PDA

View Full Version : In ear ??



Pul32
7 december 2007, 22:04
Hallo,

Wie heeft er ervaring met een in ear systeem als gitarist?Ik ga n.l. ook overstappen naar in ear maar ben bang dat het geluid niet helemaal top zal zijn !En welke in ear systemen zijn het best qua prijs kwaliteit verhouding.?
Wie weet raad.

Gr

paulusdeBKB
7 december 2007, 23:45
Ik heb er zelf nauwelijks ervaring mee, maar wat je in ieder geval gaat missen is de druk van een luidspreker achter je. Verder is het heel belangrijk om goed passende doppen te nemen die comfortabel zitten. Op maat laten maken is het beste en ja, ook het duurste.

Ook heel goed oppassen met het volume! In ear systemen kunnen veel harder dan goed voor je is!!!

Barré
8 december 2007, 09:49
Ik heb deze: http://www.in-ears.nl/index.php?id=62 , de UE11. Maar hoe ze zich nu echt gedragen op het podium weet ik nog niet, de berichten tot nu toe zijn echter erg positief.
Ik heb wel vaker met die cheapo setjes gewerkt, gewoon die met die schuimdopjes zeg maar, je moet echt even wat werk steken in je monitormix maar dan wil het best aardig klinken. Natuurlijk is het lekkerder als je een dikke buizenbak achter je hebt staan brullen, dat is het ultieme genot...maar dan heb je eigenlijk ook niet meer zoveel aan een goede wedge voor je, en je bent veel meer plaatsgebonden dan met een draadloos setje waarmee je vrolijk rond kan Angussen.
Als het mogelijk is zorg dan dat je wat stereo zaalgeluid op je oortjes krijgt, dat voorkomt dat je het geluid "midden op je hoofd" binnen krijgt, werkt wat desoriënterend en je zet juist dan je oortjes vaak te hard.