PDA

View Full Version : Budget halfstack?.



CrudeSapphire
7 december 2007, 22:12
Nu was ik eens aan het rondkijken voor een metal/rock cab of halfstack ofzo.
En nu kwam ik bij deze (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000OcSz2ii8?Ca talogVideo=&ProductUUID=tpnVqHzlkLsAAAES4yp_Z_G_&CatalogCategoryID=G87VqHzlERQAAAEVExxWf70R&JumpTo=OfferList) uit, voor een mooi prijsje denkik dus.

Maar omdat deze nogal goedkoop is ten opzicthe van andere halfstacks, vroeg ik me af of dit eiglijk wel degelijke kwaliteit is?
Omdat men tegen mij zei "Ge krijgt waar voor ge betaald" was ik tog aan het denken geslagen.

Alvast bedankt.

Lexvandoef
7 december 2007, 22:17
Voor dat geld kan je beter of een kleine buizencombo (nieuw/2dehands) of een 2dehandse buizentop met 2x12.
Moet makkelijk lukken, jcm800 combo's of zoiets als in mijn sig ;)

Sjaan
7 december 2007, 22:38
Hiwatt heeft zo een maxwatt reeks en die halfstack uit die reeks is zeer betaalbaar. Het ding gaat luid (echt luid) en het klinkt ook nog vrij goed (prijs kwaliteit is het het dus een zeer ok amp).

Squier4ever
7 december 2007, 23:56
onder de 1000 euro moet je niet eens naar een (half)stack kijken in 90% van de gevallen. het overgrote deel zijn transistorbakken en dat klinkt wel, maar net niet. koop voor dat bedrag een mooie combo, of verkoop die lelijke BC rich, dan heb je (iets) meer te besteden voor je amp :satisfie:

ben vanhoof
8 december 2007, 02:27
Waarschijnlijk val ik weeral in herhaling, maar een Londen City Bulldog halfstack klinkt echt niet verkeerd voor dat geld. Ik zeg dit echt niet omdat ik er 1 te koop heb staan, gewoon omdat ik het meen!

Erg veelzijdig, zeker zo goed (naar mijn mening zelf beter) dan een peavey valveking!
Die stack die jij daar noemt heb ik nog niet gehoord, maar ik heb al wel eens gespeeld op een laney transistorbak van dat formaat en ik vond hem echt niets waard. Op zo'n halfstack moet je echt met pedaaltjes gaan werken wil je er een (goede) metal sound uitkrijgen. Uit een degelijke lampentop zoals de bulldog krijg je een goede hardrock/distortion uit zonder zo'n pedaaltje te gebruiken. En zoals vele jou zullen zeggen klinkt de distortion van een lampentop vele malen beter dan de distortion die je uit een transistorbak haalt icm een pedaalt.

CrudeSapphire
8 december 2007, 11:21
onder de 1000 euro moet je niet eens naar een (half)stack kijken in 90% van de gevallen. het overgrote deel zijn transistorbakken en dat klinkt wel, maar net niet. koop voor dat bedrag een mooie combo, of verkoop die lelijke BC rich, dan heb je (iets) meer te besteden voor je amp :satisfie:
Sorry maar ben je 11 ofzo?
Ieder zijn smaak man :satisfie:

Squier4ever
8 december 2007, 11:31
nee ik ben niet 11 en die BCR opmerking was meer om je te fokken... :satisfie:

Rormo
8 december 2007, 12:06
Waarschijnlijk val ik weeral in herhaling, maar een Londen City Bulldog halfstack klinkt echt niet verkeerd voor dat geld. Ik zeg dit echt niet omdat ik er 1 te koop heb staan, gewoon omdat ik het meen!

Erg veelzijdig, zeker zo goed (naar mijn mening zelf beter) dan een peavey valveking!
Die stack die jij daar noemt heb ik nog niet gehoord, maar ik heb al wel eens gespeeld op een laney transistorbak van dat formaat en ik vond hem echt niets waard. Op zo'n halfstack moet je echt met pedaaltjes gaan werken wil je er een (goede) metal sound uitkrijgen. Uit een degelijke lampentop zoals de bulldog krijg je een goede hardrock/distortion uit zonder zo'n pedaaltje te gebruiken. En zoals vele jou zullen zeggen klinkt de distortion van een lampentop vele malen beter dan de distortion die je uit een transistorbak haalt icm een pedaalt.

Dit was precies wat ik dacht. London City Bulldog top + kast vind je nieuw voor 700-750 en 2e hands onder de 600. Dat is echt een super versterker. Goedkoopste goede stack die ik ken. Heb heel lang op zo'n ding gespeeld en hij klinkt echt goed. Helemaal als je bedenkt dat ie maar een fractie kost van andere 4x12 buizenstacks. Zou ik zeker eens op gaan spelen.

Squier4ever
8 december 2007, 12:19
Ben zelf erg benieuwd geworden naar de Peavey Windsor, zeker na de lovende review uit GitaarPlus van deze maand.

CrudeSapphire
8 december 2007, 13:02
Dit was precies wat ik dacht. London City Bulldog top + kast vind je nieuw voor 700-750 en 2e hands onder de 600. Dat is echt een super versterker. Goedkoopste goede stack die ik ken. Heb heel lang op zo'n ding gespeeld en hij klinkt echt goed. Helemaal als je bedenkt dat ie maar een fractie kost van andere 4x12 buizenstacks. Zou ik zeker eens op gaan spelen.
Enneuh, klinkt ie okee voor meerdere muziek stijlen?
*kuch* metal *einde kuch*

ben vanhoof
8 december 2007, 13:51
De vrij bekende guns n roses covergroep Gunz n roses heeft een tijdje met 2 fullstacks gespeeld. Een vrij bekende belgische punkrockgroep Nailpin heeft ook een tijdje met lc gespeeld voor ze overstapten naar Mesa. Zelfs in 1 van hun 1e clips zie je de bulldog halfstack staan.

Hij kan echt wel meer dan enkel metal, hardrock of zelfs soft rock gaat perfect. Tis maar hoe je aan de knoppen van de top draait.

Dribbel_
8 december 2007, 14:20
Kijk ook eens naar de Peavey Valveking

ben vanhoof
8 december 2007, 14:29
Sorry, maar die vind ik echt geen maat voor de bulldog. Qua clean is hij zeker niet slecht, maar de overdrive kanalen vond ik echt steriel en compleet onbruikbaar. Ook de kast die erbij geleverd is laat naar mijn mening de wensen over.

Rormo
8 december 2007, 20:57
Enneuh, klinkt ie okee voor meerdere muziek stijlen?
*kuch* metal *einde kuch*

Anders zou ik hem niet aanraden in deze thread. Ja dus.