PDA

View Full Version : is dit een goeie gitaar?



pascalo
7 december 2007, 17:57
hallo mensen,

ik wil binnekort beginnnen met gitaar lessen.
alleen wil ik natuurlijk wel een gitaar alleen nu heb ik nog niet zo heel veel verstand van alle merken dus nu vraag ik jullie jullie mening.

http://link.marktplaats.nl/132766519

is dit wat voor een beginner?? of zeggen jullie van dit is echt rotzooi

-Yves-
7 december 2007, 18:19
Rotzooi is het misschien niet maar ik vrees dat het aardig in de buurt komt. Voor €90 heb je immers niet veel.
Laat je niet verblinden door het uiterlijk van dit soort gitaren. Het valt me steeds weer op dat die super low-budget / low-quality gitaren er allemaal goed uitzien. Wat klank, bespeelbaarheid en correcte intonatie betreft laten ze meestal te wensen over.
Mijn advies, een beetje doorsparen en bijvoorbeeld een Yamaha kopen. Die gitaren zijn altijd in orde. Er zijn nog andere merken die prijs/kwaliteit gunstig liggen maar daar zullen andere leden op dit forum vast meer info over kunnen geven.

Succes!

pascalo
7 december 2007, 20:45
maar iemand anders nog andere ervaringen van andere merken?

Rinze
7 december 2007, 21:02
Nee, maar voor dat geld zal het geen topinstrument zijn natuurlijk. Heb wel ervaring met de verkoper, deze zomer heb ik van hem een reisgitaartje gekocht om als lapsteel te tgebruiken. Was allemaal prima in orde. 90 Euro inclusief hoes en daarvoor heb ik een gitaartje waar niks mis mee is. Hij heeft er trouwens ook geen moeite mee wanneer je langs wilt komen om de boel uit te proberen (tenminste, toen niet).

pascalo
7 december 2007, 21:21
ok dat is fijn om te horen
misschien ga ik eens langs of ik kijk even verder