PDA

View Full Version : gt8 en eindtrappen



olaftheholy
7 december 2007, 17:04
wie heeft er ervaring met een gt8 rechtstreeks naar een stereo eindtrap...

Azrael
7 december 2007, 17:18
Ik.

+10 tekens

Robin.ke
7 december 2007, 21:27
Niet met de GT-8, maar wel met de TonelabSE en Line6 XT-live. Gaat prima, wel je speakercab simulator uitschakelen als je over een cab speelt.

Plantje
7 december 2007, 23:31
Ik weet niet of het met de GT-8 hetzelfde werkt, maar ik denk van wel. Ik heb namelijk een GT Pro en dat werkt super!
Als je (netjes volgens het boekje) stack return selecteert als uitgangstype dan staat je speakersim automatisch uit.

Heel handig: je hoeft het niet uit iedere patch te gooien en op de sub out (daar heb ik de computer aan hangen) heb je nog steeds speakersim aan.

dml
8 december 2007, 08:02
Ik weet niet of het met de GT-8 hetzelfde werkt, maar ik denk van wel. Ik heb namelijk een GT Pro en dat werkt super!
Als je (netjes volgens het boekje) stack return selecteert als uitgangstype dan staat je speakersim automatisch uit.

Heel handig: je hoeft het niet uit iedere patch te gooien en op de sub out (daar heb ik de computer aan hangen) heb je nog steeds speakersim aan.

Alleen wordt je uitgangssignaal gekleurd door een Boss bepaalde EQ-curve.....

r0etie
9 december 2007, 15:04
Hoi Olaf,

Ik ben ooit begonnen met de GT-5, en via de GT-6 heb ik uiteindelijk een tijd lang met een GT-8 en een peavey classic 50/50 gespeeld. Dat klonk niet onaardig. Je krijgt er een warm buizenkleurtje door in het geluid zonder dat de eindbuisjes (el84) een te nadrukkelijk eigen karakter toevoegen. Toch blijft er een vervelende fuzzy onderlaag hoorbaar bij de high gain dingen. Bovendien vond ik het storend dat er (ook bij de high gain dingen) "digital aliasing" hoorbaar was. Dit is vooral tijdens het opdrukken van de snaren hoorbaar. Een extra (duidelijk niet muzikale) toon in de onderlaag van het totaalgeluid.

Het beste resultaat met de GT serie heb ik nog wel gekregen met de GT-8 direkt naar de PA, of naar een monitor. Maar dan wel met een "harmonic converger" in de loop van de GT-8. http://harmonicconverger.com/HC_Home.html Het fuzzy onderlaagje was verdwenen. Digital aliasing was nog aanwezig, maar daar is mee te leven als je een beetje zuinig omgaat met de high gain settings. Het blijvende nadeel wat ik ondervond was wel het ontbreken van het dynamische karakter in mijn geluid. Ook had ik problemen met het vinden van de juiste eq instellingen. Nooit was ik lekker duidelijk te horen in de live mix. Aan de andere kant was deze combi wel het beste wat ik ooit gehoord heb op gebied van modeling technologie. Voor homerecording en repeteren in een flatje is het ideaal naar mijn bescheiden mening.

Maar goed, uiteindelijk had ik er zo de balen van, dat ik de GT-8, en daarmee de modeling technologie een flinke eind-trap heb gegeven. Ik ben weer terug bij basic. Wat pedaaltjes, en een fijne buizen amp. Meer sjouwen, maar altijd een lekkere sound live.

Groet,

Paul.

Plantje
9 december 2007, 22:36
Alleen wordt je uitgangssignaal gekleurd door een Boss bepaalde EQ-curve.....

Dat wel...maar daar kan ik in ieder geval voorlopig wel mee leven. :satisfie: