PDA

View Full Version : 2 combo's



bastiaanvanbeek
7 december 2007, 16:01
Is het mogelijk om 2 (verschillende merken) combo's met elkaar te linken en bijvoorbeeld de ene voor de oversturing te gebruiken en de andere voor clean?
en hoe zou ik dat moeten doen?? ik heb wel eens van een splitter box gehoord...

GrtjzZ

bastiaanvanbeek

Lexvandoef
7 december 2007, 16:09
Mijn grote live-rig bestaat uit een AC15 combo voor clean/clean lead en een Marshall JMP + 2x12 voor de overdrive/overdrive lead. Die zet ik gewoon naast/op elkaar, een A/B box ervoor zodat je je kan schakelen tussen de 2 versterkers. Klaar ben je! Je moet de combo's dus niet doorlinken of op elkaar aansluiten.
Gewoon van je gitaar naar de input van je A/B box. Dan de ene uitgang (A) naar bv de cleane versterker, en de andere uitgang (B) naar de overdrive versterker. Zorg ook dat elke versterker altijd aangesloten staat op een speaker(kast).

Een A/B box een idd een splitter waarbij de de 2 uitgangen kan kiezen door op de footswitch te drukken.

rinaldo
8 december 2007, 18:59
ik gebruik altijd twee versterkers icm een stereo chorus, dus gitaar in de chorus en de twee uitgangen naar de verschillende versterkers.

geeft een mooi zweeferig geluidje, nadeel is aleen dat je ze niet afzonderlijk kan gebruiken op die manier.

Eko
8 december 2007, 21:28
Is niet vreemd of ongebruikelijk. Stevie Ray Vaughn gebruikte er bijna altijd 2 of meer op een podium. Veelal liet hij ze ook samen klinken, het meest gebruikte hij een AB-switch om te kiezen tussen 2 versterkers. Een solo speelde hij over een andere amp dan de begeleiding. Brian May gebruikt altijd een hele set Vox AC 30`s.

Helter Skelter
8 december 2007, 21:34
ik doe 'het' ook: Fender Blues DeVille voor clean en een Marshall Silver Jubilee voor de overstuurde klanken, A/B switch erbij en ready to go! Ik neem sowieso altijd 2 amps + wat drivepedalen mee naar de optredens voor het geval er een amp uitvalt, dan kan ik verder met de pedalen op een clean kanaal van een beider amps