PDA

View Full Version : boekentip



Semafoor
2 februari 2003, 19:00
Kheb van de week via bol.com het boek 'serious electric bass' van joel di bartello mogen ontvangen en ik dacht: ik raad 'em even aan.
Mocht je een compleet naslagwerk van 270 pagina's willen met bijna alle toonladders en akkoorden dan is dit een onmisbaar boek. Voor de mensen die geen noten kunnen lezen is dit boek misschien wat minder geslaagd (maar goed, dat valt natuurlijk te leren).
Het kost wel 35 euro, maar dan heb je ook wat.

dikkie dik
2 februari 2003, 19:09
is wel duur ja. een of andere gek zal het vast wel op internet hebben gegooid zodat je het kunt d\l. ik ga liever downloaden dan 35 euro betalen. maar het lijkt me een zeer leerzaam boek :smile:

bathmutz
2 februari 2003, 20:14
ja, en dan 270 pagina's uitprinten! hehehe :smile:

succes!

Ruud
2 februari 2003, 20:37
Ist ook een goed algeheel naslagwerk?,
Ik zoek namelijk ook een compleet basboek, vol met alle theorieen, uitleg, oefeningen, technische bas en versterkerkennis etc.. maar dan ook echt supercompleet... keb wel redelijk wat kennis,maar dan
Kan ik alles eens onder de loep nemen, want op internet staat namelijk ook veel troep..

Semafoor
2 februari 2003, 21:27
Vingerzettingen, ladders en akkoorden vormen de hoofdmoot. Voor de rest staat er aan het begin iets over snaren vervangen en afstellen enzo, maar das zeker niet het meest uitgebreide. Voor pure theorie is het een zeer goed naslagwerk, voor zaken als versterkers en het precies afstellen van je bas kan je beter een ander boek nemen denk ik.
Als je via amazon.com naar het boek zoekt kan je via een voorbeeld de inhoudsopgave bekijken.

Laus
3 februari 2003, 09:59
leuk zo'n boek. Maar ik heb al 'De Gitaar' van Ralph Denyer en das wel genoeg.

Ik ben tevens op zoek naar de bladmuziek(bas) voor de Blues Brothers.

basswasp
3 februari 2003, 14:22
Op 2003-02-02 20:14, schreef bathmutz:
ja, en dan 270 pagina's uitprinten! hehehe :smile:

succes!


Doet me denken aan die reclame van de bibliotheek, met die gast die boeken uitprint van internet...

Printen hond! :grin:

bassopotmus
3 februari 2003, 18:32
ik heb "the bassplayers book " van carl coryat. Wel beter bekent als de editor van Bass Player Magazine..goed boek, wel engels.