PDA

View Full Version : Nieuwe gieter!



Erikt
7 december 2007, 01:00
Jeah, ik heb sinds vorige week een nieuwe gieter, en heb eindelijk eens de moeite genomen om fotos te maken:

erikbruil.nl/gear (http://www.erikbruil.nl/gear/)
Tis een Fender USA Custom Shop '65 Time Machine NOS

gr ErikT

Erikt
7 december 2007, 01:01
en ik ben er zoooooooo blij mee :chicken:

zeppo
7 december 2007, 01:05
'k blijf het de ultieme strat vinden in die kleur! Mooi

allergisch voor COSM (TM) Explain?

Erikt
7 december 2007, 01:09
Digitale rotzooi, had ooit een ME-50, wat ben ik blij dat ik die aan de straatstenen ben kwijtgeraakt ;)

Orgasmocaster
7 december 2007, 03:59
Gefeliciteerd! dat is pas een Strat!! :)

een beetje domme vraag misschien, maar wat is nou het grote verschil tussen een '62 en '65(pre-cbs)? en waarom ben je voor een '65 gegaan?
ik kan alleen maar denken aan rond ipv slab toets, parelmoer ipv klei dots en een iets ander logo?

oh ik heb zelf dus een us '62 RI.. ook in 3t SB :)

jamx
7 december 2007, 08:57
WOW!! Mooi ding man! Ik ben zelf ook op zoek naar een fender strat en deze look is zeker mijn favoriet :p

Even een brutale vraag, wat heeft 'ie je gekost?

jamx
7 december 2007, 08:58
Nu ik je foto's beter bekijk, zie ik dat we dezelfde crafter akoestische gitaar hebben !! :D

spirit
7 december 2007, 09:22
Mooie gitaar, heb zelf ook een 3-t sunburst, maar voor een '65-er zit er volgens mij een verkeerde slagplaat op. Vanaf 1963 zit het schroefgaatje dichter bij de middelste PU. i.p.v. in het midden van de middel en neck PU.

G.G.
7 december 2007, 09:25
Mooie strat, maar je gitaren zo dicht bij de verwarming?


http://www.erikbruil.nl/gear/2.jpg

G.G.
7 december 2007, 09:30
Mooie gitaar, heb zelf ook een 3-t sunburst, maar voor een '65-er zit er volgens mij een verkeerde slagplaat op. Vanaf 1963 zit het schroefgaatje dichter bij de middelste PU. i.p.v. in het midden van de middel en neck PU.

A.C. Duchossoir's The Fender Stratocaster er ff op nageslagen, en ik zie 3 foto's van '65-er strats met allemaal dat schroefje bij het middelste element. Vreemd.

Erikt
7 december 2007, 09:42
A.C. Duchossoir's The Fender Stratocaster er ff op nageslagen, en ik zie 3 foto's van '65-er strats met allemaal dat schroefje bij het middelste element. Vreemd.


Dit weet ik niet helemaal zeker, als je de slagplaat eraf schroeft zit ook alleen daar een gaatje voor het schroefje.

----

Ik heb deze gitaar tweedehands bij een verzamelaar vandaan, hij heeft er zelf bijna tot nooit op gespeeld. Hij spaart oude strats uit de jaren 50/60 en had echt geen idee wat deze waard was. Ik heb hem van em overgenomen, helemaal compleet behalve een andere koffer (who cares, et gaat om de gitaar), voor een prachtig bedrag van 1500 euro!! (nieuw staat er een bij Kees Dee voor 3400!!!) Goede deal dus ;)

Ik heb er nu Custom Shop '69 Abigail Ybarra elementen inzitten (hand omwonden door dat vrouwtje), en die zijn nog veeeel fijner! Wauw wat een sound! Van heel erg prachtig clean tot een dikke scheur, dat kan ie allemaal zonder problemen hebben!! Wat ben ik blij met deze gieter!!

----

Die Crafter is een DAE-15, die dingen zien en spelen prachtig!! Ook hele fijne gitaar!

Erikt
7 december 2007, 09:43
Mooie strat, maar je gitaren zo dicht bij de verwarming?


Lekker warm :p haha nee, de verwarming staat nooit aan, dus opzich geen punt ;)

tabmaniac
7 december 2007, 09:45
ziet er gelikt uit!

proficiat!:D

Erikt
7 december 2007, 09:45
Gefeliciteerd! dat is pas een Strat!! :)

een beetje domme vraag misschien, maar wat is nou het grote verschil tussen een '62 en '65(pre-cbs)? en waarom ben je voor een '65 gegaan?
ik kan alleen maar denken aan rond ipv slab toets, parelmoer ipv klei dots en een iets ander logo?

oh ik heb zelf dus een us '62 RI.. ook in 3t SB :)

Dat bood die man op dat moment dus aan ;) Grote verschillen tussen de 62'er en 65'er zijn er niet (op een paar puntjes na, maar daar "zeiken" alleen verzamelaars over)

Prachtige gitaren, dit is wel de top van Fender hoor, en dat merk je!

Is die van jouw ook uit de CS?

Erikt
7 december 2007, 09:46
ziet er gelikt uit!

proficiat!:D

Haha, dankje

Ik lik er elke dag even aan :P

Luke-wannabe
7 december 2007, 09:49
Wow zieke deal, dude! Supergitaar!

Erikt
7 december 2007, 09:50
Wow zieke deal, dude! Supergitaar!

Deal van het jaar? :soul:

G.G.
7 december 2007, 09:50
Erik, als ik google gebruik (FENDER USA TIME MACHINES '65 Stratocaster NOS) kom ik hier terecht:

http://cybermusicalinstruments.com/product_info.php?manufacturers_id=22&products_id=893

http://cybermusicalinstruments.com/images/products/timemachine65closetclassic.jpg

Dus zou er volgens mij een gaatje moeten zitten onder de slagplaat.

EDIT: Erik, op jouw gitaar zie ik (volgens mij, maar kan aan de foto liggen) ook een dikke polylak, dat in combinatie met de prijs €1500 voor deze gitaar geeft me een beetje een naar gevoel....... ik hoop dat ik ernaast zit voor je.

Luke-wannabe
7 december 2007, 09:56
Ik weet niet, ik geloof niet dat -ie fake is..

G.G.
7 december 2007, 10:01
Ik weet niet, ik geloof niet dat -ie fake is..

Tsja.. maar kopen van een verzamelaar die niet weet wat dat ding waard is? Kan me niet voorstellen dat je een CS NOS hebt, en niet weet wat dat ding ongeveer waard is.

Het blijft wel een hele mooie strat.

Erik, heb je een beter foto van de decal en de neckplate?

Dark_Tranquillity
7 december 2007, 10:06
Ach, jaag die jongen niet zo in de zenuwen. Mijn Jackson zou ook fake zijn, Maar na het serienummer nagetrokken te hebben, een mailtje aan Jackson zelf, bleek het een CS "Rhoads Extreme" model te zijn, wat de kortere punt van de lange wing verklaarde. Legit, USA, en CS dus, tegen alle verwachting in ;)

G.G.
7 december 2007, 10:09
Ach, jaag die jongen niet zo in de zenuwen. Mijn Jackson zou ook fake zijn, Maar na het serienummer nagetrokken te hebben, een mailtje aan Jackson zelf, bleek het een CS "Rhoads Extreme" model te zijn, wat de kortere punt van de lange wing verklaarde. Legit, USA, en CS dus, tegen alle verwachting in ;)

Ik wil hem niet op de kast jagen. Ik zie gewoon een paar vreemde dingen, beter dat hij er nu achterkomt, na hem net gekocht te hebben, dan jaren later wanneer het oplichting blijkt en hij de verkoper nooit meer kan vinden.

Ik zeg NIET dat het een fake is. Ik zeg alleen dat ik een paar dingen zie, die mij vreemd lijken.

Dark_Tranquillity
7 december 2007, 10:12
Ik wil hem niet op de kast jagen. Ik zie gewoon een paar vreemde dingen, beter dat hij er nu achterkomt, na hem net gekocht te hebben, dan jaren later wanneer het oplichting blijkt en hij de verkoper nooit meer kan vinden.

Ik zeg NIET dat het een fake is. Ik zeg alleen dat ik een paar dingen zie, die mij vreemd lijken.

Ik vind het wel meevallen, het verhaal is wel een beetje dubieus, maarja, misschien is de slagplaat ooit vervangen? Verder zie ik niet hoe hij de koop ongedaan kan maken als het een fake is, betaald is betaald, klaar.

Erikt
7 december 2007, 10:13
haha, bedankt man!

Ik ga straks even een aantal foto's voor je schieten!

Op het certificaat (met het nummer dat overeen komt) staat wel 1965 NOS Stratocaster, en het is wel die dunne nitro lak, aan de achterkant zit ook al een kleine beschadiging (riemschade).

Foto's komen eraan!

Over de slagplaat vind ik inderdaad raar, kun je me even ophelderen wanneer ze dit dan precies gedaan hebben?

Erikt
7 december 2007, 10:13
Ik vind het wel meevallen, het verhaal is wel een beetje dubieus, maarja, misschien is de slagplaat ooit vervangen? Verder zie ik niet hoe hij de koop ongedaan kan maken als het een fake is, betaald is betaald, klaar.

als je voor 1500 zown perfecte strat kunt scoren gaat ie nooit meer terug hoor ;)

G.G.
7 december 2007, 10:14
maarja, misschien is de slagplaat ooit vervangen?
Da's dus niet gebeurd:


Dit weet ik niet helemaal zeker, als je de slagplaat eraf schroeft zit ook alleen daar een gaatje voor het schroefje.

G.G.
7 december 2007, 10:15
haha, bedankt man!

Ik ga straks even een aantal foto's voor je schieten!

Op het certificaat (met het nummer dat overeen komt) staat wel 1965 NOS Stratocaster, en het is wel die dunne nitro lak, aan de achterkant zit ook al een kleine beschadiging (riemschade).

Foto's komen eraan!

Over de slagplaat vind ik inderdaad raar, kun je me even ophelderen wanneer ze dit dan precies gedaan hebben?

Toch een nitrolak? dan is je belichting op de foto erg rot. Met certificaat? dan zal het wel kloppen denk ik. Wel vreemd van die slagplaat, misschien dat Fred meer weet, die is redelijk thuis in strats.

Dark_Tranquillity
7 december 2007, 10:16
Ach wel, ik denk dat het wel meevalt. Er zijn wel vaker 'verzamelaars' die niks van hun aangeboden waar afweten ;)

Wel tof dat je helemaal tevreden bent met je strat! Serieus gaaf ding!

Erikt
7 december 2007, 10:19
Toch een nitrolak? dan is je belichting op de foto erg rot. Met certificaat? dan zal het wel kloppen denk ik. Wel vreemd van die slagplaat, misschien dat Fred meer weet, die is redelijk thuis in strats.

Ja helemaal compleet zoals die van de Custom Shop afkwam! Ik heb veel contact met de verkoper, en die vent weet er ook veel vanaf, volgens hem is deze redelijk uniek..
Hij wist vast wel iets van de originele prijs, maar de originele koffer zat er niet bij.. En hij had het geld nodig zei hij (hij koopt eerst en verkoopt daarna :P)

Hij zal me ook wel gematst hebben, als beginnend gitarist, denk ik

Erikt
7 december 2007, 10:20
Ach wel, ik denk dat het wel meevalt. Er zijn wel vaker 'verzamelaars' die niks van hun aangeboden waar afweten ;)

Wel tof dat je helemaal tevreden bent met je strat! Serieus gaaf ding!

Ja man! Vooral in combinatie met die Koch Pedaltone heb je echt het meest veelzijdige geluid! Prachtig! :D

Erikt
7 december 2007, 10:34
Toch een nitrolak? dan is je belichting op de foto erg rot.

Tis ook niet de beste camera! En ik ben ook wel een beetje een hele slechte fotograaf ;)

Orgasmocaster
7 december 2007, 15:35
Ik heb het even na gezocht :)

in '63 waren de volgende veranderingen tov het '62 model:
Specs: Rosewood "slab-board" changed to curved, non-slab rosewood fingerboard (see images below). Body contours less pronounced. Pickguard screw by the middle pickup moved .5" toward the neck in around March.

en in '64:
Specs: Winter-summer of 1964, no changes. Fall of 1964: Headstock logo decal changes to "transition" logo - thicker gold script and four patent numbers: 2,573,254, 2,741,146, 2,960,900, and 3,143,028, pearl fingerboard dots replace clay, mint green pickguard replaced by white pickguard on some late 1964s, the name "Kluson Deluxe" on the tuners now takes up two lines as opposed to the previous "single line" name stamp, pickup bottoms are gray instead of black, and the metal spacer below the string tree becomes white plastic.
Notes: When the transition specs appear the sunburst takes on a slightly different look, especially noticeable in the yellow.

en in '65:
Specs: For most of 1965, logo decal now has five numbers: 2,573,254, 2,741,146, 2,960,900, 3,143,028, and 2,817,261. Late 1965: See 1965 CBS Stratocaster.
Notes: Optional maple fingerboard offered: two piece maple neck (unlike earlier single piece maple necks) and no skunk stripe

Orgasmocaster
7 december 2007, 15:44
OOPS - Bron: Stratcollector.com


Dat bood die man op dat moment dus aan ;) Grote verschillen tussen de 62'er en 65'er zijn er niet (op een paar puntjes na, maar daar "zeiken" alleen verzamelaars over)

Prachtige gitaren, dit is wel de top van Fender hoor, en dat merk je!

Is die van jouw ook uit de CS?

nee helaas, geen custom shop.. custom shop designed misschien..
ik ga hem weer verkopen trouwens. heel fijne strat, geweldig geluid, ik hou alleen niet van de 'vierkante' frets.

cerpintaxt
7 december 2007, 18:46
nice! :strat:

spirit
7 december 2007, 18:59
Ik heb het even na gezocht :)

in '63 waren de volgende veranderingen tov het '62 model:
Specs: Rosewood "slab-board" changed to curved, non-slab rosewood fingerboard (see images below). Body contours less pronounced. Pickguard screw by the middle pickup moved .5" toward the neck in around March.

Volgens mij heeft je bron het fout, de schroef schoof juist richting middle PU, niet naar de neck.

Early 1963 Fender Stratocaster guitar specs:

Location of the pickguard screw between the neck and middle pickup is moved about 1/2" towards the middle pickup.
Bridge saddles' "Fender Pat.Pend" stamping is more pronounced.
Contouring of the body is slightly less dramatic.
By late 1963, body dates were no longer used.
By late 1963 the 3-way CRL switch changes to the "half moon" shape instead of having the angled sides.

Ook ik heb zo m'n bedenkingen bij deze strat. Zou het niet zo kunnen zijn dat body en neck niet met elkaar "matchen"?

sjaakies
10 december 2007, 19:15
Volgens mij heeft je bron het fout, de schroef schoof juist richting middle PU, niet naar de neck.

Early 1963 Fender Stratocaster guitar specs:

Location of the pickguard screw between the neck and middle pickup is moved about 1/2" towards the middle pickup.
Bridge saddles' "Fender Pat.Pend" stamping is more pronounced.
Contouring of the body is slightly less dramatic.
By late 1963, body dates were no longer used.
By late 1963 the 3-way CRL switch changes to the "half moon" shape instead of having the angled sides.

Ook ik heb zo m'n bedenkingen bij deze strat. Zou het niet zo kunnen zijn dat body en neck niet met elkaar "matchen"?


ik ben het eens met spirit

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0100100808

http://www.fender.com/customshop/instruments/search.php?partno=0156200804

Jim Haagmans
10 december 2007, 19:43
Het maakt toch ook allemaal niet zoveel uit, hij geeft aan dat hij deze gitaar fantastisch vind klinken en dat geluid was hem die 1500 euro waard. Dáár gaat het uiteindelijk om vind ik.

sjaakies
11 december 2007, 15:50
klopt Jim, maar er is ook een andere zijde aan dit verhaal