PDA

View Full Version : knocking on heavens door



Supermike89
8 december 2007, 13:04
Hallo,

heeft er iemand goede tabs voor de akoestische versie van "knocking on heavens door" (guns n' roses).
Het mag een guitar pro bestand^^

Alvast zeer zeeer bedankt ^^

artnaz
8 december 2007, 13:15
G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C - G - D - C - C

Zoiets? :p

Ik weet niet welke uitvoering je precies wilt, maar hier is het in overvloede te vinden: http://www.ultimate-guitar.com/search.php?s=on+heavens+door&w=songs

rocker_71
8 december 2007, 14:47
haha, lachuh. :seriousf:

Jyuuga
8 december 2007, 19:51
Hallo,

heeft er iemand goede tabs voor de akoestische versie van "knocking on heavens door" (guns n' roses).
Het mag een guitar pro bestand^^

Alvast zeer zeeer bedankt ^^

Wil je ook de tokkel intro? Ga dan naar ultimate-guitar.com en typ Knocking on Heavens Door in. Klik dan op de gene met de meeste sterren en stemmen. Dan vind je het wel.

De akkoorden zijn:

G D Am
G D C

Voor het refrein:

G5 D5 C5

kassie
8 december 2007, 20:03
komt Am wel voor in de guns versie?

appyhaan
8 december 2007, 20:42
komt Am wel voor in de guns versie?

Mag ik wel hopen voor ze...

Het lijkt me dat je voor dit liedje geen tab nodig hebt toch, is wel op gehoor te doen...

Jyuuga
9 december 2007, 14:07
komt Am wel voor in de guns versie?

Vast niet, maar ik vind het mooier klinken dus ik speel het zo altijd ^^.

Supermike89
9 december 2007, 14:25
ik zoek iets meer zoals deze versie:

http://nl.youtube.com/watch?v=LyiU7e1tRl0&feature=related

Jyuuga
9 december 2007, 15:00
ik zoek iets meer zoals deze versie:

http://nl.youtube.com/watch?v=LyiU7e1tRl0&feature=related

Hij zegt zelf dat het de versie is met zijn eigen draai eraan, dus het zal moeilijk tabs te vinden van dat liedje.

artnaz
9 december 2007, 15:10
Dat is ook gewoon continu

||: G | D | C | C :||

Gewoon wat klooien met het tokkelen, en dan dezelfde akkoorden gaan aanslaan.

appyhaan
9 december 2007, 22:41
Beste mensen, gewoon met Am spelen, weg met eigen versies en ingevingen. Ga dat met andere liedjes doen... Je zingt in het C akkoord anders namelijk een A, wat overigens best kan (sext erbij in, dus krijg je als samenklank een Cadd6) maar bij dit liedje niet de bedoeling is lijkt me...

artnaz
9 december 2007, 23:28
Volgens mij is de C gewoon "normaal" hoor. Die Am vind ik niet eens zo mooi klinken...

kassie
10 december 2007, 15:07
nouja, kijk dylan speelde het origineel met gdcc gdca en zo verder. guns liet de a weg en speelde gdcc gdcc. tis net even wat anders maar het is niet alsof het een ander lied wordt ofzo.

hendrix2
10 december 2007, 19:21
Heb dylan het ook wel eens met Am7 weten doen, al was het eerder Bm7 want hij capoode de tweede fret... maarja, dylan heeft waarschijnlijk nog nooit een nummer 2 maal hetzelfde gespeeld :d

appyhaan
10 december 2007, 23:53
Hmm, thuis heb ik "officiële" boekjes van Dylan, en daar staat zeker wel de Am, zij het niet met klem, het gaat mij om de 2e trap in ieder geval. En als mijn geheugen mij niet in de steek laat heb ik laatst op youtube guns en roses live gezien waar ze toch ook zeker een Am (halve toon lager dus eigenlijk Asm) spelen, althans in het refrein geloof ik. Maar ach, het maakt mij verder niet uit hoor, kan een kwestie van smaak zijn, maar Am klinkt toch in mijn oren normaler dan een C spelen terwijl je een a zingt, niet dat dat niet kan, maar dat staat al in mijn vorige post. Ik zal toch altijd blijven zeggen dat ik hem met Am mooier vindt en ook zo vindt horen...

hendrix2
11 december 2007, 12:05
GNR gebruikt ook gewoon de Am hoor als ik me niet vergis.

Jyuuga
11 december 2007, 19:18
Dat zegt ie toch net, maar goed, volgens mij heeft de topicstarter wel genoeg informatie voor even, anders moet ie maar aan de bel trekken vind ik . En dat gedoe over C en Am, wat maakt het uit, speel het gewoon zoals JIJ vind dat het hoort. En bij mij is dat G D Am. Maarja.

appyhaan
11 december 2007, 20:25
Dat zegt ie toch net, maar goed, volgens mij heeft de topicstarter wel genoeg informatie voor even, anders moet ie maar aan de bel trekken vind ik . En dat gedoe over C en Am, wat maakt het uit, speel het gewoon zoals JIJ vind dat het hoort. En bij mij is dat G D Am. Maarja.

Je hebt gelijk, einde verhaal...

Supermike89
15 december 2007, 16:11
idd merci^^

nu spelek gdam gdc gdam ... en zelfde akkoorden gebruiken voor tokkelen^^