bedoeld om te kijken of er een markt was voor goedkopere gitaren.

Is dit echt zo? wist ik niet, dan heb je idd terecht spijttt :)

bass blom
8 december 2007, 15:26
deze

http://nl.youtube.com/watch?v=yNQNfdnxozU

mijn peavy vandenberg :chicken:

StereoX
8 december 2007, 16:02
m'n gibson flying v gothic. had toen geld nodig voor een goede bas voor m'n band in die tijd. blijft gewoon een uibervette gitaar die en heerlijk speeld en bruut klinkt. misschien ooit maar weer een te pakken zien te krijgen

Orpheo
8 december 2007, 16:07
mijn wijnrode LP custom uit 1976 en mijn natural custom uit 1976. ook baal ik, soms, van het ruilen van mijn PRS Swampash special en de PRS mccarty rosewood hals. soms mis ik mijn ouwe charvel model 6, en soms mijn ouwe gretsch, en soms mijn strat. al met al, echter, heb ik er over 't algemeen leukere gitaren voor terug gekregen (alleen de natural custom was was minder handig, maar ey, ik heb er nu een '75 custom gold sparkle voor terug :) )

Les Paul R8
8 december 2007, 16:52
De enige waar ik spijt van gekregen heb, is een rode Gibson Les Paul special DC faded. Die moest ik zo nodig ruilen tegen een CMW Studiocage (geweldige amp overigens).
Gelukkig kon ik hem weer terug kopen (Bedankt Chris :D).

Andere gitaren die ik verkocht heb:
Gibson Les Paul Gary Moore
Yamaha SG2000 (Wel jammer, maar geen spijt van)
Washburn PS500
Silvertone Paul Stanley
Epiphone Wildcat
PRS Custom 22

Pepe
8 december 2007, 17:00
Spijt is voor ouwe wijven. Ik zou geen enkele gitaar nu inruilen voor een eentje die ik ooit verkocht heb. Niettemin, de '83 blonde standard tele had met terugwerkende kracht een geniaal geluid met zijn none string thru body en none baseplate pickup en er loopt ergens een happy telestringer in Nederland rond.
Ik heb een paar Dynacord buizen ampjes, Twens en Rexen, gehad die ik dan weer verkocht om erachter te komen dat dit toch hele mooie bluesy apparaten zijn dus de laatste Twen waar ik tegenaan liep verkoop ik niet meer. Maar behalve mijn JV tele, mijn Chandler tubedriver en Chubtones pickups (allemaal niet meer te krijgen) heeft de rest gewoon een prijskaartje.

Saf
8 december 2007, 17:09
heb eigenlijk nog nergens echt spijt van gehad, we ldat achteraf blijkt dat je iets misschien toch te goedkoop hebt weg gedaan omdat je toen nog neit zoveel kennis etc had als nu,m aar nooit een gitaar of bas met verlies verkcoht dus dat is ook wel weer goed.

Ik ben nu wel bezig mijn fotoarchief op te ruimen en te ordenen en ook een map te maken met verkocht/geruilde,gesloopte gitaren en ik kom e toch af e ntoe nog leuken dingen dingen waarvan ik zeker weet dat i kze weer zou kopen mocht ik er tegen aanlopen.

Spijt nee, Alles wat ik verkocht heb heeft er voor gezorgd dat i khet budget heb gehad om mijn huidige collectie op te bouwen. En ervoor gezord dat ik veel leuke contacten en e-mail wisselingen met andere verzamelaars heb gehad, ontzettend veel geleerd heb.

mrweird
8 december 2007, 17:49
M'n welson SG (allereerste elektrische gitaar die voor 200 gulden uit het lokale advertentie krantje heb gekocht) fotootje is van een ander topic maar ik had de zelfde alleen bij de van mij was de tremolo foetsie..
http://www.fetishguitars.com/img/welson/sg/welsonsg/welsonsg3.jpg
Weer voor 200 gulden verkocht want ik wilde een scheurgitaar!! Heb toen een Marlin blue fin gekocht in het zwart, ja dit is een rooie maar heb er geen fotootje meer van .. Dit was er een die ik later een keer bijna gekocht heb op ebay..
http://www.mrweird.demon.nl/temp/67_1_b.jpg
Een randy rhoads flying V copy die ik aan een buurjongen heb verkocht. Allebei de gitaren waren echt niets bijzonders maar toch vindt ik het achteraf jammer dat ik ze niet meer heb.. Dus nu verkoop ik niets meer!! :-)

pasqual
8 december 2007, 23:50
ik heb vorig jaar een fender strat mex ingeruild voor een ibanez grg o6 ltd. deze beviel voor geen meter; verkocht met verlies. dit lag niet zozeer aan de ibanez maar meer aan mijn impulsieve daadkracht. ik had beter die fender kunnen houden, maar ja...... :chicken:

groeten Pasqual.

vulvasonic
9 december 2007, 01:14
Als ik een gitaar koop doe ik dat met de intentie om haar te houden voor de rest van mijn leven. En toch heb ik er 3 weggedaan. Het gaat om twee Fender Stratocasters en een Ibanez RG570EX.

Ik heb ooit een 82'er strat gekocht die exact gelijk was aan een andere 82'er strat die ik al had. De prijs was zo gunstig dat ik haar niet kon laten hangen. In de wetenschap dat ik winst op die gitaar zou maken, indien ik spijt zou krijgen van de koop, heb ik toegehapt.
De belangrijkste reden om haar te kopen echter, was het feit dat er nooit een betere back-up voor mijn andere strat zou kunnen bestaan dan deze. Smith strat, non-trem, essen, esdoorn hals en identieke elementen. Zelfs de kleur leek er veel op (cherry sunburst ipv sienna sunburst). Ik heb 'm uiteindelijk verkocht omdat ik op een gegeven moment 5 strats had, waarvan ik er maar twee gebruikte. Ze kon dus vertrekken.
Spijt heb ik er nooit van gehad. Maar jammer vind ik het zeker. Ik zou ze er nu graag weer bij hebben gehad. Helaas....
Ik was (dus) wild van strats en ik MOEST en ZOU per se een goede strat in mijn droomafwerking (destijds althans), zwarte body, maple hals en een witte 'trim', zoals 'Blackie' van Clapton, maar dan modern.
Hierboven schreef ik al dat ik 5 strats had en deze kwam het dichtst bij een 'gewone' strat. Ze was BLOEDJEmooi en ik kreeg spontaan een stijve als ik naar haar keek. Maar de gitaar was gewoon 'dood'. Ik kon doen wat ik wilde, maar dit was nu typisch zo'n gitaar die nooit goed geklonken zou hebben. En aangezien ik al een aantal jaren aan het gassen was op een telecaster (en die nog steeds niet had), heb ik besloten mijn zwarte strat te ruilen met een zwarte tele. Die tele is nog steeds één van mijn favo planken, dus in die zin heb ik er NOOIT spijt van gehad. Al krijg ik nog steeds een stijve van een 'blackie-strat'.
Heb ik ooit het geld voor een goede, dan komt ie er zeker!
Ik had het wilde plan om een instrumentale band te beginnen met 3 gitaristen, een bassist en daarachter een soort 'Slagerij van Kampen'. Bij Schreeven hing die RG en vanwege het tremolowerk dat ik dacht te gaan gebruiken en het schitterende uiterlijk van de gitaar, vond ik dat ik haar moest kopen.
De band is nooit van de grond gekomen. Ik heb 1 optreden gedaan met die gitaar en ik merkte dat ik me niet 'mezelf' voelde met een Ibanez ipv een Fender of een Gibson (ik ben een merkenlul).
Toen ik verliefd werd op een Gibson Les Paul Standard DC, waarvoor ik geen geld had, besloot ik de Ibanez te verkopen en te sparen voor de Gibson. Geen seconde spijt van gehad.

Jay75
9 december 2007, 02:20
Ik heb er zoveel gehad, sommige een paar jaar, anderen een paar maanden en weer andere nog geen week :)

Ik koop meestal 2ehands, dus speel altijd gelijk als ik wat weg doe, dus financieel nergens spijt van. Meestal paar tientjes winst zelfs.

Van de gitaren uit mijn album zou ik heel misschien ooit nog eens die rode setzer gretsch terug willen en ik ben benieuwd hoe die Rickenbacker zou klinken op de versterkers die ik nu heb, maar spijt, eigenlijk niet :) Ik heb nu uiteindelijk 2 gitaren die blijven en de rest kan weer in de handel om wat anders te proberen. Ooit wat terug ervan, dan waarschijnlijk een Jazzmaster of een Jaguar :)

Owja, hier mijn ex-en :)

http://www.mijnalbum.nl/Album=JEHJDDMM

Ik heb ook nog even een Telecaster 52 Reissue gehad, maar ik kan er geen pics van vinden, klonk en speelde fantastisch, maar wat een lelijk ding toch he.Weg ermee

wiltin
9 december 2007, 09:52
Spijt.. heel veel spijt.. Financiele shit en het ding samen met mn 50 watt Marshal Lampen bak naar de plaatselijke muziek zaak gebracht om een rekening van een deurwaarde te betalen.
Is nu zo,n 22 jaar geleden en voor de hele zooi 750 gulden gekregen toen..

Nog steeds heimwee naar mn Gibson The Paul:
http://photos1.blogger.com/blogger/3865/1712/320/gibsonthepaul.jpg
en mn, Marshall 50 wattertje
http://www.woodstockmusiccenter.nl/foto/marshallamps/paul%20089.jpg

Otje
9 december 2007, 11:22
Die ouwe Marshall combotjes... toen moest ik er nix van weten want het "scheurde niet genoeg". Inmiddels weet ik beter :).

Lexvandoef
9 december 2007, 14:25
Die ouwe Marshall combotjes... toen moest ik er nix van weten want het "scheurde niet genoeg". Inmiddels weet ik beter :).

hehe, ik scheur er hard zat mee idd, heerlijke bakkies zijn het, maar bitches om te vervoeren :cooler:

Ik heb trouwens nooit een gitaar verkocht waar ik spijt van heb. Ik heb ook slechts 2 gitaren ooit weggedaan.
Mijn eerste acoustische gitaar, een Vanderson triplex model, maar hij speelde heerlijk, die heb ik verkocht aan mijn huisgenoot en ik heb er een Tanglewood grand auditorium voor terug gekocht. Absoluut geen spijt en ik kan nog elke dag op mijn ouwe spelen.
En ik heb ooit eens mijn epi les paul geruild voor een epi sorrento. Ook een leuke deal aangezien ik al een te gekke lp heb en iets met p90's wilde.

Orgasmocaster
10 december 2007, 01:52
volgens mij waren de american Squiers rond 89/90 gemaakt.. dus niet de allereerste. zat een heel verhaal aan vast, maar kan het zo niet meer herinneren.

on topic:

ik mis mijn Flame Korina Strat met Bloodwood (satine) nek nog elke dag :(
Klonk geweldig en speelde heerlijk! erg fijne (en sexy) hals!

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/korinastrat005.jpg
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/korinastrat014.jpg

Otje
10 december 2007, 07:15
Waanzinnig ding! Waarom heb je die weggedaan....?

Kim Wilson
10 december 2007, 08:45
Ik heb nu mijn derde en vierde gitaar, en nummer één en twee hebben het veld moeten ruimen.

1. Epiphone Les Paul Std:
Mijn eerste gitaar. Dat moest een LP worden, want dat was een dikke stoere-mannengitaar. Hoe langer ik in een band speelde, en hoe meer ik eraan had verbouwd (andere elementen e.d.), hoe meer ik erachter kwam dat het absoluut niet mijn gitaar was. Ik heb dat ding toen goed kunnen verkopen, en voor dat geld heb ik een Strat gekocht. Toen voor mij de ultieme bluesgitaar. Nooit een moment spijt gehad van de verkoop van die Epi.

2. Fender Strat MIJ:
Geweldige gitaar, voor een Strat. Mooi qua geluid, mooi qua uiterlijk en hij speelde echt super. Maar toch miste hij iets wat ik zocht. Dat had ik wellicht op kunnen lossen door een set andere pickups, maar dan kom je weer aan het klungelen. Een gitaar moet mijn geluid hebben, of iig dicht in de buurt komen, en niet na allerlei kunstgrepen. Ik ben er in de loop van de tijd achter gekomen dat een Tele mijn geluid had. En omdat het geld nu eenmaal niet voor het oprapen ligt, heeft die Strat het veld moeten ruimen. Met pijn in het hart, dat wel, maar spijt zal ik nooit krijgen. Het geld was er gewoon niet om hem te houden, dus dat is heel simpel. Het blijft jammer, het had zo'n mooi setje geweest: die rooie Strat, de Baja Tele en de turquoise Artcore, voor mijn enorme Fender amp... :satisfie:

RedBuell
10 december 2007, 11:30
Ik heb (op mijn beginner gitaar na) geen gitaren verkocht, maar heb wel zooooo'n spijt dat ik mijn Boss Ce-2 chorus pedaaltje heb verkocht....

Orpheo
10 december 2007, 11:33
volgens mij waren de american Squiers rond 89/90 gemaakt.. dus niet de allereerste. zat een heel verhaal aan vast, maar kan het zo niet meer herinneren.

on topic:

ik mis mijn Flame Korina Strat met Bloodwood (satine) nek nog elke dag :(
Klonk geweldig en speelde heerlijk! erg fijne (en sexy) hals!

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/korinastrat005.jpg
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/korinastrat014.jpg

AAAAHHHH waarom heb je DIE weggedaan?!?!?!

PS: wat is jou favo warmoth halsprofiel? ik heb t liefst de fatback ghehe

Orgasmocaster
10 december 2007, 16:14
AAAAHHHH waarom heb je DIE weggedaan?!?!?!

PS: wat is jou favo warmoth halsprofiel? ik heb t liefst de fatback ghehe

Erg dom inderdaad.. waarom weet ik nog steeds niet goed. mijn originele plan was om een exact dezelfde gitaar in elkaar te zetten, maar dan met een bredere nek (1 3/4" ipv 1 5/8") maar achteraf speelde hij geweldig ondanks de smallere nek, dus achteraf weet ik niet wat mij bezielde..

ik heb meestal dus de thin - 1 3/4 wijd- met compound radius, en uiteraard stainless steel frets (SS6105), maar op mijn volgende wil ik een vettere hals. of misschien een asymetriese!

psluijter
10 december 2007, 18:15
In 1965 kocht ik een Hofner electrische voor 75 gulden, 2e hands.
Was een sunburst (zwart naar diep wijnrood) met 2 knoppen en daartussen een lullig schuifje voor solo- en slag. Nog te zien op de vioolbasgitaar van Paul McCartney.
Tijdens mijn verhuizing in 2002 verdween hij in de grijze container. Daar past hij precies in.

Behalve mijn huwelijk heb ik geen grotere blunder begaan...
(voor de nieuwsgierigen: mijn vrouw ging uiteindelijk ook in de container)

Mr.Fingers
10 december 2007, 18:37
Behalve mijn huwelijk heb ik geen grotere blunder begaan...
(voor de nieuwsgierigen: mijn vrouw ging uiteindelijk ook in de container)

Heet u soms Andras Pandy, bent u een Hongaarse dominee en lost u graag dingen op (letterlijk dan)?

http://www.crimelibrary.com/graphics/photos/serial_killers/weird/andras_pandy/4a.jpg


Ontopic:


Een Fender Telecaster Deluxe, geruild voor een SG, maar ik kom er nu achter dat ik de sound van de "Fender Wide Range"humbuckers toch net iets mooier vind... Misschien pleur ik die wel eens in m'n SG

bass blom
10 december 2007, 18:44
In 1965 kocht ik een Hofner electrische voor 75 gulden, 2e hands.
Was een sunburst (zwart naar diep wijnrood) met 2 knoppen en daartussen een lullig schuifje voor solo- en slag. Nog te zien op de vioolbasgitaar van Paul McCartney.
Tijdens mijn verhuizing in 2002 verdween hij in de grijze container. Daar past hij precies in.

Behalve mijn huwelijk heb ik geen grotere blunder begaan...
(voor de nieuwsgierigen: mijn vrouw ging uiteindelijk ook in de container)

ieuww, in stukjes? :o

ja een hofner, ik had er ook 1 een paar jaar later voor 100 gulden
geruild voor een framus semi accoustic van 1963.., die geruild voor een epiphone joa pass..
en die verkocht vorig jaar voor 450 euro :cheerup:
geen spijt van dus.
die hofner was er zo 1 met van dat vinyl, rood/goud met 3 elementen.
was een bariton, heb ik op leren slag spelen omdat solo gewoon niet kon :D

psluijter
10 december 2007, 18:45
mijn vrouw door de WC spoelen bleek technisch niet haalbaar

Lexvandoef
10 december 2007, 19:22
mijn vrouw door de WC spoelen bleek technisch niet haalbaar

euh wat? :???:

mikeyaxeman
10 december 2007, 19:52
Ik heb inmiddels ook al weer 2 gitaren de deur gewezen:
1 Amerikaanse Fender Strat die Vulva noemde dus een ''blackie''
destijds impulsief gekocht omdat ik perse een USA Strat wilde maar had totaal geen fijne hals (deze was niet helemaal recht) speelde gewoon niet lekker, ik heb haar ingeruild voor een Japanse photoflame Strat, dat ding speelt dus echt heerlijk..(is een van de goedkopere Japannertjes) heb er nog genoeg geld bijgekregen met de inruil.
Als mijn financien het weer toelaten komt er nog echt wel weer een keer een goeie Strat bij daar wil ik echt naar op zoek gaan.
Heb ook nog een akoestische Alvarez ingeruild, ook een erg leuk ding maar die moest ook wijken omdat ik de knaken nodig had voor m'n nieuwe Marshall top.

AutoStatic
10 december 2007, 20:03
Ik heb geen enkele spijt van welke gitaar dan ook die ik ooit heb verkocht. Geen enkele. Echt niet. Nou ja, een beetje dan van eentje. Eigenlijk best wel spijt dan toch stiekem maar. Misschien een kleine troost dat ie goed terecht is gekomen en dat er nog een mooie plaat mee opgenomen is. Mijmer soms nog wel eens wat er van die '78 Sunburst Jazzmaster terecht gekomen is.

Kakihara
12 december 2007, 18:14
deze

http://nl.youtube.com/watch?v=yNQNfdnxozU

mijn peavy vandenberg :chicken:

Zoeentje? (http://www.2dehands.be/peavey-vandenberg-signature-33023648.html?afdeling=muziek&muz_instr=27&qq=peavey&rubriek=muz_instr) :)
Staan die elementen nou schuin of zie ik dat verkeerd ? :???:

bass blom
12 december 2007, 18:17
ja zo 1 :D
zal wel beetje schuin, herinner me het niet, is alweer jaar of wat geleden..
heerlijk gitaartje, supersnel ebben toets halsje :P
ik vond alleen dat gedoe met snaren wisselen lastig.

Tupelo
12 december 2007, 19:02
Een Tjechisch 3/4 archtopje met gestoken bovenblad.
Was en zg. onding, een Wietse gitaar, maar klonk erg lekker wanneer ik er mijn vingers niet aan open haalde, en daar zou iets aan te doen zijn geweest.
Verder een no worry gitaartje, kon 'm zonder zorgen meenemen.
Het was een Tonica en ik heb 'm verkocht voor 50 euro ofzo omdat ik toch mijn Höfner nog had.
Mijn Höfner, daar ben ik wat voorzichtiger mee; de Tonica klonk lekker & was handig geweest.

Helter Skelter
12 december 2007, 21:18
Ik heb ooit bij mijnheer gitaar in A'dam een Gibson Les Paul Custom Black Beauty ingeruild voor een Koch Powertone halfstack. Echt een vreselijke deal en niet in de laatste plaats omdat ik alleen maar ellende met die Koch heb gehad. Het was een van de eerste Powertones (1995 of zoiets) en blijkbaar een exemplaar vol met kinderziektes

als ik er zoals nu weer aan aan terugdenk gaan m'n reetharen NOG STEEDS recht overeind staan!

Pepe
12 december 2007, 21:26
ohja, dit soort gevallen komt me bekend voor.
Een '71 competition mustang geruild voor een '59 Musicmaster die wegens shortscale niet te verkopen bleek en dat weer geruild met een Fender reverb ril. die vervolgens weer geruild met een Matchless hotbox. Als ik dan bedenk dat ik die hotbox voor 300 euro verkocht heb dan moet er onderweg toch wat fout gegaan zijn haha...

ik bied 300 euro voor een competition Mustang.. .deal?

urezna
13 december 2007, 12:28
Echt spijt niet, maar ik heb destijds mijn Ibanez JEM7BSB ingeruild voor een RG2027XVV. de RG was/is minimaal van gelijke kwaliteit en is nog steeds na 7 jaar mn main axe, maar achteraf had ik de JEM toch liever ook gehouden, want het was wel een heel erg fijn gitaartje.
maar ja, de nieuwprijs was toen zo veel hoger geworden dat de inruilwaarde daarmee ook enorm gestegen was en met een komend huwelijk wilde ik toch ook wat geld daarvoor achter de hand houden ;-)

maar al met al is het meer een gevalletje "jammer" dan echte spijt...

Orpheo
13 december 2007, 12:29
Ik heb ooit bij mijnheer gitaar in A'dam een Gibson Les Paul Custom Black Beauty ingeruild voor een Koch Powertone halfstack. Echt een vreselijke deal en niet in de laatste plaats omdat ik alleen maar ellende met die Koch heb gehad. Het was een van de eerste Powertones (1995 of zoiets) en blijkbaar een exemplaar vol met kinderziektes

als ik er zoals nu weer aan aan terugdenk gaan m'n reetharen NOG STEEDS recht overeind staan!

auch... dat is echt flink balen.

Helter Skelter
13 december 2007, 14:35
auch... dat is echt flink balen.

inderdaad...

Ik weet het exacte aankoopbedrag van de Koch niet meer maar de Gib had ik zeven jaar eerder gekocht voor 3000 gulden terwijl de Koch hooguit 1700 gulden kostte of iets dergerlijks. Ik zat ongetwijfeld krap bij kas en de Koch was toentertijd een aantrekkelijke amp met de soloboosts, speakerdemping en schakelbare FX-loop, features die geen enkele andere enigzins betaalbare amp aan boord had in die tijd.

Ik heb het setje een jaartje later voor 1100 gulden verkocht dus ook hier is er onderweg iets niet helemaal goed gegaan :D

pietvanbuiten
13 december 2007, 16:39
ik heb in 1979 een orginele strat uit 62 weggedaan voor 1300 gulden.....
aaaaauww

bass blom
13 december 2007, 17:31
ik heb in 1979 een orginele strat uit 62 weggedaan voor 1300 gulden.....
aaaaauww

dat is heel erg auw ja :chicken:

Otje
13 december 2007, 19:17
dat is heel erg auw ja :chicken: +1. Oh la la.

Tupelo
13 december 2007, 19:17
Was toen goed geld toch..? 1300 gulden.

bass blom
13 december 2007, 22:25
en nu? 13000 euro? 15000?

Orpheo
13 december 2007, 23:15
Ooit, in een ver verleden heb ik een charvel en een strat gehad (een '57 reissue was de fender en de charvel een model6 met upgrades). van beiden spijt, maar de blauwe strat die ik nu van fred heb, maakt het allemaal weer goed ghehe. ben nu een tevreden mens.

maar ik heb nog wel heel veel spijt van die rooie custom. Ik had geld, ik ging naar de winkel. Bleek ie net een uur ervoor verkocht te zijn. Dat is heel, heel zuur.

vulvasonic
13 december 2007, 23:39
...... een Gibson Les Paul Custom Black Beauty ingeruild voor een Koch Powertone halfstack. ........
als ik er zoals nu weer aan aan terugdenk gaan m'n reetharen NOG STEEDS recht overeind staan!

Dat brengt me naar een subtiel zijtakje van dit topic; gitaargerelateerde spullen waarvan ik spijt heb gekregen ze ooit weg te hebben gedaan (als ik even mag 'inbreken')

Als eerste is daar dan een stokoude Fender Twin Reverb die ik reeds lang geleden heb gekocht en waar ik nu enorm veel spijt van heb.

En dan zijn er nog een aantal effectpedalen:
- Analoge Boss Delay (paars)
- Boss CE-2 chorus
- Boss Overdrive (één van de eerste)
- Boss Octave

Allemaal effectpedaaltjes die eenvoudigweg ERG GOED klonken.

Dit alles is weggegaan dankzij de welbekende overwegingen die iedere gitarist met zekere regelmaat lijkt te moeten maken, op zoek naar de perfecte set-up.

Destijds waren mijn redenen de juiste. Pas NU heb ik er spijt van.

ANDERE dingen waar ik spijt van heb betreffen gitaren die ik had MOETEN kopen toen ik ze tegenkwam, maar dat NIET deed uit financiële overwegingen. Een aantal malen heb ik de kans gehad een stokoude supergitaar (1x SG, 1x tele uit '68 en 1x een strat uit '62) te scoren. Nu WEET ik dat ik mijn principes had moeten laten varen en gewoon een lening had moeten vragen of iets dergelijks. Deze instrumenten zijn nu allemaal minstens het 10-voudige waard, in geld uitgedrukt.
Zonde, zonde....., eeuwig zonde! :sneaky:

FruscianteFan
13 december 2007, 23:46
de kans gehad een strat uit '62 te scoren. :(

Ik heb zelf eigenlijk nog nooit gitaren verkocht. Gelukkig.

Mike McCready
14 december 2007, 11:28
Fender Jazzmaster MIJ. Ik had er gewoon andere elementen in moeten gooien om het juiste geluid te krijgen. Ding ontstemt 0,0 als je aan de trem lag te hengsten

Luke-wannabe
14 december 2007, 11:32
Maar je hebt nu wel een ouwe Tele Deluxe toch? Ook fakking vet!

savale
14 december 2007, 16:52
Zijn hier nog ervaren gitaristen die heimwee hebben aan hun allereerste gitaar? (dus waar je je eerste nootjes op speelde) Ik vraag me namelijk af wat ik ooit moet gaan doen met mijn stagg :P

Luke-wannabe
14 december 2007, 17:19
Ik heb hem nog!! Wel helemaal verbouwd, maarjah..

Lexvandoef
14 december 2007, 17:49
Zijn hier nog ervaren gitaristen die heimwee hebben aan hun allereerste gitaar? (dus waar je je eerste nootjes op speelde) Ik vraag me namelijk af wat ik ooit moet gaan doen met mijn stagg :P

Aan de wand hangen. Ik ben begonnen met een stagg strat, die hangt nu vrolijk werkloos boven mijn bed. Het blijft een stagg maar ik vind het nog steeds zo veel mooer dan een poster :hippie:

pietvanbuiten
14 december 2007, 21:39
Dat brengt me naar een subtiel zijtakje van dit topic; gitaargerelateerde spullen waarvan ik spijt heb gekregen ze ooit weg te hebben gedaan (als ik even mag 'inbreken')

Als eerste is daar dan een stokoude Fender Twin Reverb die ik reeds lang geleden heb gekocht en waar ik nu enorm veel spijt van heb.

En dan zijn er nog een aantal effectpedalen:
- Analoge Boss Delay (paars)
- Boss CE-2 chorus
- Boss Overdrive (één van de eerste)
- Boss Octave

Allemaal effectpedaaltjes die eenvoudigweg ERG GOED klonken.

Dit alles is weggegaan dankzij de welbekende overwegingen die iedere gitarist met zekere regelmaat lijkt te moeten maken, op zoek naar de perfecte set-up.

Destijds waren mijn redenen de juiste. Pas NU heb ik er spijt van.

ANDERE dingen waar ik spijt van heb betreffen gitaren die ik had MOETEN kopen toen ik ze tegenkwam, maar dat NIET deed uit financiële overwegingen. Een aantal malen heb ik de kans gehad een stokoude supergitaar (1x SG, 1x tele uit '68 en 1x een strat uit '62) te scoren. Nu WEET ik dat ik mijn principes had moeten laten varen en gewoon een lening had moeten vragen of iets dergelijks. Deze instrumenten zijn nu allemaal minstens het 10-voudige waard, in geld uitgedrukt.
Zonde, zonde....., eeuwig zonde! :sneaky:

berouw komt na de zonde Mario, daar weet ik alles van......

bass blom
15 december 2007, 00:39
Aan de wand hangen. Ik ben begonnen met een stagg strat, die hangt nu vrolijk werkloos boven mijn bed. Het blijft een stagg maar ik vind het nog steeds zo veel mooer dan een poster :hippie:

dartbord ervan maken? :D

Lexvandoef
15 december 2007, 15:47
dartbord ervan maken? :D

foei, das sentiment bass, en bovendien ziet hij er door natural relic er wel een beetje uit alsof ik er mee gedart heb :satisfie:

Mike McCready
16 december 2007, 14:20
Maar je hebt nu wel een ouwe Tele Deluxe toch? Ook fakking vet!
Klopt! Die heb ik met dat geld gefinancierd dus helemaal voor niks is het niet geweest...

bass blom
16 december 2007, 14:24
foei, das sentiment bass, en bovendien ziet hij er door natural relic er wel een beetje uit alsof ik er mee gedart heb :satisfie:

wees er maar trots op, ik weet niet eens meer wat mijn eerste electrische was.
morris les paul, eko sg.. geen idee, kan ook iets heel anders geweest zijn :D

Aimé
16 december 2007, 15:04
Ik heb mijn fender jagstang verkocht :(



blij blij blij blij ^^

KeesA
16 december 2007, 15:07
Ik mis mijn parkiet

Mr.Fingers
16 december 2007, 15:41
Ik heb mijn fender jagstang verkocht :(



blij blij blij blij ^^

Terecht! Zulk'n lelijke plank!!!