PDA

View Full Version : Nieuw model van Carvin



Patrick M.
7 december 2007, 17:44
Carvin heeft gisteren bekend gemaakt dat ze met een nieuw model gaan komen. De nieuwe CS6 is een single cutaway variant van de CT6. De CT6 lijkt nogal op een PRS, de CS6 heeft aardig wat weg van een Les Paul.
https://www.carvin20.com/images/cs6/2guitars-cs6-1.jpg
Ik vind ze er wel mooi uit zien.

Orpheo
7 december 2007, 18:12
ah, te gaaf :) met mijn opties kwam ik uit op 1800 dollar :D 8-) echt te gaaf lijkt mij :)

Bloodline
7 december 2007, 18:22
Heilige fock dit is een stuk beter dan die fusion modellen. damn girl !!

Orgasmocaster
7 december 2007, 18:31
ah, te gaaf met mijn opties kwam ik uit op 1800 dollar :D 8-) echt te gaaf lijkt mij :)

ah, laat me raden.... 3 HB's, Bound back, front, neck, headstock.. alles dubbel bound natuurlijk, block of trapeze inlays. waarschijnlijk paars of knalwit :)

Orpheo
7 december 2007, 19:33
ah, laat me raden.... 3 HB's, Bound back, front, neck, headstock.. alles dubbel bound natuurlijk, block of trapeze inlays. waarschijnlijk paars of knalwit :)

haha, bijna! :D paarse finish, block inleg, ebben toets, clearcoat bindings ;)

Squier4ever
8 december 2007, 00:31
Carvin heeft gisteren bekend gemaakt dat ze met een nieuw model gaan komen. De nieuwe CS6 is een single cutaway variant van de CT6. De CT6 lijkt nogal op een PRS, de CS6 heeft aardig wat weg van een Les Paul.
https://www.carvin20.com/images/cs6/2guitars-cs6-1.jpg
Ik vind ze er wel mooi uit zien.

bijna goed, hij is gebaseerd op een PRS singlecut (250)....
maarja in essentie dus eigenlijk ook wel van de Les Paul

fred dons
8 december 2007, 08:15
waarom gebaseerd op een PRS Singlecut ? vanwege de les paul shape ? dan had je ook bluesbird, thorn, macnaught, huber etc kunnen zeggen
De electronica set up is anders dan de Singlecut, de singlecut heeft geen string through,ebben toets, binding, blockinlay ik zie eerlijk gezegd meer verschillen dan overeenkomsten ;)

Otje
8 december 2007, 08:51
Alle Carvins die ik tot nu toe heb bespeeld waren perfect gebouwd en zagen er perfect uit, maar ik vond ze niet lekker klinken. Dat heb ik ook met de meeste Indie gitaren. Ze zien er likkebaardendlekkerlessend uit, zijn prachtig afgewerkt maar de klank is koud.

Squier4ever
8 december 2007, 12:14
waarom gebaseerd op een PRS Singlecut ? vanwege de les paul shape ? dan had je ook bluesbird, thorn, macnaught, huber etc kunnen zeggen
De electronica set up is anders dan de Singlecut, de singlecut heeft geen string through,ebben toets, binding, blockinlay ik zie eerlijk gezegd meer verschillen dan overeenkomsten ;)

maar dat is in de vergelijking met een LP idem dito...
qua uiterlijk heeftie voor mij meer weg van een PRS SC.

vind het wel een hele mooie gieter btw:o

Malle Eppie
8 december 2007, 12:19
Alle Carvins die ik tot nu toe heb bespeeld waren perfect gebouwd en zagen er perfect uit, maar ik vond ze niet lekker klinken. Dat heb ik ook met de meeste Indie gitaren. Ze zien er likkebaardendlekkerlessend uit, zijn prachtig afgewerkt maar de klank is koud.

Niks wat je met een setje EMG's niet oplossen kan, lijkt me!

Zien er erg mooi uit. Misschien eentje met dubbel volume en dubbel toon...

Squier4ever
8 december 2007, 12:20
Door een setje EMG's klinkt een carvin hetzelfde als iedere andere gitaar met EMG's....

vinni
8 december 2007, 20:01
Door een setje EMG's klinkt een carvin hetzelfde als iedere andere gitaar met EMG's....

Ik hoor deze uitspraak wel vaker.
Toch is dat niet zo.

Heb drie gitaren gehad met 81's en 85's....klonken echt alle drie anders.

Vinni