PDA

View Full Version : Pro Amp 2x12 50 Watt vraagje



Splinter
7 december 2007, 16:14
Hallo,

Door rare omstandigheden bevind ik me nu in de positie om de Pro Amp 2x12 buizenversterker aan te schaffen voor €199,-. Linkie linkie (http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1038).

Deze amp ga ik alleen gebruiken om thuis te spelen. Nu is mijn vraag: moet ik dit doen? Ik heb zelf mijn twijfels over de luidheid van de amp (teveel voor thuis).

Ik wilde eigenlijk de Epiphone Valve Special kopen maar doordat het niet helemaal liep zoals ik wilde ben ik uiteindelijk bij deze beland (de valve special kan ik dus niet meer kopen). Dit is natuurlijk andere koek dan de Valve Special want die was maar 5 watt met 1x 10", wat mij betreft perfect om toch thuis dat buizengeluid te krijgen. Deze Pro Amp die ik nu aangeboden krijg bevat 2x12" op 50 watt. Is dit een optie en heeft iemand ervaring met deze amp?

Groet, Niels.

peter_heijnen
8 december 2007, 00:46
50 watt is nogal veel voor thuis. Daarbij komt die amp zoals je zegt uit de 70's en als het dezelfde is als uit de advertentie is ie dus niet in goede staat.

Deze lekker laten schieten als ik jou was, en uitkijken naar een leuke 5 watter met wel een mooie 12 inch speaker en daar jaren plezier van hebben.

Rinze
8 december 2007, 09:24
De Pro Amps kregen destijds in een dubbeltest (transistor en buizenversie) in de Music Maker geen geweldige recensie, men vond het nogal karakterloos, als ik me goed herinner. Nou zegt dat lang niet alles als je kijkt wat ze toen wel goed vonden (Sessionette, Legend, Charlie, etc.), maar goed. Ik heb zelf eens over een gespeeld in de winkel en een keer bij een optreden, vond het toen niet bijzonder, maar dat kan ook aan mijn toenmalige vaardigheden hebben gelegen.

Hier heb je dus weinig aan :satisfie: 50 buizenwattjes is wel veel voor thuis. Er staat op marktplaats een Epi 5 watt buizen met effecten en ik dacht 10 of 12 inch speaker voor zo'n 200 euro, die zou ik zelf graag eens aan de tand voelen en lijkt me voor thuis (qua vermogen en mogelijkheden) een heel prettig ding.

Splinter
11 december 2007, 09:19
Allen bedankt voor de reacties, heb de amp toch maar niet gekocht.

Groet, Niels.