PDA

View Full Version : tough cookie > instellen TS-9 / MI Audio Blues Pro



jimihattricks
7 december 2007, 14:12
hey..

beetje rare vraag misschien, maar try to stay with me..

ik heb recentelijk de Ibanez TS-9 van mijn board verbannen omdat ik hem eigenlijk zelden gebruik sinds ik de MI Audio Blues Pro heb..

alleen merk ik dat de Blues Pro als booster voor mijn Fuzzwork Orange niet zo goed werkt.. hoe kan ik dit oplossen?

ik gebruikte de TS-9 altijd (voor de FWO) met level ver open, drive helemaal dicht en tone op een uur of 14:00/15:00 - op die manier trok hij de fuzz een beetje strak > perfect imo (noisegate geen overbodige luxe :))

ik heb nu een GE-7 eq en dus een Blues Pro voor de FWO staan > hoe kan ik het best het effect van de TS-9 op de FWO daarmee benaderen..?

moet ik de low-mids dan wat omhoog schroeven, of de high-mids..?

zoals gezegd, beetje weirde vraag misschien, maar denk wel dat er een oplossing moet zijn..

Nielsje
7 december 2007, 14:22
Geen antwoord op je vraag, maar bedankt voor de sig 8-)

10Man
7 december 2007, 14:35
Probeer de ts9 te ab-en met de combi ge7/blues pro, waarbij je het geluid van jouw specifieke ts9 instelling probeert te kopieren.

jimihattricks
7 december 2007, 15:11
goed id, ga ik vanavond proberen... weet niet of een 'true' a/b situatie realiseerbaar is, maar ik kan wel gewoon de pedaaltjes alledrie in de keten zetten en dan steeds TS-9 vs B. Pro / GE7 activeren

ben benieuwd.. volgens mij zijn die TS-9 en Blues Pro toch net iets te verschillend gevoiced maar we gaan t proberen!

@ nielsje: geen dank 8-)