PDA

View Full Version : Leuk OD-pedaal die klinkt met humbuckers?



Jyuuga
7 december 2007, 20:30
Hey, aangezien er in mn topic in Diversen niet veel werd gereageerd open ik hier maar een apart topic.

Nou, het zit zo, ik heb een SD-1 (niet te verwarren met DS-1) die ik als standalone overdrive gebruik. Nou heb ik hem geprobeerd met mn Les Paul, en hij klinkt niet vol genoeg vind ik om hem nog te hebben als standalone.

In mijn vorige topic werd een OD-3 aangeraden en enkele Behringer pedaaltjes (waar ik mn twijfels over heb). Nou heb ik een paar reviews gelezen van de OD-3, en de reviewer vermeldde dat de mids bij een gitaar met een humbuker werden gescoopt, zodat je een soort metal geluid krijgt. En dat is juist allesbehalve wensbaar, want ik heb liever een Guns N' Roses/Aerosmith/etc. geluid.

Het liefst wil ik dan ook dat het pedaal redelijk breed inzetbaar is, omdat ik nu ook into experimentele rock ben, en later misschien nog andere stijlen.

Dus, is er een Overdrive pedaal voor hard rock en misschien nog andere stijlen? Alvast bedankt.

Marshallover
7 december 2007, 20:34
Ik heb gisteren de Fulltone OCD gekocht en ik weet zeker dat je hier ook kapot van bent als je die hoort. Geweldig sound van lichte overdrive naar een fijne Slash sound.

the sure thing
7 december 2007, 20:36
... Er zijn 1001 topics over dit onderwerp, maar goed.... Kan je iets meer vertellen over WAT VOOR SOORT geluiden je zoekt: noem eens wat artiesten waarvan je het scheurgeluid mooi vindt?

Renin
7 december 2007, 21:19
...zodat je een soort metal geluid krijgt. En dat is juist allesbehalve wensbaar, want ik heb liever een Guns N' Roses/Aerosmith/etc. geluid.

Het liefst wil ik dan ook dat het pedaal redelijk breed inzetbaar is, omdat ik nu ook into experimentele rock ben, en later misschien nog andere stijlen.
Dus, is er een Overdrive pedaal voor hard rock en misschien nog andere stijlen? Alvast bedankt.


mmm lijkt me anders vrij duidelijk :satisfie:

voor een buizenbak gewoon een tubescreamer (o.i.d.) drukken die mids erbij voegt. Je kan eventueel een equalizer (ge-7) in de effectloop zetten voor nog meer controle over je mids.

Jyuuga
7 december 2007, 21:26
@The Sure Thing.
Er stond niks in die onderwerpen die ik heb gelezen iets over effecten die de mids niet scoopen. Ofzo.

Maar voor de rest allemala bedankt, ik onthou Fulltone OCD wel en van de Tubescreamer heb ik wel eens gehoord. Thanx :).

the sure thing
8 december 2007, 09:00
Jij bent snel tevreden :)

Jyuuga
8 december 2007, 13:41
Jij bent snel tevreden :)

Nou als er andere aanbiedingen zijn dan hoor ik dat graag :P.

robert-gitarist
9 december 2007, 15:42
Ga niet alleen af op reviews of wat andere mensen zeggen maar test het zelf eens uit.Zoals de Boss OD-3. Bijna iedere muziekzaak heeft dat pedaaltje wel. Ik heb zelf de Boss OD-3 en ik gebruik hem overal voor, metal, rock, blues etc. Erg breed in zetbaar, kost in verhouding met een OCD pedaal een schijntje en je kunt hem op meerdere manieren gebruiken. Je kunt hem gebruiken als Boost (drive dicht, tone na smaak en volume wagen wijd open of tot iets over het midden). Werkt echt prima! Ik gebruik zelf gitaren met humbuckers en vind echt niet dat de OD-3 snel metal-achtig gaat klinken ofzo. Ligt puur aan je instellingen. Ook aan de instellingen van de versterker.
Wat ook een goed pedaal is, is de Blues drive (BD-2) van Boss. Beetje het zelfde verhaal als de OD-3.

Jyuuga
9 december 2007, 17:20
Ga niet alleen af op reviews of wat andere mensen zeggen maar test het zelf eens uit.Zoals de Boss OD-3. Bijna iedere muziekzaak heeft dat pedaaltje wel. Ik heb zelf de Boss OD-3 en ik gebruik hem overal voor, metal, rock, blues etc. Erg breed in zetbaar, kost in verhouding met een OCD pedaal een schijntje en je kunt hem op meerdere manieren gebruiken. Je kunt hem gebruiken als Boost (drive dicht, tone na smaak en volume wagen wijd open of tot iets over het midden). Werkt echt prima! Ik gebruik zelf gitaren met humbuckers en vind echt niet dat de OD-3 snel metal-achtig gaat klinken ofzo. Ligt puur aan je instellingen. Ook aan de instellingen van de versterker.
Wat ook een goed pedaal is, is de Blues drive (BD-2) van Boss. Beetje het zelfde verhaal als de OD-3.

Ok bedankt, ik zal eens naar beide kijken. En idd, die Fulltone was wel prijzig inderdaad.

Weetje, ookal is Delft de begraafplaats van het koningshuis, ze hebben hier drie gitaar zaken en alle drie hebben ze geen OD-3 of een andere OD.

Anders moet je bestellen, maar dan heb je het nog helemaal niet uitgetest dus dan weet je ook niet hoe die klinkt als je 'm zelf gebruikt.

Mitch
9 december 2007, 17:44
Probeer gewoon wat via Marktplaats. Iets als een BD2 of OD3 is prima tweedehands verkrijgbaar en is altijd weer zonder veel verlies door te verkopen. Voor effectpedalen is Marktplaats écht the place to be als er bij jou geen goede winkels in de buurt zijn.

Nielsje
9 december 2007, 17:54
Delft? Dan ga je toch gewoon ff naar de feedback in rotterdam? of den haag? dichtbij genoeg toch? En inderdaad, die drie zaken zijn alledrie niet zo super.. Die in choorstraat is meer een algemene muziekzaak, net als die bij de markt. Die zaak van Jan Morien (toch?) drie keer geweest, had drie keer niet wat ik zocht..
Ik scoor meestal alles gewoon via marktplaats of webshops, en als je veel moet proberen, gewoon grote zaak opzoeken.

vinni
9 december 2007, 18:19
Ik moet zeggen.....
Heb al heel veel gehad en geprobeerd.....die OCD blijft op nr 1.....
Samen met de GT500. Toevallig ook van Fulltone.

Vinni

Jyuuga
9 december 2007, 18:31
Delft? Dan ga je toch gewoon ff naar de feedback in rotterdam? of den haag? dichtbij genoeg toch? En inderdaad, die drie zaken zijn alledrie niet zo super.. Die in choorstraat is meer een algemene muziekzaak, net als die bij de markt. Die zaak van Jan Morien (toch?) drie keer geweest, had drie keer niet wat ik zocht..
Ik scoor meestal alles gewoon via marktplaats of webshops, en als je veel moet proberen, gewoon grote zaak opzoeken.

Mmmm, ok, maar bij mij thuis is het zo dat mn ouders niet via internet willen kopen, omdat ze bang zijn gescammed te worden.

En ik zit nog tot mn 18e aan hun vast ;_;.

Feedaback in Rotterdam wou ik wel naartoe gaan, maar kwam er nooit van. Ik ben ook niet echt bekend in Rotterdam, ik ben in Amsterdam opgegroeid dus wat wil je.

@Vinni
Mn budget is nog niet zo groot dat ik gelijk rond de 150+ euro wil gaan uitgeven.

Rude Perception
9 december 2007, 19:34
HEt leuke van boss pedaaltjes op marktplaats is dat er zoveel, zo snel rondgaan, dat er altijd wel wat leuks te vinden is en zonder verlies door te verkopen is. Hoogstens de verzendkosten verlies je.

mario88
9 december 2007, 19:45
Mmmm, ok, maar bij mij thuis is het zo dat mn ouders niet via internet willen kopen, omdat ze bang zijn gescammed te worden.

En ik zit nog tot mn 18e aan hun vast ;_;.

Feedaback in Rotterdam wou ik wel naartoe gaan, maar kwam er nooit van. Ik ben ook niet echt bekend in Rotterdam, ik ben in Amsterdam opgegroeid dus wat wil je.

@Vinni
Mn budget is nog niet zo groot dat ik gelijk rond de 150+ euro wil gaan uitgeven.


zo moeilijk is feedback in rotterdam niet te vinden hoor weinig kans om te verdwalen. gewoon ff bij de 9292ov kijke hoe je met de trein moet rijden en dan ist t nog metertje of 300 lopen of sow :)

Speeddemon
9 december 2007, 19:55
Als je een ROCK sound wilt en geen echte METAL sound,
Zoom HL-01 Hyper Lead (2e hands te vinden voor zo'n 60-80 euro)

http://www.proaudiomusic.com/images/hl-01.jpg

en als 't iets duurder mag een
Hughes & Kettner Tubefactor (echte buizenoverdrive/distortion, 2 kanaals).
http://image.www.rakuten.co.jp/musicfarm/img10182864953.jpeg

Jyuuga
9 december 2007, 21:24
Als je een ROCK sound wilt en geen echte METAL sound,
Zoom HL-01 Hyper Lead (2e hands te vinden voor zo'n 60-80 euro)

http://www.proaudiomusic.com/images/hl-01.jpg

en als 't iets duurder mag een
Hughes & Kettner Tubefactor (echte buizenoverdrive/distortion, 2 kanaals).
http://image.www.rakuten.co.jp/musicfarm/img10182864953.jpeg

Wat er bedoelt met twee kanaals ? Ik ben niet zo heel erg bekend in de pedalen wereld :P.

Jyuuga
13 december 2007, 18:12
Trouwens, wat blijkt, als ik de overdrive op mn goedkope transistor amp aanzet, de SD-1 aanzet met de Level op 0, de Tone en Drive op vol, dat je dan een heel lekker Gunners sound krijgt a lá Appetite. Maar verder kijk ik deze zaterdag in Feedback en dan check ik het verschil.

Speeddemon
13 december 2007, 22:15
Wat er bedoelt met twee kanaals ? Ik ben niet zo heel erg bekend in de pedalen wereld :P.
2 kanaals= 2 verschillende 'standjes'. Kanaal 1=pure milde buizenoverdrive (bij de TUbefactor), kanaal 2=buizenoverdrive+diode clipping=all round (heavy) rock distortion.

Mitch
13 december 2007, 22:18
..., de SD-1 aanzet met de Level op 0, de Tone en Drive op vol, dat je dan een heel lekker Gunners sound krijgt a lá Appetite. Maar verder kijk ik deze zaterdag in Feedback en dan check ik het verschil.
Da's knap, dat je met de level op nul nog een mooie GNR sound krijgt :D

Jyuuga
14 december 2007, 16:06
Da's knap, dat je met de level op nul nog een mooie GNR sound krijgt :D

Ik denk dat die van mij dan kapot is, want hij doet het wel :P.

EDIT: Als je hem aanzet + amp overdrive.

BartL
15 december 2007, 09:47
De OD-3 is echt een hele goede booster imo.