PDA

View Full Version : Witte Gibson of Heritage Les Paul



Marc Oblivian
7 december 2007, 10:28
Hey,

Zit te denken om mettertijd een witte Les Paul te kopen.
Het liefst een Heritage (ik heb al een zwarte LP custom van Heritage die erg goed bevalt en beter dan de meeste Gibbies klinkt).
Ik kan echter helemaal niets vinden over witte Heritages: volgens mij bestaan die helemaal niet. Weet iemand hier wat over of heeft iemand ze wel eens gezien?? Wellicht kan ik er 1 laten maken, maar dat gaat al snel in de papieren lopen.

Anders wordt het toch een Gibson.
Daarin heb je meerdere varianten: van de (erg) dure (3000+) custom tegenover de betaalbare (1200 nog wat euro bij Nederland Muziek geloof ik) witte studio. De custom is wel mooier dan de studio, maar de studio ziet er ook erg goed uit.
Daarom: zit er veel verschil in klank tussen een custom en een studio? Zo ja, wat is het verschil??
Volgens mij is de witte studio sowieso een nieuw model: iemand ervaringen daarmee????

En ja: ik ga ze uiteindelijk ook wel proberen en niet kopen voor alleen de kleur als het voor geen meter klinkt...
Ter oriëntatie dus.....

grts,

Mrc

steph
7 december 2007, 10:46
Er is er ook één uit het guitar of the week program van Gibson, classic white.

Marc Oblivian
7 december 2007, 11:13
Waar is die te koop dan?

Dick Wolkendeck
7 december 2007, 11:32
Hey,

(...) zit er veel verschil in klank tussen een custom en een studio? Zo ja, wat is het verschil?? (...)

Als jij en ik op dezelfde gibson spelen zit daar meer verschil in dan wanneer jij op twee verschillende gibsons speelt. Imho.

Maar verschil is er wel, hoor. M.n. als de elementen verschillen en als de custom holtes in de body heeft.

tabmaniac
7 december 2007, 11:35
Witte Gibson!

al is het alleen voor de looks:D

Jimwoud
7 december 2007, 11:36
Hey Marc,

Dat is precies een gitaar die ik ook zoek. Alleen koop geen nieuwe Gibson studio(Alpine White/ Classic white). Zijn een stuk minder dan de oudere. Holle bende, zeker voor metal is het niks, zijn totaal niet strak.

LP_CL
7 december 2007, 11:41
Hey Marc,

Dat is precies een gitaar die ik ook zoek. Alleen koop geen nieuwe Gibson studio(Alpine White/ Classic white). Zijn een stuk minder dan de oudere. Holle bende, zeker voor metal is het niks, zijn totaal niet strak.
Bull shit
De nieuwe classics steken er met kop en schouders boven uit. Sinds 2003 maakt gibson SCHITTERENDE classics, wat niet kan gezegd worden van de standards/Customs. (hangt ook af van model tot model natuurlijk)

Marc Oblivian
7 december 2007, 11:42
Mmmmmmm....de kans wordt steeds groter dat het een custom moet gaan worden als het echt wit moet zijn.
Maar die dingen zijn zooooooooo duur!

Marc Oblivian
7 december 2007, 11:43
Bull shit
De nieuwe classics steken er met kop en schouders boven uit. Sinds 2003 maakt gibson SCHITTERENDE classics, wat niet kan gezegd worden van de standards/Customs. (hangt ook af van model tot model natuurlijk)

Hij heeft het niet over classics, maar over studio's (waaronder de classic white, maar dat gaat over de kleur...)

Jimwoud
7 december 2007, 11:45
Hij heeft het niet over classics, maar over studio's (waaronder de classic white, maar dat gaat over de kleur...)
Klopt, LP_CL eerst even beter lezen. Classics zijn inderdaad erg fijn met standaard lekker pickups. Nieuwe classics ken ik niet, zijn die ook hol??

LP_CL
7 december 2007, 11:49
Klopt, LP_CL eerst even beter lezen. Classics zijn inderdaad erg fijn met standaard lekker pickups. Nieuwe classics ken ik niet, zijn die ook hol??
Oops, sorry, my bad.
Of die hol zijn weet ik niet. Interesseert me ook niet. Ze spelen zalig, en dat telt.

LP_CL
7 december 2007, 11:53
Deze is misschien wel niet wit, maar toch ook bloedmooi. (cream)
http://www.gibson.com/Files//USA/2007/LPCCCMGH1_.jpg

jimihattricks
7 december 2007, 11:56
Deze is misschien wel niet wit, maar toch ook bloedmooi. (cream)
http://www.gibson.com/Files//USA/2007/LPCCCMGH1_.jpg

hoe bedoel je..? dat is het mooiste wit dat ik ken!

Jimwoud
7 december 2007, 11:59
Oops, sorry, my bad.
Of die hol zijn weet ik niet. Interesseert me ook niet. Ze spelen zalig, en dat telt.
Als het een beetje lekker klinkt lijkt me ook wel belangrijk, hehe, maar dat zal je wel bedoelen met spelen. Die classic waar ik over gespeeld heb was inderdaad ook erg goed. Maar m'n Epi ben ik ook nog steeds erg blij mee, klinkt beter dan die nieuwe studio die ik had, alleen die speelde wel iets beter.

LP_CL
7 december 2007, 12:05
hoe bedoel je..? dat is het mooiste wit dat ik ken!
op de Gibson site wordt ie omschreven als 'cream'-kleurig. :chicken:
I know... miereneukers.

Marc Oblivian
7 december 2007, 12:27
Deze is misschien wel niet wit, maar toch ook bloedmooi. (cream)
http://www.gibson.com/Files//USA/2007/LPCCCMGH1_.jpg


Zekers erg mooi.

Maarreh...welke is het? Type???

LP_CL
7 december 2007, 12:44
Zekers erg mooi.

Maarreh...welke is het? Type???
Het is een Classic custom. staat bij 'guitar of the week'.
http://www.gibson.com/en-us/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/LP-Classic-Custom-Week39/

2350
7 december 2007, 12:48
Bull shit
De nieuwe classics steken er met kop en schouders boven uit. Sinds 2003 maakt gibson SCHITTERENDE classics, wat niet kan gezegd worden van de standards/Customs. (hangt ook af van model tot model natuurlijk)

Bullshit.
Een classic heeft alleen andere elementen dan een standard. Verder zijn ze volkomen identiek gebouwd. Op de exemplarische verschillen (en die zijn echt niet zo onwijs groot als hier soms wordt gesuggereerd) na zijn classics dus echt niet "beter" dan standards.

P@ul

Marc Oblivian
7 december 2007, 12:49
Okee, dank je...
wordt wel lastig om er 1 te scoren, aangezien de limited run of 400.....beetje jammer...

Nevaratoiel
7 december 2007, 14:12
Deze is misschien wel niet wit, maar toch ook bloedmooi. (cream)
http://www.gibson.com/Files//USA/2007/LPCCCMGH1_.jpgOk, tegen alles en iedereen in. Wat een vreselijk lelijke kleur! Gatver.

LP_CL
7 december 2007, 14:16
Bullshit.
Een classic heeft alleen andere elementen dan een standard. Verder zijn ze volkomen identiek gebouwd. Op de exemplarische verschillen (en die zijn echt niet zo onwijs groot als hier soms wordt gesuggereerd) na zijn classics dus echt niet "beter" dan standards.

P@ul
Dat kan best zijn. Maar de praktijk wijst anders uit. Ga zelf maar gaan testen.

barno
7 december 2007, 14:17
Ok, tegen alles en iedereen in. Wat een vreselijk lelijke kleur! Gatver.

kleur okee, maar die gouden hardware ... NOT rock & roll

Lexvandoef
7 december 2007, 15:00
kleur okee, maar die gouden hardware ... NOT rock & roll

Kwestie van smaak, ik vind een les paul custom (black beauty) juist het toppunt van rock&roll

Marc Oblivian
7 december 2007, 15:15
Ik ook, maar ik wil er nog een White Beauty bij.
Er is ook een nieuwe supreme Custom op de markt in het wit. Die ziet er ook goed uit.
Wel prijzig.
Zag nog een 90's witte custom bij Max Guitars staan. Die is iets van 2300 ofzo.
Die creme Classic zullen er overigens maar 400 van worden gemaakt:-(

Maar dus nog niemand ooit een witte LP van the Heritage gezien???

Van Dattum
7 december 2007, 15:42
Ik ben helemaal geen Gibsonman, maar de witte Les Paul waarop Lindsey Buckingham van Fleetwood Mac ten tijde van Rumours speelde... kwijl........:roll:

cas121
7 december 2007, 16:03
Om op 1 van je eerste vragen terug te komen: met een beetje geluk kan je ook nog wel een witte LP studio uit de 90's vinden, er zijn dus al wel oude.

Ik vind de mijne qua sound dichter in de buurt zitten bij een standard dan bij een custom uit diezelfde periode. Ik heb eens een tijdje een 90's zwarte custom geleend en die gaf een iets opener/helderder geluid, mn studio is wat zwaarder en stuwender (sorry voor de vage omschrijving)

http://img518.imageshack.us/img518/4122/sa4000212si8.jpg
(ooit was dit dus spierwit)

pannekoek
7 december 2007, 16:19
ik heb een aantal maanden geleden een alpine white studio gekocht bij nlmuziek :)

tering wat ben ik blij met mijn plank!, en ik vind die van mij net iets ruiger klinken dan de custom van me vriend!

ik heb dus ook een nieuw model, december 2006.... en hij klinkt echt fantastisch!, precies zoals een les paul hoort te klinken.

alle gibson les pauls klinken anders, maar wel als een les paul :hippie:

en als je extra 2000 euro in je zak heb zitten omdat je geen custom heb gekocht speelt je gitaar nog een stuk beter :gitarist:

Marc Oblivian
7 december 2007, 16:25
Okee!

Wat voor muziek speel je ermee?
Speel je ook in een band en hoe doet hij het in de band?

Hoe vind je hem klinken in vergelijking met andere Les Pauls?

pannekoek
7 december 2007, 16:31
Okee!

Wat voor muziek speel je ermee?
Speel je ook in een band en hoe doet hij het in de band?

Hoe vind je hem klinken in vergelijking met andere Les Pauls?

ja ik speel in verschilende bandjes, een lekker zware metalsound haal ik eruit voor mijn melodic death metal band, van metallica tot hele heavy shit, clean klinkt ie geweldig!!, ik speel van alles, blues, rock, metal/heavy metal.

(en ik heb nog niet eens een buizenversterker)

dus mijn oordeel x10 als ik mijn buizenamp binnen heb :)




*bijna* elke les paul klinkt goed, en het voordeel bij nlmuziek is dat de verkopers van nlmuziek zelf de gibsons voor de winkel testen voordat ze hem aanschaffen uit de groothandel

Marc Oblivian
7 december 2007, 16:35
Heb je pics van je gitaar?
Die pics op NL Muziek zuigen namelijk.....

Heheh...toch maar weer eens naar NL Muziek om eens een daggie te testen....
Test ik er een custom naast...es kijken wat voor verschil dat nou maakt....
Superswede moet ik ook nog eens aan de tand voelen...

pannekoek
7 december 2007, 16:35
Heb je pics van je gitaar?
Die pics op NL Muziek zuigen namelijk.....


jah hoor, ik zal ff een paar pics uploaden

pannekoek
7 december 2007, 16:41
dit zijn dus wat plaatjes die ik op me computer had staan:

met gear:
http://img140.imageshack.us/img140/8985/guitarsox2.jpg]/img]


[img]http://img204.imageshack.us/img204/225/kopievanp1000114gw5.jpg

foto bewerkt:
http://img266.imageshack.us/img266/1134/bewerktvw0.jpg

http://img266.imageshack.us/img266/3645/gibsonfx2.jpg

Marc Oblivian
7 december 2007, 16:50
Kek gitaertje hoor!!
Zal er eens 1 testen!!

woutB
7 december 2007, 23:11
Net even gekeken op de website van Heritage.
Wit is wel een standaard kleur. Dus volgens mij kan je dan bij v/d Haar ook terecht om een witte LP te bestellen.
Zal wel een tijdje duren lijkt me.

Marc Oblivian
9 december 2007, 12:43
Hey dank je!
Zal eens informeren wat dat dan gaat kosten.......
Oe....een witte Heritage....:-)

woutB
9 december 2007, 21:00
Heb ik ook nog niet gezien. een witte Heritage.
Klinkt nu al geil!!!

Heb jij in jou Heritage LP ook die HRW pick-up's?

Ik vind ze geweldig.

Godfather
9 december 2007, 22:15
De les paul classics die je nu koopt zijn allemaal hol van binnen. Die opmerking over de minder strakke klank die het zou opleveren is niet helemaal waar; wordt gecompenseerd door superstrakke ceramische elementen. Het verschil zit 'm dus vooral in de elementen en de prijs zegt geen lul over het geluid van een les paul custom of een les paul studio, behalve dat ebbenhout duurder is en een specifieke klank heeft.

Marc Oblivian
11 december 2007, 09:03
Heb ik ook nog niet gezien. een witte Heritage.
Klinkt nu al geil!!!

Heb jij in jou Heritage LP ook die HRW pick-up's?

Ik vind ze geweldig.

Hey,

Nee, toen ik hem (tweedehands) kocht zaten er al Seymour Duncans in...
Ik zal eens bij Haar guitars of Dijkman (die verkoopt ze ook) informeren wat dat zal gaan kosten om een witte te laten maken. Zal wel niet goedkoop zijn...
Wil ook nog een ander speakercabinet.....sparen, sparen

marter544
11 december 2007, 09:35
Niet goedkoop nee, maar waarschijnlijk wel goedkoper dan een Gibson LP Custom! Witte les pauls zijn 8-) Heb zelf ook een tijd gedacht aan een alpine white LP studio (2e hands), maar het is uiteindelijk een witte Schecter geworden; kwa manier van bouwen gelijk aan een les paul, vond em alleen lekkerder spelen en betere toegang naar de hogere frets (de vorm is iets anders):

http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1381356&postcount=10

Heritage had ik geen geld voor, maarja, wat wil je, vul vakken.