PDA

View Full Version : Van MIDI naar audio. Wie helpt ?....



psluijter
7 december 2007, 11:32
Hoe kan ik in Cubase signalen die in een MIDI track binnenkomen direkt doorsluizen naar een audiotrack ?
In Ableton Live gaat dat heel simpel: je stelt in, dat de output van de MIDI track niet naar de Master gaat maar naar de audiotrack. Bij de input van de audiotrack geef je aan dat dit de output van de MIDI track is. Klaar is kees.
Maar bij Cubase kan ik daar niets over vinden...

Waarom zou ik dit willen ?
Ik gebruik drum VST's zoals session drummer en Stylus RMX die zelfstandig kunnen lopen en via de muis qua patroon te varieren (dus zonder dat ik het midi keyboard of drumpad gebruik). Het signaal wordt echter niet in de MIDI track vastgelegd; logisch, er is geen daadwerkelijke toetsen-input.
Het is wel mogelijk, dat ik de output van mijn Soundblaster X-Fi kaart gebruik ("what you hear") in een audiotrack, maar dan moet ik de metronoom en alle andere tracks uitzetten, want die zitten natuurlijk ook in die output. Niet echt handig.
Het hele probleem zou op te lossen zijn, als je deze drum VST's aan een audiotrack zou kunnen toewijzen; maar dat gaat -volgens mij- niet.

Wie o wie ?

skanky
7 december 2007, 11:35
Het is lang geleden dat ik cubase heb gebruikt, maar ik denk dat je de uitgang van een instrument track naar een buskanaal moet sturen, en dan van een audiotrack datzelfde buskanaal als ingang moet gebruiken alwaar je het op kan nemen.

STW
7 december 2007, 18:10
Ik weet niet of dit precies is wat je bedoelt, maar in de mixer (f3) staat een kanaal die uit je vst komt, waar je dezelfde effecten-mogelijkheden etc. hebt als bij audiotracks.
Anders is bouncen (export audio) altijd nog n paerdenmiddel.

psluijter
8 december 2007, 16:12
Bedankt voor jullie reacties; ik ga er mee aan de slag.
Misschien komen er nog meer tips; het land moet immers verzadigd zijn van Cubase autoriteiten...
Ik heb uren besteed op het officiele Steinberg forum, maar daar niet wijzer geworden.

psluijter
15 december 2007, 12:46
Inmiddels is er wel een topic op het Steinberg-forum.
Hetgeen ik wil kan alleen in de zeer recente Cubase versie 4.1 (niet in 4.0),
onder de term "free routing".
Helaas heb ik SX.