PDA

View Full Version : Zoom g2 multieffect



Aimé
7 december 2007, 18:34
Hoi!

Normaal ben ik niet zo voor multi-effecten, maar ik zag hem vandaag liggen (nogal overpriced in de key music, maar dat terzijde) en het deed me denken aan de oudere versies van Zoom (die grijze).

Een vriend van me had er zo eentje, en die kon bijvoorbeeld de effecten met elkaar mengen (flanger + delay + fuzz) en dat instellen als 1 preset. Weet er iemand of je dat nog steeds kan met de nieuwe? (Ik heb het over dat zwarte ding, met 2 stompboxswitches). Tziet er me nogal interessant uit, vooral omdat ik de pest heb aan teveel pedaaltjes, en dit misschien wel een oplossing biedt.

Swan
7 december 2007, 18:36
ja dat kan...

hugo123
7 december 2007, 19:18
Ik heb hem ook, de effecten zijn goed, op de overdrives en distortions na dan, die vind ik niet geweldig. Je kan er ook nog best mooie direct into computer mee opnemen. Harrie Beton heeft volgens mij(als het er nog staat) een sampletje van de zoom g2 direct in de computer opgenomen, moet je maar eens naar luisteren.


hugo

Aimé
7 december 2007, 20:23
Thanks! ALS ik hem zou kopen, zou ik sowieso men bd2 nog steeds als drive gebruiken ook. En idd, als het makkelijker is voor opnemen, is een voordeel erbij. Zou hem misschien ook kunnen gebruiken voor men synth of zang of...bedankt al! Kga er eens een paar nachten over slapen ;)

artnaz
8 december 2007, 14:47
Ik bevestig ook dat de scheurgeluiden niet echt bruikbaar zijn. Wel is het een erg fijn pedaaltje wat bediening betreft: snel en intuďtief. Let er wel op dat voor opname de modellen vanaf G2.1u geschikt zijn, dus de G2 niet.

marter544
8 december 2007, 15:05
Ik bevestig ook dat de scheurgeluiden niet echt bruikbaar zijn. Wel is het een erg fijn pedaaltje wat bediening betreft: snel en intuďtief. Let er wel op dat voor opname de modellen vanaf G2.1u geschikt zijn, dus de G2 niet.

Hoezo de G2 niet? Enige verschillen is een expressie pedaaltje een een USB aansluiting. Als je een redelijke geluidskaart hebt gaat dat prima, anders zou je met een Pod 2 ook niet kunnen opnemen.
Heb zelf ook een G2, en vind de disto's en overdrives ook redelijk brak. Een setje fatsoenlijke speakers doet al wonderen, en flink tweaken ook. Ik vind et apparaatje in algemeen nogal koud en doods klinken, rechtstreeks in de computer of audio, druk ik en in de return van m'n randall, dan klinkt et al veel beter.

artnaz
8 december 2007, 15:26
Hoezo de G2 niet? Enige verschillen is een expressie pedaaltje een een USB aansluiting. Als je een redelijke geluidskaart hebt gaat dat prima, anders zou je met een Pod 2 ook niet kunnen opnemen.[QUOTE=marter544]Sorry, ik zat inderdaad alleen in USB te denken.
[QUOTE=marter544]Heb zelf ook een G2, en vind de disto's en overdrives ook redelijk brak. Een setje fatsoenlijke speakers doet al wonderen, en flink tweaken ook. Ik vind et apparaatje in algemeen nogal koud en doods klinken, rechtstreeks in de computer of audio, druk ik en in de return van m'n randall, dan klinkt et al veel beter.Inderdaad, kouds en doods. Maar ik heb nu een Toneport UX2. Is praktischer, tevens een prima geluidskaart, meer aansluitingen, etc. En bovenal is het geluid veel beter...

hugo123
8 december 2007, 15:41
Maar ook duurder. De modulatie effecten klinken behoorlijk de andsere ook, alleen de overdrives en de distortions niet, daar moet je dan een plug in voor gebruiken ofzo. Ik ben er erg tevreden mee.

hugo

marter544
8 december 2007, 16:00
Ik gebruik em ook niet voor opnemen, maar met veel tweaken kun je daar opzich best een lekker geluidje uithalen, niet super ofzo maarja. Maar waarom zou de G2.1u wel lekker zijn voor opnemen? Klinkt net zo koud.

Ik vind em wel erg fijn om als pre-amp te gebruiken, als je ergens gaat spelen en je wil je eigen geluid hebben, zonder een versterker mee te slepen, dan klinkt ie echt gewoon goed. Speakersim uit, en dan in de return. Dan haal ik der echt alles uit, dikke metal, maar een crunch klinkt dan ook erg goed. Ik denk dat het probleem gewoon de speakersim is, dat die kut is.

Aimé
8 december 2007, 16:10
oh, zelf zou ik hem toch vooral als effect willen gebruiken, tijdens optredens of repetities of dergelijke. Op youtube dacht ik leuke dingen tegen te komen maar tis nogal magertjes, enerweg bedankt voor de replies!